27 هزار و500 میلیارد تومان مالیات وصول شد 
چاپ 

۲۷ هزار و۵۰۰ میلیارد تومان مالیات وصول شد

taghaviیمین نیوز-در ۴ماهه نخست امسال حدود ۲۷هزار و۵۰۰ میلیارد تومان مالیات وصول شد که نسبت به بودجه مصوب ۹۵درصد آن محقق شده است که این رقم نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۹ درصد رشد نشان می دهد..این گفته های سید کامل تقوی نژاد معاون وزیر اقتصاد  است که امروز در یک  نشست  خبری حاضر و به سوالات خبر نگاران پاسخ داد.

وی گفت:‌ از این رقم ۱۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مربوط به مالیاتهای مستقیم است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.

وی گفت: همچنین از این رقم حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات بر ارزش افزوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد نشان می دهد.

وی افزود: در این مدت همچنین ۳۵۰۰ میلیارد تومان عوارض وصول شد که به حساب شهرداری و بهداری ها واریز شد.

معاون وزیر اقتصاد گفت:‌ از مالیاتهای وصول شده در سال ۹۴ ، دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و در چهار ماهه امسال ۹۲۰ میلیارد تومان به بخشهای بهداشت و سلامت اختصاص یافت.

وی افزود: در چهار ماهه نخست امسال حدود ۵ میلیون و ۴۴۷ هزار اظهارنامه الکترونیکی برای اشخاص حقیقی و حقوقی ،‌اجاره املاک و مشاغل خودرو دریافت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد رشد نشان می دهد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: لایحه مشوق برای ایجاد و نصب صندوق های مکانیزه فروش قبلا تقدیم مجلس شده و بزودی در صحن بررسی خواهد شد.

سید کامل تقوی نژاد با بیان اینکه مشوق های خوبی در این لایحه برای نصب صندوقهای مکانیزه فروش پیش بینی شده است گفت: به عنوان مثال هزینه اولیه نصب صندوق بر عهده سازمان مالیاتی است.

وی  با بیان اینکه فرهنگ سازی در زمینه پرداخت مالیات در دستور کاری سازمان مالیاتی است گفت: ۶۱۰ هزار مودی تاکنون دوره های آموزشی مالیات بر ارزش افزوده را گذرانده اند.

وی با بیان اینکه نسبت  درآمدهای مالیاتی به تولید ناخالص داخلی درسال ۹۴  ،‌۶.۳ درصد و با احتساب عوارض ۷.۲ درصد بود گفت:‌ نسبت درآمدهای مالیاتی به هزینه های جاری در این مدت ۴۶.۴ درصد ونسبت به منابع عمومی بودجه ۳۹.۴ درصد بود.

وی با بیان اینکه میزان درامدهای مالیاتی در سال ۹۵ حدود ۸۶ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است گفت: این رقم نسبت به عملکرد سال ۹۴ ،‌ ۲۹ درصد رشد نشان می دهد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت:‌ کل معوقات قطعی شده مالیات به ۴۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان می رسد که شامل ۲۱ هزار میلیارد تومان اصل و ۲۸ هزار میلیارد تومان جرایم متعلقه است.

سید کامل تقوی نژاد در ادامه با نشست با خبرنگاران افزود:  از این رقم در ۴ ماهه نخست امسال ۴۵۰۰ میلیارد تومان را وصول کرده ایم.

وی گفت:‌ حدود ۸ هزار میلیارد تومان از این معوقات متعلق به کسانی است که کارت بازرگانی خود را به غیر واگذار کرده اند.

تقوی نژاد افزود : قرار است با هماهنگی وزارت صنعت ، معدن و تجارت موضوع کارت های بازرگانی سروسامان بگیرد.

تقوی نژاد در خصوص میزان دریافت مالیات مستقیم و ارزش افزوده در چهار ماه سال جاری گفت: در چهار ماه سال جاری ۲۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات در حوزه مستقیم و ارزش افزوده دریافت شده که این رقم نشان دهنده تحقق ۹۵ درصدی درآمد مالیاتی تعیین شده در بودجه سال جاری است.

رئیس سازمان امور مالیاتی در ادامه گفت: سازمان مالیات کشور به دو رویکرد تولید و اشتغال توجه ویژه ای دارد و اقتصاد مقاومتی نیز از اولویت های ما در سازمان است.

تقوی نژاد تصریح کرد: در شرایطی که دولت سعی بر خروج اقتصاد از رکود دارد باید به درآمدهای شرکت ها توجه ویژه ای داشت و نسبت به اخذ مالیات تصمیمات جدی گرفته شود. هم اکنون ۷ درصد از مجموع درآمدهای مالیاتی مربوط به بخش املاک و مستغلات می شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: در حال حاضر درآمد مالیاتی نسبت به تولید ناخالص داخلی در سال ۹۴، ۶.۳ درصد بوده است.

تقوی نژاد افزود: امسال با اجرای قانون مالیات مستقیم، نرخ ها افزایش نداشته و شاهد تعدیل نرخ مالیاتی نیز بوده ایم.

وی در ادامه از طرح «کارت بازرگانی» که با هماهنگی وزارت صنعت قرار است صورت گیرد خبر داد و گفت: به افراد خوش حساب کارت ویژه ای داده می شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: برای مقابله  فرار مالیاتی همکاری هایی را با نهادهای ذیربط طلب کردیم که امیدواریم این امر تحقق یابد و همچنین در این راستا سامانه جامع مالیاتی نیز در حال تکمیل است.

تقوی نژاد بیان داشت: بر طبق ماده ۱۶۹ قانون مالیات،کلیه افرادی که فعالیت اقتصادی دارند می توانند تمام اطلاعات در خصوص سپرده ها و نظام بانکی را در اختیار سازمان قرار دهند و سازمان مالیاتی هم در این امر اختیار کامل دارد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور یادآور شد: ۳ هزار و ۲۲۸ شرکت کاغذی و صوری از سوی سازمان مالیات شناسایی شده این در حالیست که هزار و ۵۶۸ شرکت در  مرحله راست آزمایی قرار دارند و بقیه شرکت ها در حال پیگیری هستند.

 

 

 

 

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو