افزایش 75 درصدی میزان پرداخت تسهیلات ساخت وخرید مسکن نسبت به مدت مشابه سال قبل 
چاپ 

افزایش ۷۵ درصدی میزان پرداخت تسهیلات ساخت وخرید مسکن نسبت به مدت مشابه سال قبل

طی چهارماهه ابتدای سال جاری تسهیلات پرداختی بانک مسکن به منظور احداث و خرید واحدمسکونی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۵درصد رشد داشت.

به گزارش یمین  نیوز از روابط عمومی بانک مسکن ،محمدحسن مرادی مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با تشریح میزان تسهیلات پرداختی در حوزه ساخت و خرید مسکن طی ۴ ماهه ابتدای امسال نسبت به ۴ ماهه سال گذشته گفت: تا پایان تیرماه سال جاری ۲۶ هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک مسکن برای احداث و خرید مسکن پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد رشد داشته است.

مرادی افزود: در بررسی تحولات بخش مسکن در شهر تهران آمارها از معامله ۱۵ هزار واحد مسکونی در تیرماه حکایت دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷/۶ درصد رشد داشته است. این رشد در حالی رخ داده که قیمت مسکن در تیرماه امسال نسبت به خردادماه ۰.۱ درصد و نسبت به تیرماه سال گذشته ۴/۴ دهم درصد افزایش داشته است که البته این افزایش قیمت به تناسب تورم نبوده است و عملا ثبات در بخش مسکن را نشان می‌دهد.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با بیان اینکه ۴۹ درصد از معاملات مسکن تهران در تیرماه مربوط به املاک با ارزش کمتر از ۲۸۰ میلیون تومان و۵۳درصد حجم معاملات مربوط به واحدهای کمتر از ۸۰ مترمربع بود ادامه داد: این آمار نشان می‌دهد رونقی که پیش از

این در نیمه شمالی شهر شاهد آن بودیم معکوس شده و به سمت نیاز واقعی و پوشش دهک‎های پایین تر جامعه در حال تغییر است هر چند این آمار برای شهر تهران است اما می‌توان این وضعیت را به کل کشور تعمیم داد چرا که به تجربه وضعیت حاکم بر پایتخت نماد کل مناطق کشور است.

مرادی همچنین از افزایش متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن بانک مسکن خبر داد و گفت: طی ۴ ماهه ابتدای امسال میزان ارزش تسهیلات پرداختی برای “مشارکت در احداث واحد مسکونی” نسبت به ۴ ماهه ابتدایی سال گذشته ۹۱ درصد رشد داشته است که این میزان در فروردین ۹۵ نسبت به فروردین سال گذشته ۸۸ درصد، اردیبهشت امسال نسبت به اردیبهشت سال گذشته ۶۹ درصد، خرداد ۹۵ نسبت به خرداد سال گذشته ۹۳ درصد و تیر امسال که نقطه اوج معاملات بوده نسبت به تیر سال گذشته نیز ۱۰۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با بیان اینکه در مجموع ۴ ماهه تعداد واحدهای مسکونی احداثی با مشارکت بانک ۲۸ هزار و ۹۱۳ واحد بود گفت: تعداد واحدهای مسکونی احداث شده با مشارکت بانک مسکن در ۴ ماه نخست امسال نسبت به ۴ ماه نخست سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در بخش “تسهیلات خرید واحد مسکونی” نیز در ۴ ماه ابتدایی سال گذشته ۸ هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که این میزان با افزایش ۶۵ درصدی در ۴ ماهه نخست امسال به ۱۳ هزار و ۴۳۱ میلیارد ریال افزایش یافت. این تسهیلات در ۴ ماهه ابتدایی سال گذشته به ۲۸ هزار و ۹۸۶ واحد و در ۴ ماهه نخست امسال به ۳۲ هزار و ۵۷۴ واحد اختصاص یافت که به لحاظ تعداد تسهیلات پرداختی ۱۲ رشد را شاهد بودیم.

مرادی ادامه داد: همچنین در “مجموع تسهیلات ساخت و خرید مسکن” از ابتدای امسال تا پایان تیرماه سال جاری ۲۶ هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک مسکن پرداخت شده که پرداخت این میزان تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۷۵ درصدی حکایت دارد که این میزان تسهیلات در سال جاری با ۲۵درصد افزایش درتعداد واحد مشمول به ۶۱ هزار و ۴۸۷ واحد پرداخت شده است.

گروه خبري   :   اخبار صفحه اصلی تاریخ    :   ۱۳۹۵/۰۵/۲۳                       ساعت    :   ۰۷:۴۲:۴۸

چاپ

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو