Logo of a company

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور/ اعتماد به مردم در رأس سياست‌هاي سازمان است

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور در جمع اعضاي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي تهران گفت: اعتماد به مردم در رأس سياست‌هاي سازمان است.

به گزارش یمین نیوز از  رسانه مالياتي ايران، سيد کامل تقوي نژاد، امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد ماه با بيان اينکه ما اعتقاد داريم بازيگران اقتصادي افرادي هستند که ضمن فعاليت اقتصادي خود، منافع کشور را نيز در نظر مي‌گيرند، گفت: ما با مشکلات بخش توليد آشنا هستيم و البته تأکيد ما بر ايجاد شفافيت اقتصادي به عنوان منشأ همه مسائل اقتصادي است.

وي خاطرنشان‌کرد: هم بخش دولتي و هم بخش غيردولتي در زمينه شفافيت اقتصادي مسئول هستند و قانون‌گذار، در ماده ۱۶۹ مکرر قانون ماليات‌هاي مستقيم، اختيار دريافت اطلاعات از منابع و مراجع مختلف را به سازمان امور مالياتي کشور داده و سازمان نيز با حفظ محرمانگي اين اطلاعات و با در نظرگيري منافع ملي و حرمت بنگاه‌هاي اقتصادي، از اين اطلاعات در جهت ارتقاي شفافيت اقتصادي استفاده مي‌کند.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور با تأکيد بر اينکه مبناي کار سازمان خوداظهاري است، عنوان داشت: در دوره جديد ۹۰ درصد اظهارنامه‌هاي موديان پذيرفته مي‌شود و تنها ۱۰ درصد که از ريسک بالايي برخوردارند مورد رسيدگي قرار مي‌گيرند.

وي بر ارتقاي کارآيي نظام مالياتي تأکيدکرد و گفت: ماليات بايستي بر مبناي قانون اخذ شود.

تقوي‌نژاد با اشاره به اجراي قانون جديد ماليات‌هاي مستقيم از ابتداي سال جاري گفت: ما آمادگي داريم با هماهنگي اتاق بازرگاني و اصناف، دوره‌هاي آموزشي لازم را براي موديان برگزار کنيم.