Logo of a company

تکمیل پروژه صندوق زمین و ساختمان نسیم تا خرداد ۹۶

پروژه ساختمانی نسیم در ۱۹ طبقه و در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۳۳ مترمربع طبق برنامه زمانبندی تا پایان خرداد ۹۶ تکمیل و به بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومی بانک مسکن، فرید فیوضاتی مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نسیم بانک مسکن امروز در جریان بازدید خبرنگاران از این پروژه که به مناسبت هفته دولت انجام گرفت، گفت: بانک مسکن به جز تامین مالی در حوزه خرید و ساخت مسکن در ساخت و ساز بسیاری از پروژه ها استاندارد گذار بوده که در همین راستا نخستین صندوق زمین و ساختمان تحت عنوان پروژه نسیم توسط این بانک از سال ۹۳ تاسیس شد.وی با تشریح اطلاعات پروژه نسیم گفت: این پروژه در ۱۹ طبقه و در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۳۳ مترمربع طبق برنامه زمانبندی تا پایان خرداد ۹۶ تکمیل و به بهره برداری می رسد. پروژه نسیم در یازده طبقه ۶ واحدی، سه طبقه ۴ واحدی، دو طبقه ۲ واحدی و سه طبقه پارکینگ ساخته می شود که هزینه هر مترمربع آن بین ۴ میلیون تا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است.

مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نسیم پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۷۴ درصد عنوان کرد و گفت: هزینه تمام شده پروژه ۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برآورد شده است که سرمایه اولیه این پروژه ۱۵ میلیارد تومان بود و تاکنون ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

فیوضاتی با تاکید بر اینکه صندوق سرمایه گذاری نسیم یک نهاد مالی است و با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار کار خود را آغاز کرد ادامه داد: هدف از فعالیت صندوق های زمین و ساختمان جمع آوری پس اندازهای خرد و کلان و

اختصاص آن به ساخت پروژه ساختمانی مشخص است که پس از فروش واحدهای ساختمانی پروژه، عواید ناشی از آن بین سرمایه گذاران تقسیم می شود.

فیوضاتی “مدیریت ساخت”، “نظارت بر پروژه”، “مدیر پشتیبانی عملیات”، “متولی”، “حسابرس”، “متعهد پذیره نویس یا بیمه گر سرمایه” و “بازگردان صندوق” را ۷ رکن صندوق های زمین و ساختمان عنوان کرد گفت: صندوق های زمین و ساختمان به واسطه اینکه تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می کنند دارای شفافیت مالی هستند.

وی به ویژگی‌های ملی صندوق های زمین و ساختمان و تاثیر آن بر بازار مسکن اشاره و اظهار کرد: صندوق های سرمایه گذاری در بخش زمین و ساختمان عامل تثبیت و رونق بازار مسکن هستند منابع مالی صندوق‌های زمین و ساختمان از طریق بورس و از بطن جامعه تامین می شود ضمن اینکه نقدینگی جامعه را به سمت تولید هدایت می کند.

مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نسیم درباره سود این پروژه برای سرمایه گذاران نیز گفت: در شرایط فعلی که نرخ سود سپرده های بانکی کاهش یافته صندوق های زمین و ساختمان می توانند یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری باشد .

مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نسیم همچنین از معرفی چند صندوق زمین و ساختمان دیگر طی روزهای آینده توسط بانک مسکن خبر داد.

بر اساس این گزارش، جمع آوری نقدینگی سرگردان و هدایت آن به سمت ساخت و ساز، تزریق نقدینگی به سمت تولید مسکن، تقویت طرف عرضه واحدهای ساختمانی اعم از واحدهای مسکونی – تجاری و اداری، تقویت بازار سرمایه در راستای تاکید مسئولان ارشد نظام و تاکید قوانین بالادستی، شفافیت بالای صندوق ها زمین و ساختمان، کاهش احتمال سوء استفاده از منابع صندوق و تعهد در قبال هزینه و همچنین کاهش تکیه بخش مسکن بر منابع بانکی از جمله مزایای صندوق های زمین و ساختمان برای اقتصاد و بخش مسکن است.

صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان نسیم به عنوان نخستین صندوق زمین و ساختمان در کشور با هدف کمک به توسعه منطقه شهری جدید در منطقه ۲۲ تهران فعالیت خود را آغاز کرد.