Logo of a company

ادای احترام بانک تجارت به خانواده محیط بانان شهید در حرم رضوی

در مراسمی که از سوی آستان قدس رضوی و سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد بانک تجارت به خانواده سه شهید محیط بان که در ماه مبارک رمضان به شهادت رسیدند ، ادای احترام کرد .

به گزارش  یمین نیوز از روابط عمومی ، در این مراسم که به میزبانی آستان قدس رضوی با خانواده شهدای محیط بان و جمعی از محیط بانان برگزیده کشور برگزار شد ، حجت السلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه رعایت قوانین و ضوابط حاکم بر طبیعت در محیط های مختلف برای تداوم حیات انسان ضروری است افزود : هیچ کس حق ندارد قوانین محیط زیست را نقض کند چرا که حیات و توسعه ما نیز در گرو حفظ محیط زیست خواهد بود . وی با تاکید براینکه هر توسعه ای در کشور فرع بر محیط زیست است، تصریح کرد: هرگونه توسعه، کارخانه سازی، تولید و فعالیتی باید متناسب با شاخصه ها و حفظ چارچوب های محیط زیست باشد.

تولیت آستان قدس رضوی ، از فعالیت محیط بانان به عنوان امری خطیرو ارزشمند یاد کرد  و خطاب به محیط بانان اظهارداشت : شما با مجاهدت هایتان، جان بر کف گرفته و در راستای حفظ گنجینه های ملی برای نسل های بعدی ایستاده اید.

در این مراسم ،دکترمعصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست  نیز در سخنانی ضمن اشاره به چالش های زیست محیطی ایران ، گفت : امروز درکنار ناامنی، جنگ و خشونت هایی که جهان و منطقه مارا دربرگرفته ، موضوع تخریب محیط زیست به عنوان یک مخاطره و دغدغه اصلی کشورمان را تهدید می کند .

وی با اشاره به اینکه آزمندی و زیاده خواهی بشر ذخایر ارزشمند زمین را با بحرانهای جدی مواجه ساخته است افزود : امروز دولتها و حکومت هایی کارآمد محسوب می شوند که برای جلوگیری از روند های تخریبی و تلاش درجهت توسعه پایدار و سازگار با محیط زیست ارزش و اعتبار قائل بوده ودراین خصوص برنامه ریزی مدون داشته باشند.

در پایان این مراسم ، با حضور حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی ، دکتر معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت ازمحیط زیست، رشیدیان استاندار خراسان رضوی به خانواده شهیدان محیط بان پرویز هرمزی ،محمددهقانی ومنوچهرشجاعیان تندیس یادبود،لوح تقدیروهدایایی ازسوی بانک تجارت توسط  ابراهیم کاظم پور،  مدیرروابط عمومی این بانک اهدا شد .