با طرح زوج و فرد مخالفم/ اولویت شهرداری توسعه مترو است 
چاپ 

با طرح زوج و فرد مخالفم/ اولویت شهرداری توسعه مترو است

ooooo

شهردار تهران گفت: با طرح های محدود کننده ای مانند زوج و فرد مخالفم و راه حل کاهش آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی است.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم بهره برداری ایستگاه سهروردی با بیان اینکه ما در مدیریت شهری پذیرفته ایم که با وجود همه سختی ها پروژه مترو را توقف نکرده و به پیش ببریم، گفت: احداث مترو مشکلات و سختی هایی را برای همسایگان آن دارد و ممکن است کسب و کار برخی را محدود کند که از این شهروندان عذرخواهی می کنم و تلاش می کنیم در کمترین زمان فعالیت های عمرانی مترو را در محلات به اتمام برسانیم تا کمترین مزاحمت های را ایجاد کند.

وی ادامه داد: با وجود رکود اقتصادی که کشور با آن رو به رو است، ۲۰ هزار نفر به طور شبانه روزی در مترو کار می کنند.

وی با اشاره به برخی انتقادات در خصوص پروژه صدر گفت: گفته می شود پروژه نیایش و صدر ۴ برگ مطالعه هم ندارد، به قول یکی از دوستان اگر اینگونه باشد از کرامات ما محسوب می شود که چنین پروژه هایی را بدون مطالعه به انجام رسانیدم، البته این حرف ها شوخی است و هر گاه قافیه تنگ می آید یک چیزی به ما گفته می شود. در حالی که جامعه مهندسان می دانند برای هر پروژه شهری چقدر برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی لازم است.

شهردار تهران با بیان اینکه گاهی در سخنان مسئولین جای متهم و شاکی عوض می شود، گفت: وقتی از منابع ناپایدار شهرداری ها انتقاد می شود باید پرسید چه کسی مسئول ایجاد درآمد پایدار شهرهاست، در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد درآمد شهر تهران از منابع ناپایدار است اما این نکته را فراموش نکنید که ۷۰ درصد درآمد شهر تهران صرف ایجاد زیرساخت های شهر می شود.

شهردار تهران تاکید کرد: دولت قرار بود در سال ۶۲ لایحه درآمدهای پایدار شهری را به مجلس ارائه کند اما تاکنون هیچ دولتی این لایحه را ارائه نکرده و دولت کنونی در سال پایانی اعلام می کند در حال تدوین چنین لایحه ای است. اینجاست که می گویند جای شاکی و متهم عوض شده است.

وی با اشاره به لایحه برنامه ششم توسعه گفت: در این برنامه نیز  سهم شهرداری ها از مالیات ارزش افزوده قرار است به طور مستقیم به شهرداری ها داده شود و در این مدت نیز سهم شهرداری ها کاهش پیدا کرده است در حالی که این مالیات ها از اصلی ترین منابع پایدار شهرها محسوب می شود.

شهردار تهران ایجاد کانال های تاسیساتی را از نیازهای مهم شهر تهران عنوان کرد و گفت: هنوز شهری مانند تهران کانال تاسیساتی ندارد و ممکن است همان اتفاقی که در شهران رخ داد در هر جای دیگر تهران رخ دهد این موضوع قانون هم دارد اما شاهد نابسامانی های زیرساختی هستیم. آن وقت به جای پاسخگویی حرف هایی می زنیم جز منحرف کردن افکار عمومی حاصلی ندارد.

وی اضافه کرد: دولت چه پول بدهد و چه ندهد شهرداری بر خود وظیفه می داند توسعه مترو را در دستور کار قرار داده و مردم را در این خصوص نگران نخواهیم کرد زیرا معتقدیم برای کاهش آلودگی هوا تنها راه حل علمی توسعه حمل و نقل عمومی است.

وی با بین اینکه با ایجاد طرح های محدود کننده مثل زوج و فرد مخالف است، گفت: برای آنچه طرح های محدود کننده ادامه نداشته باشند باید ساماندهی تاکسی ها و توسعه حمل و نقل عمومی را در دستور کار قرار دهیم.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو