تامين منافع سرمايه گذاران در صنعت هوايي كشور از دغدغه هاي مهم و از تعهدات حرفه اي ماست/ فرودگاه امام از طریق ریل و جاده به تمام بنادر ایران وصل می‌شود 
چاپ 

تامين منافع سرمايه گذاران در صنعت هوايي كشور از دغدغه هاي مهم و از تعهدات حرفه اي ماست/ فرودگاه امام از طریق ریل و جاده به تمام بنادر ایران وصل می‌شود

علي صباغي دبير اجرايي شهر فرودگاهي فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) از برگزاري دومين روز برگزاري اجلاس سرمايه گذاري خارجي با حضور سفراي سه كشور انگليس، فرانسه و استراليا خبرداد.

وي گفت: در اين اجلاس كه فخريه كاشان معاون وزير راه شهرسازي، مهندس علي عابدزاده رئيس سازمان هواپيمايي كشوري، مهندس نويدي مديرعامل شهرفرودگاهي، مهندس فتاحي معاون مديرعامل شهر  فرودگاهي و وكيلي نماينده مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشتند در خصوص چگونگي و راهكارهاي مسائل سرمايه گذاري در صنعت هوايي كشور بحث و بررسي هاي كارشناسي صورت گرفت.

در ادامه اين مراسم علي عابدزاده رئيس سازمان هواپيمايي كشوري ضمن خوشامدگويي به سرمايه گذاران خارجي براي انتخاب ايران به منظور انجام فعاليت ها و سرمايه گذاري هاي هوانوردي افزود: امروز سرمايه گذاري در صنعت هواپيمايي در ايران، يك سرمايه گذاري درست، مطمئن و پربازده است.

وي افزود: تامين تجهيزات و امكانات فيزيكي يكي از سهل ترين مراحل ايجاد يك صنعت است و تربيت و بكارگيري نيروي انساني، ايجاد فضاي سازنده و استقرار يك فرهنگ حرفه اي براي فعاليت هاي وسيع صنعتي و تجاري موضوعي زمانبر بوده و با سرعتي كه تجهيزات قابل استقرار هستند مستقر نخواهند شد.

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه سابقه صنعت هواپيمايي در ايران، وجود افراد دانش آموخته و كارآموزده و فضاي مناسب فرهنگ حرفه اي هوانوردي يك نقطه اتكا و اطمينان براي سرمايه گذاران در كشور ما به شمار مي رود گفت: ايران چهارمين كشور در تربيت مهندس در دنياست و داراي توانمنديهاي فراوان بومي در حوزه نيروي انساني است كه ضمن داشتن دانش و تجربه مناسب در اين صنعت از توانايي يادگيري و رشد و انطباق سريع با تحولات جهاني برخوردار هستيم.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه در منقطه خاورميانه ايران برترين كشور از منظر تعدد نيروي انساني با صلاحيت بومي در صنعت هوانوردي به شمار مي رود افزود: اين ويژگي ارزشمند در كنار برخي موارد ديگر صنعت هوانوردي ايران را از  منظر پايداري در منطقه بدون رقيب ساخته است.

عابدزاده ادامه داد: در حال حاضر مطابق اطلاعات منتشر شده توسط ايكائو نظارت بر ايمني در ايران بيش از ۹۰ درصد با الزامات و توصيه هاي ايكائو تطابق دارد اين در حالي است كه ميانگين جهاني اين شاخص در حال حاضر در حدود ۶۰ درصد گزارش مي شود.

وي افزود: اين درصد انطباق به اين معني است كه در كشور ما توانايي مديريت و راهبري صنعت در سطح استانداردهاي بالاي جهاني وجود دارد و سرمايه گذاران نگراني از سرمايه گذاري در محيطي فاقد قدرت مديريت ايمن و اثر بخش را نخواهند داشت.

معاون وزير راه و شهرسازي نقطه قوت ديگر سرمايه گذاري در صنعت هوانوردي ايران را بازار پايدار حمل و نقل هوايي داخلي و ثبات در مشتريان پروازهاي بين المللي از مقصد و به مبدا ايران دانست و گفت: هر چند كه هدف گذاري ما ورود قدرتمند به بازار حمل و نقل هوايي منطقه و كسب سهم از بازار مسافران ترانزيت است اما در مقايسه با ديگر رقبايمان در اين منطقه همواره از وجود يك بازار داخلي و مشتريان بومي پروازهاي بين المللي برخوردار و مطمئن هستيم.

 

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري تصريح كرد: اين ويژگي به مثابه يك نقطه اتكا براي هدايت صنعت و وجود يك تضمين حداقلي و قطع يقيني براي رشد صنعت عمل مي كند.

عابدزاده  خاطرنشان كرد: موقعيت شگفت انگيز ايران در جهان از منظر اتصال آسياي ميانه، دروازه اروپا، بين النهرين، آسيا ي مركزي، خاورميانه و شمال آفريقا يك فرصت حمل ونقلي بلامنازع است. سطح بسيار بالاتر امنيت و ثبات در كشور در مقايسه با وضعيت منطقه، اين موقعيت جغرافيايي را درخشان تر و قابل توجه تر مي كند.

وي افزود: ما به عنوان دست اندركاران صنعت هوانوردي در كشور، تنها برتوانمنديهاي ذاتي خود تكيه نداريم ما با آينده سنجي و تحليل فضاي آتي، نقاط قوت و ضعف بافت فعاليت هوانوردي در كشور را شناسايي كرده و اقدامات پيش دستانه اي را براي ايجاد فضاي مناسب براي توسعه آغاز و برخي از آنها را به انجام رسانده ايم .

معاون وزير راه وشهرسازي ادامه داد: آزاد سازي نرخ و مسيرهاي هوايي كه مورد اشاره وزيرمحترم راه و شهرسازي نيز قرارگرفته، يكي از اين اقدامات بوده است ما اين تصميم را با بسته سياستي مناسبي همراه كرده ايم تا دخالت غير سازنده در بازار از يك حوزه به حوزه ديگر منتقل نشود و آزادسازي باتمام ابعاد آن در صنعت رخ دهد.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري خاطرنشان كرد: آثار اين تصميم زودتر از آنچه انتظار داشته ايم در قالب افزايش رضايتمندي مسافران و خطوط هوايي نوپا و تقاضاي ورود به بازار حمل ونقل هوايي آشكار شده است و اين اتفاق، مفروضات بازار را چنان تغيير مي دهد كه چشم انداز مناسبي براي به كارگيري الگوهاي جديد و ارائه خدمات متفاوت را ايجاد مي كند و فضا براي كسب و كار در صنعت حمل و نقل هوايي در مسيرهاي متنوع و جديد، استفاده از ناوگان متناسب با بازار هدف، الگوهاي مديريتي، فني، عملياتي و اقتصادي جديدتر فراهم شده است و سرمايه گذاران قادر خواهند بود به بازاري وارد شوند كه خود رقم زننده بخش اعظم معادلات حاكم بر آن هستند.

عابدزاده اظهارداشت: مديريت استراتژيك صنعت هوايي از طريق تعيين اهداف و چشم اندازها و برنامه هاي عملياتي رسيدن به اهداف در سطوح مختلف صنعت در دست اجراست تا بخش حاكميتي نه تنها مانعي بر سرراه توسعه نباشد بلكه نقش هدايتگر و مشوق براي توسعه صنعت هوانوردي و حمايت از سرمايه هاي جذب شده توسط اين صنعت شود

وي ضمن تبريك به سرمايه گذاران به منظور انتخاب هوشمندانه بازار هوانوردي ايران براي مطالعه و سرمايه گذاري در ايران اطمينان داد تامين منافع ذينفعان صنعت حمل و نقل هوايي به عنوان يك تعهد حرفه اي، همواره در اولويت اقدامات حاكميتي در ايران قرار دارد.

صنعت هوانوردی؛ یك بستر جهانی برای مبادله اقتصادی، فرهنگی و سیاسی/ رشد ۲۲درصدی مسافر داخلی نتیجه آزادسازی بازار است

آخوندي وزیر راه و شهرسازی در اجلاس كاپا و در جمع بزرگترین سرمایه‌گذاران صنعت هوانوردی با تاکید بر این که آسمان ایران آسمانی آزاد و كاملا امن برای تمام پروازهای بین‌المللی است، گفت: بر این واقفیم که صنعت هوانوردی در رشد و توسعه ملی و همچنین رشد اقتصاد جهانی جایگاهی ویژه دارد و دارای قواعدی جهانی است که ما به آن تعهد داریم.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی كه به عنوان مهم‌ترین سخنران اجلاس كاپا در جمع بزرگترین سرمایه‌گذاران صنعت هوانوردی حضور داشت، گفت: به همه شما خوشامد می‌گویم، به ایران‌شهر ما خوش آمدید و امید داریم كه از این سفر با خاطره بسیار خوش بازگردید. همچنین از آقای دكتر پیتر هاربیسون رئیس كاپا تشكر می‌كنم كه برای دومین بار برگزاری این كنفرانس را در تهران سازماندهی كردند.

وی ادامه داد: آقای هاربیسون گفتند كه صنعت هوانوردی بیش از یك حمل ونقل  است و ما نیز موافقیم. این صنعت یك سبك زندگی است و وسیله‌ای است برای ارتباط ملت‌ها؛ بنابراین ما به صنعت هوانوردی به عنوان یك بستر جهانی برای مبادله اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نگاه می‌كنیم.

 

آخوندی ادامه داد: از جهت فناوری نیز یك فناوری بسیار بسیار پیچیده است كه شاید ما به ظاهر فقط آن را در رفت و آمد هواپیما ببینیم، اما دارای ابعاد مختلف در حوزه‌های مختلف اعم از فناوری اطلاعات، ساخت و از همه مهم‌تر بحث زنجیره خدمات است. بنابراین ما به اهمیت این صنعت در رشد و توسعه ملی و همچنین رشد اقتصاد جهانی كاملا واقف هستیم.

وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: در آغاز تاكید كنم كه ما به اینكه صنعت هوانوردی یك صنعت جهانی است كاملا واقف هستیم. قواعد جهانی وجود دارد و ما به این قواعد جهانی پیوسته‌ایم و همچنان كه گفته شده است جزو بنیانگذاران كنفرانس شیكاگو هستیم.

وی تاكید كرد: ایران به قوانین بین‌المللی اعتقاد دارد و طبق مقررات بین‌المللی در صنعت هوانوردی عمل می‌كند و بر اساس همین تعهد اعتقاد داریم كه باید بتوانیم منافع ملت ایران را در سطح بازار صنعت هوانوردی به دست آوریم.

حركت به سمت آسمان آزاد در ایران

این مقام مسئول ادامه داد: ما فكر می‌كنیم سهم ما از این بازار بیش از آنی است كه در حال حاضر داریم و با توجه به اینكه همواره به قواعد وفادار بودیم هیچ مانعی برای توسعه این صنعت در ایران نمی‌بینیم.

آخوندی توضیح داد: گام اولی كه برداشته‌ایم حركت به سمت آسمان آزاد در ایران است. این كار را با اطمینان به نفس كامل انجام داده‌ایم و افتخار دارم اعلام كنم آسمان ایران در این منطقه آسمانی آزاد و كاملا امن برای تمام پروازهای بین‌المللی است.

آخوندی با مروری بر سیاست‌هایی که در حوزه هوایی در وزارتخانه تعقیب می‌کند گفت: هرچند که می‌دانم قبل از آمدن به ایران بسیاری از این سیاست‌ها را مطالعه کرده‌اید اما دوباره آن را بیان می‌کنم. اعتقاد ما بر این است که باید در یک بازار رقابتی بین‌المللی عمل کنیم. ما با قواعد رقابت بین‌الملل آشنا و به مقررات پایبند هستیم و خواهیم ماند. آنچه که در این مدت انجام داده‌ایم این بود که نهادهای این رقابت بین‌المللی را یکی پس از دیگری در ایران مستقر کنیم.

وی ادامه داد: اولین کار ما در جهت آزادسازی بازار صنعت هوانوردی ایران و برداشتن نظام قیمت گذاری در داخل این صنعت بود و افتخار دارم اعلام کنم این مهم در مدت کوتاهی انجام شد و بحث آزادسازی بازار هوایی ایران صورت گرفت و درحال حاضر قیمت‌های ما در روزها و ساعت‌های مختلف برای خطوط مختلف متفاوت است و کسی در نرخ‌گذاری دخالت ندارد.

آخوندی ادامه داد: یک نشانه مثبت بعد از این اقدام آن است که میزان مسافر داخلی در پنج ماه اول امسال نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است. وی گفت: این اتفاق حاوی دو نکته است. اول آنکه ظرفیت توسعه در صنعت هوانوردی ایران وجود دارد و دوم اینکه چکونه بحث رقابت می‌تواند به نفع بهره‌برداران منجر شود و رفاه مردم را دربرداشته باشد.

وی ادامه داد: ما برای نهادسازی درحوزه صنعت هوانوردی افزون بر آزادسازی قیمت‌ها اقدامات دیگری در حوزه زیرساخت‌ها انجام دادیم.

بروز رسانی و تجهیز مجدد سیستم‌های ناوبری ایران

وزیر راه و شهرسازی گفت: ما اقدامات گسترده‌ای برای بروز رسانی و تجهیز مجدد سیستم‌های ناوبری ایران انجام دادیم. اکنون تمام سیستم‌های ناوبری ایران درحال نوسازی است و بیش از ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری دراین بخش کرده‌ایم و سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای برای نوسازی سیستم ناوبری ایران درسطح تمام کشور در راه است.

آخوندی در ادامه گفت: اهمیت و توجه ما به مفهوم حرفه‌گری در صنعت هوانوردی در ایران و اهمیت مفهوم شرکت در صنعت هوانوردی است. وی توضیح داد: ما اعتقاد داریم شرکت‌های هوانوردی که در بخش‌های  مختلف این صنعت کار می‌کنند موتورهای متحرک توسعه صنعت هوانوردی هستند بنابراین ما به نهاد شرکت در صنعت هوانوردی قویا احترام می‌گذاریم و به شدت پایبند هستیم.

 

وی ادامه داد: بازار صنعت هوانوردی بر اساس نظام مدیریت بین‌المللی اداره می‌شود و از همین رو برای اینکه رعایت انصاف شود و شرکت‌های هم‌تراز بتوانند با هم رقابت کنند ما مفهوم کفایت سرمایه و صلاحیت فنی برای مدیریت بنگاه‌ها را به شدت مورد توجه قرار دادیم.

وی افزود: از همین رو برای شرکت‌هایی که می‌خواهند دراین حوزه فعالیت کنتد میزان کفایت سرمایه را به ۳۵۰ میلیارد تومان افزایش دادیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اینکه ما میزان کفایت را به ۳۵۰ میلیارد دلار سرمایه افزایش دادیم به این مفهوم است که بنگاه‌ها باید بدانند از جهت کمینه سرمایه هم‌تراز باشند و بتوانند در بازار رقابت بین‌المللی رقابتی منصفانه داشته باشند. همچنین برای صدور پروانه به صلاحیت بنگاه‌ها و توانایی آنها به تعهد درمقابل مردم توجه کردیم. بنابراین بحث ما به رقابت و برنامه‌ریزی نهادی و حرفه‌ای‌گری درصنعت هوانوردی بازمی‌گردد.

ارزیابی مجدد نقشه شبکه فرودگاهی ایران

آخوندی در بخش دیگری گفت: می‌خواهم به موقعیت ایران و اینکه در پسابرجام چگونه برنامه‌ریزی کرده‌ایم اشاره کنم. موقعیت ما به گونه‌ای است که ۸۰ درصد جمعیت جهان در فاصله پرواز هفت ساعته از ایران هستند این یک موقعیت استثنایی برای ایران است و این فرصت را به ما می‌دهد که یک بار دیگر روی نقشه هوایی جهان موقعیت ایران را بازتعریف کنیم و نیز امکان آسایش و رفاه مردم جهان را فراهم کنیم. ما وظیفه داریم برای کسانی که از شمال به جنوب یا از غرب به شرق از فراز آسمان ایران حرکت می‌کنند منافع آنها را درنظر بگیریم ضمن آنکه منافع ملی ایران را در این بازار جهانی بازتعریف کنیم ازاین رو درصدد هستیم نقشه شبکه فرودگاهی ایران را مورد ارزیابی مجدد قرار دهیم.

ایجاد  مفهوم حمل و نقل چند وجهی در فرودگاه امام(ره)

وی به فرودگاه امام به عنوان محل برگزاری اجلاس کاپا اشاره کرد و گفت: اینجا فرودگاهی است که به عوان یک شهر فرودگاهی، یک بندر خشک، یک پارک لجستیکی و مرکز توسعه‌ای عمل می‌کند. ما در فرودگاه امام درپی آن هستیم که مفهوم حمل و نقل چند وجهی را ایجاد کنیم.

وی خبر داد: فرودگاه امام از طریق ریل و جاده به تمام بنادر ایران وصل می‌شود و می‌توان پروژه‌ای را بین دریا، هوا و زمین ایجاد کنیم.

به گفته وی شهر فرودگاهی امام به عنوان یک منطقه آزاد در جهت آزادسازی تمام ارتباطات تجاری در منطقه عمل می‌کند و می‌تواند از فناوری‌های نهایی برای توسعه صنعت کاملا پشتیبانی کند و می‌تواند به عنوان یک هاب فرودگاهی عمل کند.

وی گفت: می دانیم با این امکانی که دراختیار داریم در برابر همه ملت‌های جهان مسئولیت داریم و به همین دلیل اعلام می‌کنم برای تمام شما، برای اینکه بتوانید به صورت رقابتی در اینجا سرمایه‌گذاری کنید فضا وجود دارد.

وی ادامه دارد: سرمایه گذاری درتمام بخشها اعم از خدمات گردشگری و توریسم تا سیستم‌های فرودگاهی دراین منطقه ممکن است و من به شما خوشامد می‌گویم.

انجام  ۸۰ درصد پروازها در۱۰ فرودگاه کشور

وی گفت: درست است که بیش از ۶۰ فرودگاه در ایران وجود دارد ولی ۸۰ درصد پروازها صرفا در۱۰ فرودگاه انجام می‌شود و این فرودگاه‌ها مازاد بر ظرفیت درحال فعالیت هستند. بنابراین توسعه فرودگاه‌های ایران مثل مهرآباد، تبریز، مشهد، اهواز، بندرعباس، بوشهر و باقی فرودگاه‌های بین‌المللی آماده جذب سرمایه برای تمام کسانی است که علاقه مند به سرمایه گذاری در صنعت فرودگاهی هستند.

 

آخوندی در ادامه به بحث خرید ناوگان هوایی اشاره کرد و گفت: ما مذاکرات موفقی را با تمام عرضه کنندگان هواپیمایی مانند ایرباس و بویینگ به عنوان نام آوران این عرصه داشته‌ایم، ضمن اینکه با دیگر نام‌های بزرگ برزیل، ژاپن و ایتالیا و کانادا همراه هستیم.

وی گفت: ما تمایل داریم از این رقابت بین‌المللی به نفع ایران استفاده کنیم البته برخی مشکلات وجود دارد اما از آن جا که تمام قوانین را رعایت کرده‌ایم و به قوانین بین‌المللی پای بند هستیم همه این مشکلات باید حل شود.

به گفته آخوندی برگزاری مجدد اجلاس کاپا در تهران نشانه این است که تمام فعالان صنعت هوانوردی جهان چشم انتظار برداشته شدن این موانع هستند و اتفاقا آن‌ها هم خوشبین بودند و معتقند باید موانع خرید هواپیما از ایرباس رفع شود.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگر از سخرانی خود به ترکیب ناوگان هوایی ایران اشاره کرد و گفت: ایران سرزمین پهناوری است و پرواز بر فراز ایران و طراحی سیستم شبکه‌ای در بین فرودگاه ها بحث پیچیده‌ای است به همین خاطر به خرید هواپیماها برای پروازهای دور برد و میان برد همچنین کوتاه برد فکر می‌کنیم و به ترتیب نوسازی این ناوگاه اهمیت می‌دهیم.

بازاندیشی مجدد در صنعت هوانوردی

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بحث ما در نوسازی صنعت هوانوردی چیزی فراتر از نوسازی ناوگان و توسعه فرودگاه‌ها است. ما به تمام زنجیره ارزش نگاه می‌کنیم اعم از خدمات مسافری‌ها، سیستم تامین و نگهداری و سیستم‌های بازسازی و همچنین تمامی خدمات به همین دلیل وقتی از نوسازی و بازسازی صحبت می‌کنیم از بازاندیشی مجدد در صنعت هوانوردی صحبت می‌کنیم.

آخوندی نکته دیگر در بحث سرمایه‌گذاری در صنعت هوانوردی را توجه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و بین‌المللی دانست و گفت: این هتلی که در آن هستیم (هتل نووتل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) هتلی است که توسط بخش خصوصی و با مشارکت بین‌المللی ساخته شده و این نشان می‌دهد که ما سیاست اساسی در جهت جذب سرمایه بخش خصوصی داریم.

وی ادامه داد: نکته دیگری که برآن تأکید داریم بحث اشتغال و مفهوم نیروی انسانی در صنعت هوانوردی است. باور ما این است که این صنعت قدرت ایجاد اشتغال گسترده‌ای در تمامی بخش‌ها دارد. هر یک شغل مستقلی که در این صنعت ایجاد شود چهار برابر شغل پیرامونی به وجود می‌آورد به همین دلیل بحث تربیت و جذب نیروی انسانی در این صنعت برای ما بسیار مهم است و به همین دلیل بحث آموزش جوانان ایرانی در حوزه هوانوردی یکی از اهدافی است که به آن توجه داریم و تعقیب می‌کنیم.

علاقه‌مند به مفهوم اجاره‌داری بلند مدت هستیم

وزیر راه و شهرسازی که در جمع سران سرمایه‌گذاری در صنعت هوانوردی سخن می‌گفت این را هم اضافه کرد که بحث مدل‌های سرمایه‌گذاری نیز از دیگر موضوع‌های مورد علاقه وزارتخانه در بخش هوانوردی است. وی در این باره توضیح داد: افزون بر سرمایه‌گذاری مستقیم و انواع سرمایه‌گذاری یعنی BOT و همچنین BLT ما به شدت علاقه‌مند هستیم که در این صنعت به مفهوم اجاره‌داری بلند مدت فکر کنیم؛ لذا لیزینگ برای ما چه در بحث توسعه زیرساخت و چه درباره تأمین ناوگان یک استراتژی مهم است.

آخوندی خبر داد: ما از فعالیت شرکت‌های توسعه لیزینگ در ایران به صورت مشترک داخلی و خارجی حمایت می‌کنیم و به دنبال ایجاد چند بنگاه لیزینگ هستیم.

 

 

 

وی خطاب به شرکت‌کنندگان حاضر در اجلاس گفت: از طرف شرکت شهر فرودگاهی به همه کسانی که به صورت لیزینگ سرمایه‌گذاری می‌کنند ضمانت می‌دهیم که می‌توانیم خریدار محصول نهایی آنها باشیم، لذا تمام حاضرین می‌توانند به سرمایه‌گذاری لیزینگ در ایران فکر کنند.

آخوندی ادامه داد: البته لیزینگ تنها مدل سرمایه‌گذاری ما نیست، ما به همه مدل‌های سرمایه‌گذاری خوش‌آمد می‌گوییم و تأکید می‌کنیم که مدل سرمایه‌گذاری لیزینگ به شدت مورد حمایت ما قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان این اجلاس گفت: امیدوارم این کنفرانس این موقعیت را برای ما و شما فراهم آورد که بتوانیم از تمام ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم و به سهم خود در توسعه صنعت هوانوردی کمک کرده و نتیجه این‌گونه اجلاس‌ها روان شدن ارتباطات بین همه ملت‌های جهان باشد.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو