مطالعه کتاب ترازویی برای سنجش فرهیختگی اشخاص است 
چاپ 

مطالعه کتاب ترازویی برای سنجش فرهیختگی اشخاص است

یک پژوهشگر و کارشناس ارشد حوزه مدیریت گفت: سرانه مطالعه کتاب معیار و ترازویی است که می‌توان فرهیختگی اشخاص را با آن سنجید.

مهندس مجید ملازاده در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اين كه زندگي روزمره و تعدد كارهايي كه براي رفع نياز‌هاي اوليه انجام مي‌دهيم ما را از كتابخواني ممکن است غافل ‌كند، افزود: از آنجا كه اثرات تخريبي نخواندن کتاب معمولا در درازمدت نمود پيدا مي‌كند، عموم جامعه كتابخواني را اصل نمي‌دانند و آن را مدام به تاخير مي‌اندازند.

وی اظهارکرد: پيشرفت هر جامعه‌اي منوط بر توسعه دانش و فرهنگ و تكنولوژي در آن جامعه است و كتاب به‌عنوان يكي از ابزار سودمند و مهم در اين حوزه مي‌تواند كمك شاياني به عموم افراد جامعه كند.

این پژوهشگر کشور با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، گفت: سرانه مطالعه در کشور باید افزایش یابد.

مهندس ملازاده افزود: دانشجویان باید اهميت بيشتري به امر مطالعه و كتاب‌خواني دهند و اوقات فراغت خود را مديريت و برنامه‌ريزي کنند.

وی بیان کرد: موضوع مطالعه كتاب بسيار مهم است و بايد به آن توجه ويژه داشت که انجام این مهم نیازمند فرهنگ سازی است.

این کارشناس ارشد حوزه مدیریت بیان کرد: بايد شرايطي فراهم شود تا علاوه بر فضاي كتابخانه‌ها، شهروندان از طريق سيستم‌هاي رايانه خود و از منزل بتوانند به كتاب‌هاي مورد نياز خود دسترسي پيدا كنند.

این پژوهشگر کشور با تقدير از مروجان علم و دانش، ضرورت توجه جدی به امر كتاب و كتابخواني بخصوص بین نسل نوجوان و جوانان را یادآور شد و گفت: كتاب بهترين دوست، ياور و سراسر تجربه براي ماست.

وی ادامه داد: قرآن كريم بهترين و كامل‌ترين مجموعه‌اي است كه براي هدايت بشر آفريده شده و اين كتاب الهي تاكنون نقش به سزايي در هدايت انسان‌ها داشته است.

مهندس ملازاده گفت: وقتی در ارزشمندترین کتاب هستی که از زبان خدا برای بشر کلیدهای موفقیت را به‌عنوان یک راهنما نشان می دهد، به قلم و قداست آن سوگند یاد می‌شود باید به ارزش بالای کتاب و قلم پی ببریم.

این کارشناس ارشد حوزه مدیریت بیان کرد: وظیفه همه افراد فرهیخته، تلاش برای اشاعه، گسترش و تقویت هرچه بیشتر مسأله کتاب و کتابخوانی است.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو