رئیس کل سازمان امور مالیاتی /تعامل با فعالان اقتصادی در دستور کار وزارت اقتصاد است 
چاپ 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی /تعامل با فعالان اقتصادی در دستور کار وزارت اقتصاد است

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در جمع فعالان اقتصادی و نمایندگان تشکل های خصوصی آذربایجان شرقی گفت: بحث تعامل با فعالان اقتصادی و عدالت در مشکلات اقتصادی در دستور کار وزارت اقتصادی و دارایی قرار دارد و به همین منظور تهدید ها و تشویق ها یی در نظر گرفته شده تا در شرایط رکود مشکلات را حل کنیم.

به گزارش (شادا)، سید کامل تقوی نژاد با تاکید بر اینکه راه حل نظام مالیاتی کشور در شفافیت است، ادامه داد: در موارد مختلف در حمایت از سرمایه گذاری دستورات بسیار روشن و شفافی وجود دارد که اگر مورد توجه قرار گیرد تمام مشکلات رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: حمایت از سرمایه گذار اولویت اصلی دولت تدبیرو امید است و مشوق های مالیاتی خوبی در کشور وجود دارد که باید از این فرصت سرمایه گذاران و فعالان بخش اقتصادی استفاده کنند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: تمامی فعالیت های صنعتی و معدنی و گردشگری که از ابتدای سال جاری شروع شوند تا ۵ سال از پرداخت مالیات معاف می شوند.

تقوی نژاد گفت: این معافیت ها در شهرک صنعتی باشد به مدت هفت سال، در منطقه محرم ده سال، شهرک صنعتی در منطقه محروم ۱۳ سال و برای شرکت دانش بینان ۱۵ سال خواهد بود و اگر تعداد کارکنان این واحدها بالای ۵۰ نفر باشند و هر ساله ۵۰ درصد به اشتغال اضافه شود هر سال یکسال به معافیت آن اضافه می شود.

وی با اشاره به مشوق های فراوانی که در نظر گرفته شده گفت: اعتقاد داریم بر اساس قانون بودجه که در اختیار ما قرار گرفته میزان افزایش درآمدی  پیش بینی شده به هیچ وجه قصد وارد کردن فشار به واحدها را ندارد و به نسبت سود و زیان واحد تولیدی مالیات دریافت میشود.

تقوی نژاد تاکید کرد: طرح جامع مالیاتی می تواند مالیات را نجات دهد و تعامل واقعی بر اساس اسناد اجرا و سیستم مالیاتی ما اسلامی شود.

وی اظهار کرد: معاملات  بالای ۵۰  میلیون ریال باید از طریق سیستم بانکی انجام شود و اظهار نامه ها و پرداخت ها نیز الکترونیکی شوند.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو