Logo of a company

رييس کل سازمان مالياتي در نشست با فعالان اقتصادي آذربايجان شرقي/ مهمترين سياست سازمان مالياتي مقابله با فرار مالياتي و شناسايي موديان جديد و خارج از تور مالياتي است

رييس کل سازمان امور مالياتي کشور در سومين روز از هفته دولت با مسئولان و فعالان اقتصادي استان آذربايجان شرقي ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش یمین  نیوز از  رسانه مالياتي ايران، سيد کامل تقوي نژاد امروز پنجشنبه چهارم شهريور ماه، همزمان با سومين روز هفته دولت، به همراه هياتي متشکل از برخي مسئولان عالي رتبه دولت و مجلس از جمله وزير امور اقتصادي و دارايي و نايب رييس مجلس شوراي اسلامي با استاندار، مجمع نمايندگان استان آذربايجان شرقي در مجلس و فعالان اقتصادي اين استان ديدار و برنامه هاي نظام مالياتي براي حمايت از بخش توليد را تشريح کرد.

وي در اين ديدار با بيان اينکه سازمان امور مالياتي کشور به هيچ وجه قصد ندارد افزايش درآمدهاي پيش بيني شده امسال را با فشار آوردن بر موديان فعلي نظام مالياتي تامين کند، عنوان داشت: در حال حاضر مهمترين سياست سازمان امور مالياتي مقابله با فرار مالياتي و شناسايي موديان جديد و خارج از تور مالياتي است.

 

تقوي نژاد در ادامه با تاکيد بر اينکه اصلاحيه جديد قانون ماليات هاي مستقيم مشوق هاي خوبي براي بخش توليد پيش بيني کرده تصريح کرد: سياست جديد سازمان تعامل با موديان و حمايت از رشد و رونق اقتصادي کشور است.

وي با اشاره به بخشنامه اخير اين سازمان در حمايت از موديان مالياتي گفت: براساس اين بخشنامه مودياني که تا پايان شهريورماه اصل ماليات خود را پرداخت کنند، جرايمشان بخشوده خواهد شد.

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي همچنين با بيان اينکه طرح جامع مالياتي تحت عنوان اقدام ۹۵ نامگذاري شده اظهار داشت: اين طرح از طرح هاي اولويت دار وزارت امور اقتصادي و دارايي است که با اجرايي شدن آن تا پايان سال جاري، شاهد افزايش شفافيت اقتصادي و عدالت مالياتي خواهيم بود.

تقوي نژاد همچنين با اشاره به مشوق هاي ماده ۱۳۲ قانون ماليات هاي مستقيم گفت: بخش توليد با بهره مندي از اين تسهيلات قانوني شرايط مناسبي براي حرکت به سمت رونق اقتصادي کسب خواهد کرد.