با حضور وزیر اقتصاد انجام شد؛/افتتاح 65 طرح عمرانی، آموزشی و رفاهی در آموزش پرورش استان آذربایجان شرقی 
چاپ 

با حضور وزیر اقتصاد انجام شد؛/افتتاح ۶۵ طرح عمرانی، آموزشی و رفاهی در آموزش پرورش استان آذربایجان شرقی

علی طیب نیا روز پنجشنبه در آیین افتتاح ۶۵ طرح عمرانی، رفاهی در آموزش پرورش استان آذربایجان شرقی که در دبیرستان شهید فهمیده تبریز حضور یافت طی سخنانی گفت: تبریز شهری است که در تاریخ ایران سنبل و نمونه بوده و مردم آذربایجان در تحولات تاریخی ایران از عزت و شرف این مملکت حفاظت کرده اند.

به گزارش (شادا)، وزیر اقتصاد اظهار داشت: در جریان مشروطه بزرگ مردان این دیار بودند که از دستاوردهای کشور دفاع و حراست کردند و همچنین در جنگ تحمیلی نیز فرزندان این خطه در مقابل دشمنان ایستادند و جان خود را فدا کردند.

طیب نیا ادامه داد: این سرزمین بزرگ مردانی را تحویل جامعه داده است که در حوزه های مختلف از عرصه علم و دانش تا عرصه جنگ و رزم نقش بی بدیلی ایفا کرده اند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه در دنیای امروز سرمایه هر کشوری نیروی انسانی آن است، گفت: امروزه همه به خوبی دریافته اند که مهم ترین و ارزشمندترین سرمایه هر مملکتی نیروی انسانی آن است که با تلاش و کوشش خود زمینه را برای تعالی و تکامل کشور فراهم می کنند.

 

وزیر اقتصاد افزود: از نظر قرآن کریم تزکیه بر تعلیم مقدم است و ابتدا پرورش و بعد آموزش باید انجام گیرد و اگر بتوانیم انسان های عالم ودانشمند برمنبای ارزشهای قرآنی تربیت کنیم وجود این عامل انسانی رمز اصلی موفقیت کشور می باشد.

وی ادامه داد: خوشحالم در سالگرد شهادت معلمان شهید بزرگوار رجایی و باهنر در مدرسه ای که بنام شهید فهمیده مزین شده که در سن نوجوانی بر اساس باورهای اصیل دینی و آموزه های ارزشی و اسلامی خود جان خود را برای این کشور نثار کرده اند حضور یافته ام.

طیب نیا تصریح کرد: امیدواریم در نظام آموزش و پرورش ما افرادی تربیت شوند که با تسلط با آموزش روز بتوانند در خدمت نظام و ارزشهای اسلامی قرار گیرند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری ادامه داد: امسال سالی است که همه ما باید بکوشیم از همه ابزارها و توان خود برای دستیابی به اهداف والای اسلامی این کشور استفاده کنیم تا به وضعیت ممتازتر و بالاتری دست یابیم.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: در سال جاری براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری دولت تدبیر و امید با عزم جدی و مصمم تر برای پیشرفت کشور تلاش می کند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام که نتوانستند در جنگ هشت سال دفاع مقدس بر اراده این مردم فائق آیند سعی کردند از طریق شناسایی نقاط ضعف اقتصادی و تحمیل تحریم های بی سابقه ای برصبر و پایداری این مردم بکاهند که خوشبختانه ملت ایران اسلامی این بار نیز در جریان جنگ اقتصادی موفق و سربلند بودند.

طیب نیا ادامه داد: در مدتی که تحریم های اقتصادی بر کشور تحمیل شده بود شاهد تورم و رکود اقتصادی در کشور بودیم، اما به دنبال آن راه های مقابله با این شرایط شناسایی و پیش گرفته شد.

وی یادآور شد: در شرایطی که تحریم ادامه داشت و شدیدترین کاهش قیمت نفت را شاهد بودیم، اقتصاد ایران با تکیه بر صبوری مردم توانست از این شرایط عبور و تورم را در مسیر نزولی و رکود شدید را از منفی به رشد مثبت سه درصد برسانیم.

وزیر اقتصاد گفت: بر اساس اعلام صندوق بین المللی پول، ایران کشوری است که کمترین آسیب را نسبت به کاهش تکانه نفت را داشته و این مهم به این دلیل است که ما در دوران تحریم نقاط ضعف خود را شناخته بودیم و راه های مقابله را بخوبی در پیش گرفته بودیم.

وی ادامه داد: بر اساس سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی توانستیم بر مشکلات فائق آییم و ضعف ها و کاستی ها جبران کرده و در مسیر رشد پایدار حرکت کنیم.

طیب نیا اضافه کرد: در سالجاری همه شاخص های اقتصادی حاکی از شرایط روشن و امید آفرین برای آینده نزدیک ایران است و با همدلی و وحدت برای اعتلای ایران اسلامی تلاش و کوشش می کنیم.

وی افزود: امسال سالی است که باید همه تلاش ها معطوف بر سیاستهای ابلاغی رهبری باشد و مبادا در سال انتخابات گرایش های حزبی و سیاسی منافع ملی ما را تحت شعاع قرار دهد.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: وظیفه هر ایرانی است که با وحدت و همدلی از توان و دانش و تخصص خود برای اعتلای ایران اسلامی استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: این ملت شایسته وضعیت بهتری است و امیدواریم با همدلی که در بین ارکان نظام ایجاد شده و با هدایت رهبر معظم انقلاب و مدیریت شایسته رییس جمهوری اهداف پیش بینی شده دست یافتنی است.

 

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو