Logo of a company

جدید ترین اخبار از وزیر اقتصاد در هفته دولت

بازدید وزیر اقتصاد از شهرک صنعتی شهر کرد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با حضور در محل شهرک صنعتی شهرکرد، از مراحل تولید و نحوه فعالیت آن بازدید کرد.

به گزارش  (شادا)، علی طیب نیا در جریان این بازدید ضمن گفتگو با کارکنان و مدیریت این واحد تولیدی که از حدود یک سال قبل و بعد از یک دوره رکود یک ساله، مجددا با نیمی از ظرفیت روزانه خود آغاز به کار کرده است، از طرح دولت برای حمایت و احیای تعداد ۷۰۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه تعطیل خبر داد.

گفتنی است، شهرک صنعتی شهر کرد در حال حاضر روزانه دو تن محصول “اکسید روی” دارای کاربرد در صنایع پلاستیک سازی و صنایع مشابه تولید می کند.

وزیر اقتصاد اعلام کرد:افزایش ۴۴ درصدی اعطای تسهیلات بانکی به بنگاه های اقتصادی در سال جاری

وزیر اقتصاد طی سخنانی از افزایش ۴۴ درصدی تسهیلات اعطایی نظام بانکی کشور به منظور افزایش سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی بزرگ و متوسط کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، علی طیب نیا که در جریان دیدار با حجت الاسلام نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری سخن می گفت، با اعلام این خبر و با اشاره به تآکید دولت بر توانمندسازی بنگاه های کوچک اظهار داشت: امسال قرار شده است تعداد ۷ هزار واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی در شرف تعطیلی، با کمک نظام بانکی، سازمان تامین اجتماعی و دیگر نهادها احیاء شوند که این کار با سرعت خوبی در حال انجام است.

طیب نیا افزود: البته واحدهای غیراقتصادی و هزینه زا مشمول این هدفگذاری نمی شوند و عمده تمرکز ما بر راه اندازی واحدهایی است که به خاطر شرایط ناشی از تحریم ها و عدم ثبات اقتصادی در بازارها قادر به تداوم فعالیت نبودند.

وی تصریح کرد: ما در تمامی برنامه ها و هدفگذاری های خود، تحقق منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار داده ایم و به طور مشخص، شخص آقای روحانی، همواره پیگیر منویات ایشان هستند و تاکید دارند همه وزراء باید در این راستا تلاش کنند و به طور ادواری میزان تحقق برنامه های مورد تاکید ایشان را از ما مطالبه می کنند.

طیب نیا با اشاره به وجود برخی مشکلات در ساختار و عملکرد نظام بانکی اظهار داشت: مقام معظم رهبری به شخص بنده، دستور داده اند، هر چه سریعتر، اصلاحات  اساسی در نظام بانکی کشور انجام شود.

وی با اشاره به تحقق ۴.۵ درصدی رشد اقتصادی در چند ماهه ابتدای سال جاری، از احتمال دستیابی به رشد بیش از ۵ درصدی پیش شده برای امسال خبر داد.

طیب نیا با بیان این مطلب با اشاره به شرایط دشوار ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید، با تورم بالای ۴۰ درصد و رشد اقتصادی منهای ۸. ۶ درصدی و تلاطم شدید در بازارهای مختلف، اظهار داشت: به همین سبب دولت هدف اصلی خود را بازگرداندن ثبات و آرامش اقتصادی به کشور قرار داد و خوشبختانه امروز شاهد حاکمیت آرامش و ثبات مورد نظر در عرصه اقتصاد داخلی، روابط بین قوا و نیز سیاست خارجی و نحوه تعامل با نهادهای بین المللی هستیم.

طیب نیا با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ بعد از انقلاب، در طول سه سال گذشته شاهد کاهش با شیب ملایم و مستمر تورم هستیم، اعلام کرد: خوشبختانه شاخص نرخ تورم تولید کننده در حال حاضر به حدود ۵. ۳ درصد کاهش یافته و تورم نقطه به نقطه شاخص مزبور؛ از این رقم هم پایین تر رفته است که بسیار جای خوشحالی است.

 

حضور سرزده وزیر اقتصاد در بازار امام زاده دو معصوم شهرکرد

علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، صبح امروز به همراه استاندار به صورت سرزده در بازار امام زاده دو معصوم شهر کرد حضور یافت.

به گزارش (شادا)، وزیر اقتصاد در این بازدید به میان بازاریان و کسبه محل رفت و از نزدیک در جریان مشکلات کسبه قرار گرفت و با آنان گفت و گو کرد.

بنابراین گزارش، در این دیدار برخی از کسبه و مردم با ابراز خوشحالی از حضور وزیر اقتصاد در محل، ضمن حمایت از اقدامات دولت در حوزه اقتصاد و اعتماد به آن، به بیان مشکلات و دغدغه های خود پرداختند.

بازدید وزیر اقتصاد از پروژه فولاد سفید دشت چهار محال و بختیاری

وزیر امور اقتصادی و دارایی به همراه استاندار چهار محال و بختیاری با حضور در محل پروژه فولاد سفید دشت، از روند تکمیل آن بازدید کرد.

به گزارش (شادا)، علی طیب نیا که به همراه جمعی از مسئولان وزارت اقتصاد و سازمان های زیرمجموعه به استان چهامحال و بختیاری سفر کرده است، ظهر امروز از واحد ” احیای مستقیم ” شرکت فولاد سفید دشت بازدید و با توضیحات ارباب زاده مدیرعامل پروژه از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده در خصوص تکمیل و زمان افتتاح آن قرار گرفت.

گفتنی است؛ شرکت فولاد سفید دشت در مساحتی به وسعت ۲۵۰ هکتار، شامل دو واحد ” احیای مستقیم” و “فولاد سازی” است که واحد اول به طور کامل تکمیل شده و واحد فولاد سازی در کمتر از یک ماهه دیگر تکمیل و آماده بهره برداری می شود.

ظرفیت این کارخانه، یک میلیون تن فولاد در سال بوده که با افتتاح آن در اواخر شهریور ماه، برای هشتصد نفر به طور مستقیم و هشت هزار نفر به طور غیرمستقیم ایجاد اشتغال خواهد کرد.

بازدید وزیر اقتصاد از شرکت لبنیات فلات کوهرنگ

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه برنامه های سفر استانی خود از شرکت لبنیات فلات کوهرنگ بازدید کرد.

به گزارش (شادا)، این شرکت که پس از مدتی رکود، مجددا فعالیت های خود را با تعداد حدود ۶۰ کارگر از سر گرفته است، دارای ظرفیت اسمی معادل ۱۹۹ هزار تن انواع فرآورده های لبنی در سال است که در این صورت به تعداد ۱۷۰ نفر، اشتغال جدید ایجاد خواهد کرد.

گفتنی است؛ معادل ۵ میلیارد تومان تسهیلات جهت پرداخت به شرکت لبنیات فلات کوهرنگ به منظور تکمیل ظرفیت و توسعه فعالیت های آن به تصویب رسیده است.