سود بانک مسکن از امروز تک رقمی شد 
چاپ 

سود بانک مسکن از امروز تک رقمی شد

boot

مدیرعامل بانک مسکن گفت : سود تسهیلات صندوق پس انداز یکم از امروز در تمامی شعب بانک مسکن تک نرخی شد.

به گزارش یمین  نیوز،محمدهاشم بت شکن در نشست خبری که امروز در بانک مسکن برگزار شد به تشریح عملکرد یکساله پرداخت و گفت: با توجه به اهمیت بخش مسکن و مرتبط شدن این بخش با ۱۰۰ رشته فعالیت اقتصادی ، بانک مسکن بسته های ویژه ای را برای توانمندسازی و افزایش مبلغ وام ارائه کرده است.

وی ادامه داد: یکی از سیاست های بانک مسکن تجهیز پس انداز ملی است که از سال گذشته بانک مسکن سبد کاملی از محصولات خود را برای خرید و فروش در اختیار آحاد جامعه قرارداده است.

بت شکن افزود: یکی از محصولات اصلی ما مبتنی بر تقویت پس انداز است که سپرده گذاری در صندوق پس انداز یکم در تهران تا سقف ۸۰ میلیون تومان، شهرهای بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تا ۶۰ میلیون تومان و سایر مناطق شهری، ۴۰ میلیون تومان است که برای زوجین روی یک واحد پلاک ثبتی به ۲ برابر می رسد.

وی افزود: تسهیلات برای شخصی که در بافت فرسوده اقدام به خرید یا ساخت کند با نرخ سود ۸ درصد و سایر مناطق شهری ۹ و نیم درصد محاسبه می شود.

بت شکن تصریح کرد : از امروز در ۱۲۵۵ شعبه دستورالعمل اجرای آن ابلاغ شد که کاهش ۴۱ درصدی را در اقساط پرداختی به همراه دارد.

وی تاکید کرد: بسته دیگر اوراق حق تقدم مسکن است که در فرابورس عرضه می شود و این اوراق برای شهر تهران ۶۰ میلیون تومان، شهرهای بزرگ ۵۰ میلیون تومان، سایر مناطق ۴۰ میلیون تومان است و نرخ تسهیلات از محل اوراق در شرایط فعلی ۱۷ و نیم درصد است.

وی با اشاره به بسته دیگری از تسهیلات گفت: زوجین می توانند ترکیبی از تسهیلات صندوق پس انداز یکم و اوراق حق تقدم استفاده کنند که سود تسهیلات صندوق پس انداز ۸ تا ۹ و نیم درصد و سود اوراق حق تقدم ۱۷ و نیم درصد است.

بت شکن درباره صندوق پس انداز جوانان گفت: کسانی که در سالهای گذشته در صندوق پس انداز یکم سپرده گذاری کردند می توانند از تسهیلات بدون سپرده هم تا سقف ۶۰ میلیون تومان در شهر تهران ، ۵۰ میلیون تومان در شهرهای بزرگ و ۴۰ میلیون تومان سایر نقاط شهری استفاده کنند.

وی تاکید کرد: نرخ تسهیلات صندوق پس انداز جوانان ۱۱ درصد و تسهیلات بدون سپرده ۱۸ درصد است.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به سود تسهیلات بدون سپرده بانک مسکن گفت:‌ با نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار نرخ این تسهیلات ۱۸ درصد است.

بت شکن درباره تسهیلات خرید مسکن نیز گفت: بانک مسکن در راستای اقتصاد مقاومتی سیاست اعتباری خاصی را برای انبوه سازان تصویب کرد که انبوه سازی به روش سنتی به ازای هر واحد ۱۱۰ میلیون تومان در شهرهای بزرگ و به روش صنعتی به ازای هر واحد ۱۳۰ میلیون تومان تسهیلات می گیرد.

مدیر عامل بانک مسکن تصریح کرد: برای تنظیم بازار پیش خرید و پیش فروش مسکن، حساب امانی وجود دارد که دستورالعمل آن به شبکه بانکی ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: در طرح فروش اقساطی بانک مسکن ، انبوه ساز واحد مسکونی خود را پیش فروش می کند و بانک مسکن تضمین معاملات را بر عهده می گیرد.

 

بت شکن ، راه اندازی صندوق زمین و ساختمان را برای استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و تجهیز غیرسپرده ای دانست و گفت: در ماههای گذشته برای اولین بار ، اوراق رهنی مسکن را برای تجهیز منابع بانک از طریق بازار سرمایه به مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال به فروش رساندیم.

وی افزود: انتشار اوراق مرابحه در بازار سرمایه برای کسانی است که در کار تولید مصالح ساختمانی و فولاد هستند و جزء بسته خدمات مالی و بانکی بود که در سال جاری عملیاتی شد.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: ارائه تسهیلات بانک مسکن و ساختمان ۱۰ درصد رشد داشته به طوریکه از ۹۵ هزار میلیارد ریال در ۴ ماه سال ۹۴ به ۱۰۵ میلیارد ریال در ۴ ماه سال ۹۵ رسیده است.

وی افزود: تسهیلات خرید نیز در پایان مرداد ماه نسبت به مشابه سال قبل از جهت مبلغ ۶۵ درصد و از نظر تعداد ۲۰ درصد رشد داشته و بیانگر افزایش خرید واحدهای مسکونی است.

بت شکن تاکید کرد : پراکندگی جغرافیایی تسهیلات در کل کشور وجود دارد و در تسهیلات ساخت که ناظر به تقویت طرف عرضه است بیشترین رشد را استان تهران با ۳۱۷ درصد، اردبیل ۳۰۰ درصد، یزد ۲۲۳ درصد ، کهگیلویه و بویراحمد ۲۱۶ درصد و همدان ۱۷۵ درصد داشته است.

وی گفت: در سال جاری حجم سپرده بانک به ۵۰۶ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است .

مدیرعامل بانک مسکن گفت: در مسکن مهر تا به امروز ۵۰۲ هزار میلیارد ریال قرارداد منعقد شد که ۴۷۰ هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر مورد مشارکت بانک مسکن تا به امروز یک میلیون و ۶۸۲ هزار فقره فروش اقساطی شده است.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو