خبرنگاران بیمه نشده به وزارت ارشاد مراجعه کنند 
چاپ 

خبرنگاران بیمه نشده به وزارت ارشاد مراجعه کنند

EEN

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: اگر خبرنگاران به صورت تمام وقت در یکی از رسانه‌ها مشغول به کارند و هنوز بیمه نشده‌اند به وزارت ارشاد اعلام کنند چرا که این مسئله به شکل مبنایی حل شده است.

حسین انتظامی در گفتگو با صدا و سیما افزود: خبرنگاران و روزنامه نگاران همه سال را در جهت انعکاس رخدادها فعالیت می کنند و طبیعتاً مسئولین باید در روز خبرنگار که متعلق به روزنامه نگاران و خبرنگاران است از آن ها تقدیر کنند.

وی در ادامه با اشاره به قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: یکی از مصرف کنندگان این قانون که همت عمومی بر اجرای آن است روزنامه نگاران و خبرنگاران هستند و نفس اینکه دستگاه ها به این نتیجه برسند که به رسانه ها و روزنامه‌نگاران برای ایفای وظایف ذاتی شان کمک کنند خودش حرکت مبارکی برای کل کشور است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به مطالبه جامعه خبرنگاران در خصوص بیمه افزود: ماده ۴۶ قانون مطبوعات صاحبان رسانه ها را موظف کرده است که همکاران شان را بیمه کنند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در جهت اجرای این قانون بدون فشار آوردن به رسانه ها که با مشکلات و مضیقه مالی دست به گریبان هستند با ایجاد مشوق هایی از سال ۹۳ بیمه خبرنگاران را شروع کرده است.

انتظامی گفت: حدود ۱۰ هزار نفر از همکاران رسانه ای ما از طریق صحیح بیمه شده اند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبالغی را که رسانه ها برای بیمه همکاران شان پرداخت می کنند به آن ها برمی گرداند و خود این مشوق ها باعث شده است که همکاران رسانه ای بیمه شوند و خوشبختانه این مسئله به شکل مبنایی حل شده است.

وی در پایان افزود: اگر خبرنگاران به صورت تمام وقت در یکی از رسانه ها مشغول به کارند و هنوز بیمه نشده اند چنانچه به وزارت ارشاد اعلام کنند، ما از آن رسانه می خواهیم که فرد متقاضی بیمه شود چرا که همه رسانه ها برای خبرنگاران شان یارانه بیمه و بقیه حمایت ها را دریافت می کنند.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو