«اصلاحیه لایحه برنامه» به جای امضای روحانی یا جهانگیری با امضای نوبخت تقدیم مجلس شده/ لایحه وجاهت قانونی ندارد 
چاپ 

«اصلاحیه لایحه برنامه» به جای امضای روحانی یا جهانگیری با امضای نوبخت تقدیم مجلس شده/ لایحه وجاهت قانونی ندارد

عضو هیأت رئیسه مجلس اعلام کرد «اصلاحیه لایحه برنامه ششم توسعه» به جای امضای رئیس‌جمهور یا معاون اول وی با امضای «محمدباقر نوبخت» تقدیم مجلس شده است و وجاهت قانونی ندارد.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به ارسال لایحه برنامه ششم توسعه توسط دولت به مجلس، اظهار داشت: دولت هفته گذشته لایحه‌ای را تحت عنوان «اصلاحیه لایحه برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران» آن هم با امضای «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تقدیم پارلمان کرد.

 

وی افزود: طبق قانون لوایح ارسالی دولت به مجلس باید به امضای حسن روحانی رئیس‌جمهور یا اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برسد، اما این لایحه به امضای نوبخت رسیده است.

این عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه تصریح کرد: لایحه ارسالی دولت در واقع همان لایحه قبلی که به مجلس نهم ارسال کرده بود، با کمی تغییراتی است، اما نکته‌ای که در این میان باید به آن توجه داشت این است که لوایح ارسالی دولت به مجلس شورای اسلامی برای داشتن جنبه قانونی باید با امضای رئیس‌جمهور یا معاون اول وی باشد.

قاضی‌زاده‌هاشمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا مجلس قصد دارد این لایحه را به دولت بازگرداند؟ توضیح داد: تصمیم در این باره با علی لاریجانی رئیس مجلس است و بنده از تصمیم آقای لاریجانی در این زمینه بی‌اطلاعم.

وی با بیان اینکه این لایحه اصلاحیه برنامه ششم توسعه را می‌شود به عنوان نظر مشورتی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در نظر گرفت اما نه به عنوان یک لایحه رسمی، تصریح کرد: لایحه برنامه ششم توسعه قبلاً‌ در مجلس اعلام وصول شده و در دستور کار پارلمان هم هست، اما اگر دولت اصرار داشته باشد که لایحه اصلاحیه برنامه ششم که اخیراً‌ تقدیم مجلس شده را جایگزین لایحه قبلی کند، باید با امضای رئیس‌جمهور یا معاون اول وی باشد، اما اگر لایحه ارسالی را به عنوان نظر مشورتی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تقدیم مجلس کرده باشد، دیگر نیازی به ارسال لایحه جدید نیست.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو