كلاهبرداری چندهزار ميلياردی ديار خودرو 
چاپ 

كلاهبرداری چندهزار ميلياردی ديار خودرو

مدیرکل صنایع نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ما از موضوع واردات ۴هزار خودرو چینی توسط شرکت دیار خودرو خبر داشتیم و قطعا در مجوزهای بعدی این شرکت این تخلف را در نظر می گیریم.

یمین نیوز-این روزها یکی از شرکتهای وارد کننده خودرو باعث شده تا تولیدکننده ومصرف کننده بامشکل کلاهبرداری آن هم بافروش کالای بی کیفیت چینی به اسم تولید داخلی مواجه شوند

به گزارش برخی خبرگزاری های داخلی ، اين كلاهبرداري توسط شركت ديارخودرو با واردات غير قانوني حدود ۴  هزار خودرو از قبيل خودروي سابرينا وام فور و هاوال درسال ۲۰۱۳ و فروش ان تحت عنوان خودرو توليد داخل ومدل ٩٤و٩٥پلاك شده است.

این گزارش حاکی است؛ ۴هزار خودروي چيني با عناوين جعلي در سال ۹۲وارد کشور شده است و در تنظیم مدارک این خودروها هيچ نظارتي انجام نشده است. به گفته کارشناسان رسمی دادگستری، شرکت دیار خودرو بادست بردن درمدارک واردات این خودروهای چینی آنهارا جزئ از لیست خودروهای تولید داخل قرار داده بودند. متاسفانه این خودروها که در سال ۹۲ وارد کشور شده است حالا تحت عنوان خودروی تولید داخل به مردم فروخته میشود و این خودروها حتي مجوز گمرک هم ندارند.

فریده زبیدی، مدیر کل مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک در این خصوص اظهارداشت: استفاده کنندگانی که کالای خودرا از طریق گمرک وارد می کنند نیازی به دست بردن درمدارک گمرک ندارند.

وی تصریح کرد: به طور حتم این ۴هزار دستگاه خودرو از طریق گمرک وارد نشده است موضوعی که در این میان جالب است، اطلاع وزارت صنعت معدن وتجارت از واردات این ۴هزار دستگاه خودروی چینی درسال ۹۲ است. شركت ديارخودرو با اين روش حتي  تبصره ۱۳ رو هم دور ميزند و پرداخت عوارض ان را هم نمي پردازد و اما لاستيک خودروهايي كه بعد از گذشت ۴ سال فرسوده شده و با جان مصرف كننده بازي مي كند. ضمنا تفاوت قيمت خودرو سه سال پيش تا امسال حداقل بيست ميليون تومان است كه شركت ديار خودرو ان راهم به جيب مي زند.

امیرحسن قناتی، مدیرکل صنایع نیرومحرکه وزارت صنعت معدن و تجارت نیز در این باره گفت: ما از موضوع واردات ۴هزار خودرو چینی توسط شرکت دیار خودرو خبر داشتیم و قطعا در مجوزهای بعدی این شرکت این تخلف را در نظر می گیریم.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو