وعده اعزام به حج از دیگر کشورها کلاهبرداری است 
چاپ 

وعده اعزام به حج از دیگر کشورها کلاهبرداری است

 

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: عده‌ای از افراد سودجو، در پیامک‌های ارسالی خود به مردم وعده اعزام به حج از طریق دیگر کشورها را می‌دهند که صحت ندارد.

سعید اوحدی افزود: محاکمه دو پلیس فاسق سعودی و اجرای عدالت می‌تواند نشانگر این مهم باشد که عربستان خواهان اعزام زائران ایرانی به حج است اما تاکنون این محاکمه انجام نشده است.

وی اظهار کرد: عربستان سعودی ثابت کرده است که برای هیچ یک از قوانین مدنی، حقوقی و شرعی زائران احترامی قائل نیست و تمایلی به تغییر رفتارهای اشتباه خود ندارد.

اوحدی به زائران ایرانی مقیم کشورهای دیگر که دارای گذرنامه‌های خارجی هستند و قصد اعزام به حج را دارند، توصیه کرد: با توجه به فضای مسمومی که سعودی‌ها علیه زائران ایرانی ایجاد کرده‌اند و نیز با توجه به اینکه عربستان هیچ‌گونه خدمات کنسولی برای ایرانیان ندارد، از هر جای دنیا برای سفر به حج با تأمل و درایت بیشتری اقدام کنند.

مراقب کلاهبرداران فیش حج باشید

رئیس سازمان حج و زیارت در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سوءاستفاده کنندگان و کلاهبرداران از فیش حج گفت: به تازگی برخی افراد سودجو با سوءاستفاده از احساسات مردم و با ارسال پیامک، اقدام به فضاسازی کرده و دنبال خریداری فیش حج به قیمت‌های پایین هستند.

اوحدی تاکید کرد: عده‌ای از این افراد سودجو، در پیامک‌های ارسالی خود به مردم وعده اعزام به حج از طریق دیگر کشورها را می‌دهند که صحت ندارد.

وی با اشاره به فعالیت سامانه الکترونیکی «مسار» عربستان گفت: زائران هر کشور فقط می‌توانند از طریق سامانه مربوط به همان کشور ویزا دریافت کرده و به حج اعزام شوند.

رئیس سازمان حج خاطرنشان کرد: مردم برای جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری و سوءاستفاده افراد سودجو، فقط از طریق سامانه نقل و انتقال سازمان حج و زیارت و بر اساس دستورالعمل ها و ضوابط جاری و از طریق دفاتر مجاز زیارتی سراسر کشور  فیش‌های عمره و تمتع خود را واگذار کنند.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو