امضای قرارداد مدیریت دارای ها بین شرکت های مدیریت سرمایه آباد و عمران شهرهای جدید 
چاپ 

امضای قرارداد مدیریت دارای ها بین شرکت های مدیریت سرمایه آباد و عمران شهرهای جدید

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بانک، قرارداد مدیریت دارایی ها برای تامین خدمات زیربنایی و روبنایی پروژه های شهر جدید پردیس میان شرکت مدیریت سرمایه آباد و شرکت عمران شهر جدید پردیس منعقد شد.

به گزارش یمین  نیوز از  روابط عمومی بانک مسکن، در این مراسم دکتر محمدهاشم بت شکن مدیر عامل بانک با اشاره به محدودیت بودجه کشور اظهار کرد: با توجه به درآمدهای نفتی پایین و محدودیت منابع مالی، استفاده از راهکارهای جدید تامین مالی به منظور اجرای پروژه های عمرانی راهکار بسیار مناسبی است.

وی افزود: برای یافتن راهکاری جدید به منظور عدم اتکا به منابع مالی بودجه، منابع نفتی و یا تسهیلاتی بانک ها، حدود یک سال زمان صرف شد و این اولین بار بود که چنین پروژه ای در کل کشور اجرا می شد.

دکتر بت شکن با اشاره به رسالت بانک توسعه ای و تخصصی مسکن اظهار امیدواری کرد بانک بتواند راهکارهای جدید تامین مالی را به سایر سازمان های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی ارایه دهد.

در ادامه این نشست آذری مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه آباد با تشریح دلایل انعقاد این قرارداد بیان کرد: با توجه به این که شهر جدید پردیس دارایی های بالقوه ای دارد که در حال حاضر فاقد ارزش مالی بوده و پس از اجرای پرو ژه های زیربنایی ارزشمند خواهد شد، تصمیم گرفتیم این دارایی ها را به عنوان پشتوانه انتشار اوراق تامین مالی قرار داده و منابع مورد نیاز این شرکت را تامین کنیم.

وی افزود: به این ترتیب این مبالغ به طور مستقیم به پروژه های زیربنایی و روبنایی تزریق می شود تا پس از اتمام آنها، شرکت شهر جدید پردیس بتواند بدهی های خود را تسویه کند.

آذری اظهار کرد: قرارداد حاضر پیرو توافق نامه ای است که سال قبل با دستور دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی میان بانک مسکن و شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید منعقد شد.

وی افزود: به منظور سهولت در انجام کارها، این قرارداد بر محور وکالت منقعد شده و بر این اساس تمام ابعاد حقوقی این قرارداد شامل مسایل مالی، سود و زیان و آثار مالی عملیاتی آن که وکیل به نیابت از موکل انجام می دهد به عهده شرکت عمران و خدمات شهر جدید پردیس خواهد بود.

در ادامه این نشست محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید بیان کرد: با درک درست از واقعیت های بودجه ای و تامین اعتبار مالی کشور به فکر روش های نوین تامین اعتبار بودیم و با توجه به استفاده کشورهای دیگر از این روش ها، توانستیم برای اولین بار در ایران به روش اعمال مدیریت دارایی به منابع مناسب مالی دست یابیم و به اجرای تعهدات خود در قبال مردم بپردازیم.

همچنین دکتر بت شکن در مصاحبه با خبرنگار شبکه خبر با اشاره به لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی و درون زایی اقتصاد بیان کرد: ما به دنبال راهکارهایی هستیم تا بتوانیم با استفاده از توانمندی های داخلی و استحصال منابع مالی به شکوفایی اقتصاد کشور کمک کنیم.

وی افزود: بانک مسکن به عنوان بزرگ ترین بانک تخصصی و توسعه ای کشور به دنبال ارایه راهکارهای جدید تامین مالی است تا بتواند بدون اتکا به منابع ریالی و تسهیلات، در اجرای هرچه بهتر اقتصاد مقاومتی موفق عمل کند.

مدیرعامل بانک مسکن ارایه محصولات جدید بانک در سال جاری را یکی دیگر از راهکارها به منظور نیل به این هدف دانست و گفت: با استفاده از روش هایی مانند انتشار صکوک، ارایه تسهیلات کوتاه مدت، مشارکت و تهاتر و تسری این شیوه به سایر پروژه های عمرانی به اجرای اقتصاد مقاومتی کمک خواهیم کرد.

گفتنی است در این مراسم، اعضای هیات مدیره بانک، مدیر امور اعتباری، رییس اداره کل روابط عمومی و روسای شرکت های وابسته به بانک مسکن و شرکت عمران شهر جدید پردیس نیز حضور داشتند.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو