Logo of a company

هوای تهران «ناسالم»شد

 

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: هوای تهران با میانگین شاخص کیفی ۱۰۳ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار دارد.

محمد رستگاری در گفتگو با مهر، در خصوص کیفیت هوای امروز (دوشنبه) پایتخت، اظهار داشت: بر اساس داده‌های به دست آمده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی، هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار دارد.

وی تصریح کرد: میزان میانگین ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون به میزان ۱۰۳ بیانگر قرارگیری کیفیت هوای امروز پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه است.

رستگاری تاکید کرد: سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و ریوی و تنفسی از حضور و انجام فعالیت‌های بدنی در فضای آزاد خودداری کرده و سایر شهروندان نیز تا حد ممکن از استفاده وسیله نقلیه شخصی پرهیز و در هنگام سوخت گیری در جایگاه‌ها از سر ریز شدن بنزین جلوگیری کنند.

بر اساس گزارش مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران وضعیت کیفی هوای تهران در ٢٤ ساعت گذشته منتهی به ساعت یازده مورخ ۱۵ شهریور  وضعیت ناسالم برای گروه های حساس بوده است. منواکسیدکربن: سالم(۵۳)،ازن:پاک(۴۳)، دی اکسید نیتروژن: سالم (۷۵)،  دی اکسید گوگرد: پاک(۱۹)، ذرات معلق با قطر کمتر از ١٠ میکرون: سالم(۷۹)، ذرات معلق با قطر کمتر از ٢.٥ میکرون:ناسالم برای گروه های حساس۱۰۳ است