Logo of a company

نجات صنعت، با ادغام یا مشارکت صنایع فولادی

شرکت آریان فولاد با دعوت از فعالان صنعت فولاد، خواستار تقویت همکاری ها در چرخه توليد تا فروش فولاد در داخل يا خارج كشور شد و پیشنهاد ادغام يا مشاركت داد.

به گزارش   یمین نیوز از  روابط عمومی شركت نورد آريان فولاد، «بهمن قاسمی» مدیرعامل این شرکت با اشاره به داشتن يكي از بالاترين تنوع هاي فولادي در این شرکت گفت: با ظرفيت دو ميليون تن تولید در سال هم اکنون فولاد آریان در شرايط خوبي به سر مي برد و آينده بسيار مناسب و سودآوري براي شركت پيش بيني مي كنيم .

وی ادامه داد: اما با این وجود هم اكنون از كمبود نقدينگي به دليل اشتباه در ارزيابي وضعيت بازار رنج مي بريم كه توانايي و پتانسيل غلبه بر اين مشكل برايمان ميسر است، از این رو ما پيشنهاد شراكت و همكاري و نياز به كليه فعالان چرخه توليد و فروش فولاد در ايران و خارج  را مطرح مي كنيم و تقاضامنديم جهت بهره وري بيشتر و بهتر و افزايش قدرت توليد و فروش به ادغام و رهبري واحد بيشتر عنايت و توجه فرمايند و آماده ايم هرگونه پيشنهادي را با نظر مثبت بررسي کنيم.

او با اشاره به اینکه سازمان امور مالياتي نيز نگرش منصفانه تري را در پيش گرفته  و اميدواريم اين مشكل نيز بزودي برطرف شود، افزود: بانك مركزي و سيف شخصا مسئول و سازمان دهنده كليه انحرافات در بانك ها هستند و عليرغم وظيفه قانوني با عدم اجازه انتشار ليست وام گيرندگان و نرخ بهره و زمان دريافت عملا ضمن دامن زدن به فساد گسترده در موضوع وام ها به خواست ملت بي توجهی مي كنند.

او تصریح کرد: كلي گويي های غیر قابل استناد می فرمایند؛ مثلا در آخرين اظهار نظر اعلام مي كنند كه مبلغ  ٤١٧ هزار ميليارد تومان در سال ٩٤  وام داديم و سه ماهه اول سال ٤٤ درصد رشد داشته است ؛ در حالي كه مطابق قانون موظف هستند دريافت كنندگان را  تا ريال آخر مشخصا اعلام عمومي كنند و وقتي اعلام نمي كنند يعني از اساس به حقوق ملت اعتقاد ندارند و اين ملت همان است كه بايد هزينه انحراف و عدم تمكين به قانون آقاي سيف را با تورم افسارگسيخته در آينده نزديك به قيمت بيكاري و معضلات اجتماعي و فقيرتر شدن بپردازد.

قاسمی افزود: با توجه به نرخ بهره و سرمايه گذاري بالاي بانكي زماني كه نرخ تعرفه هر كالايي پايين تر از سي درصد باشد يعني به وارد كننده و تبعه كشور مبدا ما يارانه توليد و تجارت از جيب مردم مي دهيم و تعرفه سي درصد به نظر ما تقريبا معادل صفر بقيه دنيا است.

وی همچنین با ارائه  چند پيشنهاد گفت: به عنوان عضوي از جامعه خدمت مديران ارشد كشور كه قابليت اجراي لحظه اي دارند و ذي نفع آن فقط دولت به عنوان امانت دار ملت است  ابتدا باید تعرفه واردات حداقل ٣٠ درصد تعيين شود.

دوم  از واردات حداقل ده درصد ماليات علي الحساب غير قابل برگشت زمان ترخيص دريافت شود و سوم هم  نرخ ارز به قيمت واقعي  يكسان سازي شده و از تاراج ارز ملت كه با فروش سرمايه نسلهاي آينده به دست ميآيد جلوگيري شود .

مدیر عامل  آریان فولاد در ادامه پیشنهادهایش تصریح کرد: باید تمام قيمتها ي يارانه اي حذف شده و از گروه هاي نيازمند به صورت واضح و مشخص و بررسي شده حمايت و پشتيباني شود و  قوانين كشوري موفق و مشخص را از نظر اقتصادي با حذف ايرادها الگو قرار دهيم.

او در ادامه راهکارهایش افزود: باید از مديران ناموفق اقتصادي بازخواست به عمل آيد و در رابطه با توليد بايد كلمه حمايت تعريف شود و اجازه ندهيم از اين كلمه براي تحقير و تحميق و تخفيف توليدكننده ( كشاورزي صنعتي) استفاده شود.

وی يكي از مهمترين خطاهاي محاسباتي ما در رابطه با توليد و مقايسه آن با خارج عدم محاسبه هزينه بهره بيش از سي درصد در ايران دانست و تاکید کرد: تنها وظيفه اي كه به بهترين شكل ممكن دولت انجام مي دهد رصد كردن سود توليدكنندگان كشاورزي و صنعتي است كه كافي است مثلا هندوانه كار يا باغدار يا فولاد كار احتمال سود برايشان برآورد شود بلافاصله از اقصي نقاط دنيا به هر قيمتي واردات انجام مي‌شود تا امكان خشك شدن اشك توليدكننده از بين برود.