سخنرانی ظریف در نشست وزیران عدم تعهد/تهیه پیش‌نویس سند نهایی اجلاس در نشست کارشناسان ارشد 
چاپ 

سخنرانی ظریف در نشست وزیران عدم تعهد/تهیه پیش‌نویس سند نهایی اجلاس در نشست کارشناسان ارشد

محمد جواد ظریف روز پنج‌شنبه در نشست وزیران خارجه عدم تعهد سخنرانی می‌کند.

به گزارش یمین نیوز به نقل از ایسنا، اجلاس سران عدم تعهد در سه سطح کارشناسان ارشد، وزیران خارجه و سران کشورها برگزار می‌شود.

هفدهمین اجلاس سران عدم تعهد از روز سه‌شنبه هفته جاری با نشست کارشناسان ارشد آغاز شده است و روز چهارشنبه نیز ادامه دارد.

هم‌چنین نشست وزیران خارجه این اجلاس روزهای پنج‌شنبه و جمعه با سخنرانی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و رئیس‌ دوره‌ای اجلاس برگزار می‌شود.

حسن روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان به عنوان ریاست دوره‌ای این جنبش به زودی منظور شرکت در این اجلاس و انتقال ریاست دوره‌ای به همتای ونزوئلایی خود به کاراکاس خواهد رفت.

اجلاس سران عدم تعهد روزهای شنبه و یک‌شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز سه‌شنبه هفته جاری در راس هیاتی به منظور شرکت در اجلاس سران عدم تعهد به کاراکاس رفت .

بنا بر این گزارش، اجلاس کارشناسان ارشد از روز سه‌شنبه در جزیره‌ی مارگاریتا آغاز شده است و در این اجلاس مقامات ارشد پیش‌نویس اعلامیه‌ نهایی اجلاس سران را تهیه و برای تصویب به اجلاس وزیران خارجه ارائه خواهند کرد. در اجلاس مقامات و کارشناسان ارشد رئیس هیات ایرانی سخنانی را ایراد کرد و سپس ریاست این اجلاس را به رئیس جدید، ونزوئلا منتقل کرد.

جمهوری اسلامی ایران رئیس دوره‌ای اجلاس عدم تعهد در بیش از ۵ سال گذشته بوده است. ریاست دوره‌ای این جنبش ۴ ساله است اما با توجه به مشکلاتی که رئیس دوره‌ای بعدی یعنی ونزوئلا برای در اختیار داشتن ریاست این جنبش داشته است با موافقت اعضا، ریاست آن برای بیش از یک سال برای ایران تمدید شد.

در اجلاس سران که هفته آینده برگزار می‌شود حسن روحانی ریاست اجلاس را به رئیس جمهور ونزوئلا منتقل خواهد کرد.

درباره نویسنده

15437مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو