آمادگی بانک توسعه صادرات برای ارائه خدمات ارزی در اروپا 
چاپ 

آمادگی بانک توسعه صادرات برای ارائه خدمات ارزی در اروپا

sallمدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: این بانک آمادگی دارد در کشورهای اروپایی نظیر آلمان، اسپانیا، سوییس، بلژیک و ایتالیا به صادرکنندگان ایرانی خدمات ارزی مورد نیاز را ارائه دهد.

به گزارش یمین نیوز، علی صالح آبادی امروز در یک نشست خبری حاضر و به سوالات خبر نگاران پاسخ داد.

وی  از اجرای طرح های مهم این بانک در کشور برای توسعه صادرات خبرداد و افزود: مهمترین طرحی که بانک تاکنون از تاریخ تاسیس تا الان تامین مالی کرده پتروشیمی بوشهر با ۲،۲ میلیارد یورو است که دو سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی گفت: ال سی این طرح را بانک توسعه صادرات باز کرده است و تمام مبلغ آن از منابع مالی چین تامین می شود.

صالح آبادی با بیان اینکه این طرح در عسلویه و در کنار دریا قرار دارد و می تواند از طریق دریا صادرات صورت گیرد، افزود: با اتمام این طرح سالانه ۳ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی کشور افزایش می یابد.

وی به طرح توسعه میادین مشترک نفت و گاز اشاره کرد و افزود : تاکنون ۳۴۲ میلیون دلار در این میادین هزینه شده و قرار است تا ۸۰۰ میلیون دلار برای برداشت از این میادین سرمایه گذاری شود.

صالح آبادی گفت: همچنین برای طرح پتروشیمی گچساران ۲۲۰ میلیون یورو ال سی در سال ۹۵ در این بانک باز شد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات افزود: برای توسعه بندر چابهار نیز ۳۳۴ میلیون دلار قرارداد امضا شده که اولین ال سی آن به مبلغ ۲۰ میلیون دلار گشایش یافته است و امیدواریم این طرح تا ۳ سال آینده به بهره برداری برسد و ظرفیت بار این بندر را از دو و نیم به هشت میلیون تن افزایش دهد.

وی گفت: بانک توسعه صادرات برای توسعه قطار شهری مشهد ۱۲۷ میلیون یورو هدف گذاری سرمایه ای کرده که تاکنون ۴۳ میلیون یوروی آن پرداخت شده است.

صالح آبادی افزود: این بانک همچنین با اختصاص ۸۰ میلیون یورو، طرح تولید قند مایع هشتگرد را در دستورکار قرار دارد که تاکنون ۷۷ میلیون یور اختصاص یافته است و این طرح امسال به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه در ۵ ماهه نخست امسال ۸۳۹ فقره وام به مبلغ ۱۷ هزار و ۷۹۸ میلیارد ریال پرداخت شده است ، گفت : این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد رشد نشان می دهد.

صالح آبادی افزود: در سال ۹۴ پنجاه میلیون دلار در بانک توسعه صادرات ال سی باز شد که این رقم در سال ۹۵ به ۵۶۱ میلیون دلار یعنی حدود ۱۱ برابر رسیده است.

وی گفت: همچنین در ۵ ماهه نخست امسال هزار و ۲۶۵ میلیارد ریال ضمانت نامه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۰ درصد رشد داشته است.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات با اشاره به همکاری فشرده با بانک های روسی افزود: هم اینک امکان صادرات و واردات و انتقال ارز با ۶ بانک روسی فراهم شده است.

صالح آبادی گفت: برای توسعه صادرات به عراق نیز ۲۰۰ میلیون دلار خط اعتباری درنظر گرفتیم که به صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی به عراق صادر شد.

 

وی افزود: همچنین این بانک ۳ هزار میلیارد ریال خط اعتباری از صندوق توسعه ملی برای پشتیبانی از صادرکنندگان دریافت کرده است.

صالح آبادی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون دو هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال به شرکت های کوچک و متوسط برای حفظ و توسعه اشتغال تسهیلات پرداخت شده است ، گفت: مهم ترین استان های گیرنده این تسهیلات تهران، کرمان، فارس، خراسان رضوی و یزد هستند.

وی افزود: همچنین در حوزه حمایت از صنایع دانش بنیان خط اعتباری ۲۰۰ میلیارد ریالی ایجاد شده است و در آینده ای نزدیک آن را به ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش می دهیم.

صالح آبادی گفت: امسال حدود ۳ هزار میلیارد ریال یارانه سود برای صادرکنندگان درنظر گرفته شده که تاکنون ۲۲۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو