Logo of a company

سوال یمین مردوخی کردستانی از دکتر محمد جواد لاریجانی ریاست ستاد حقوق بشر

یمین نیوز-۱۰/۵/۹۵-قبل از ظهر امروز دکتر محمد جواد لاریجانی معاون قوه قضائیه و ریاست ستاد حقوق بشر در یک مصاحبه مطبوعاتی با حضور خبرنگاران و نمایندگان صدا و سیما شرکت کرد و به سوالات مخبرین پاسخ داد.

ناصر یمین مردوخی کردستانی پیشکسوت اصحاب رسانه و سر دبیر شبکه های خبری طوفان نیوز و یمین نیوز و هفته نامه مردوخ سوال خود را اینگونه مطرح کرد:جناب آقای دکتر لاریجانی کشور ایران یک کشور مسلمان و مجری فرامین قران کریم و احادیث پیامبر ظلم ستیز اسلام است بدین جهت به رجز خوانی های ممالک اروپایی و استکبار غرب توجهی ندارد .آنها بر اثر اشاعه ی فساد و تباهی در لجن زار اعمال منحط خود دست و پا می زنند و نمی توانند فساد خود را به ما تزریق کنند ما تابع فرامین قران و قواعد اسلامی هستیم و هر کس مرتکب اعمال خلاف شرع شود باید قصاص شود تا جامعه از دست تبهکاران سالم بماند.

کشور همسایه ما افغانستان که از حمایت های نظام جمهوری اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری حضرت ایت الله خامنه ای سکاندار امنیت و آرامش ایران برخوردار بوده باید از قوانین اسلامی تبعیت کند و با  منع کشت خشخاش و سایر مواد مخدر ثابت کند که مسلمان است و هر چه زود تر کشت مواد مخدر را از سرزمین خود برچیده نمایدو بیش از این باعث تسری فساد و تباهی در جامعه بشری مخصوصا در ایران نشود و امید واریم مقام معظم رهبری کشور مادی پرست افغانستان را هدایت و براه راست ارشاد فرمایند.

یمین مردوخی کردستانی در ادامه مطلب خود گفت در بعضی از رسانه ها اشاره شده بود که آقای پوریانی ریاست دادگاهای انقلاب گفته است که بعضی از قضاتی که طمع به مال و ناموس مردم دارند از کار برکنار و مجازات خواهند شد و ما به شدت قوه قضائیه را تصفیه میکنیم.

دکتر لاریجانی اظهار داشت آقای مردوخی هر دو سوال شما بسیار مفید و بجا است امیدوارم همانگونه که اشاره کردید با رهنمود های مقام معظم رهبری کشور افغانستان را هدایت کرده و از پدیده مواد مرگ آور مخدر بعد از این خود داری نماید و فساد و تباهی را بیش از این رواج ندهد چون این عمل مرگ آور و فساد انگیز شایسته افغانستان نیست که داعیه مسلمانی دارد .

رئیس ستاد حقوق بشر در جواب  سوال دوم مردوخی کردستانی گفت ما در جامعه قضات افراد منزه و شریف داریم البته آنهایی که بر خلاف سوگندی که خورده اند چنانچه اعمالشان فساد انگیز باشد هم بر کنار و هم به شدت مجازات می شوند تا امید واری داد خواهان به قوه قضائیه چشم گیر شود و دستگاه قضا برای مظلومین مامن و پناهگاه خوبی باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با انتقاد از نگاه غربی ها به مسئله مجازات اعدام در جرائم مواد مخدر گفت: نگاه غرب بی اساس و بی منطق است.

وی با بیان اینکه اسلام یک دین جهان شمول است، افزود: همه رنگها و نژادها در اسلام جای دارند و متعلق به همه است.

وی به جایگاه حقوق بشر اسلامی در نظام جمهوری  اسلامی اشاره و تصریح کرد: به تجربه های دنیا ارزش می نهیم اما غرب در ۷۰ سال اخیر نگاه خودمحوری به حقوق بشر داشته است و این مسئله را تجربه سکولار-لیبرال می داند.

لاریجانی تصریح کرد: تحمیل تفکر سکولار تحت عنوان حقوق بشر موضوع خودمحورانه و تحمیل گر است به طوری که اگر کسی نگاه آنها را قبول نداشته باشد تحت آماج اتهامات قرار می گیرد.

وی افزود: موضع غرب در برابر حقوق بشر منافقانه است و در ارزیابی سایر کشورها هم رفتاری دوگانه دارند و امروز شاهد این هستیم که در قالب حقوق بشر شهروندان خود و دیگر کشورها را در زندانهای مخوف نگاه می دارند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با افتضاح دانستن رفتار برخی کشورهای مستعد گفت: برخی کشورها در نقض حقوق بشر با هزینه کردن به دنبال تحقق اهداف غرب هستند که این مسئله هم بیانگر به افول رفتن حقوق بشر غربی است.

وی افزود: بزرگداشتی که برای حقوق بشر اسلامی تعیین می کنیم برای نشان دادن جایگاه والای حقوق بشر در اسلام و در نظام جمهوری اسلامی است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در ادامه به اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی اشاره و تصریح کرد: چهارشنبه این هفته برای سومین بار جایزه حقوق بشر اسلامی به فعالان این حوزه اعطا خواهد شد.

لاریجانی در خصوص تدوین منشور حقوق شهروندی و همکاری ستاد حقوق بشر در این رابطه گفت: هر حرکتی که سبب تقویت رفتارهای مبتنی بر تفکر اسلامی در راستای تحقق حقوق شهروندی باشد را ارزشمند می دانیم البته این منشور باید در مجلس مطرح شود و ستاد حقوق بشر هم همکاری لازم را در این خصوص خواهد داشت.

وی در رابطه با حذف مجازات اعدام از مجازات مواد مخدر گفت: قانون هنوز تغییر نکرده است و نبرد ما با مسئله مواد مخدر و جرائم آن بی امان است. سوالی که رئیس قوه هم مطرح کردند لزوم بازنگری در رابطه با قانون و کارآمدی آن بود.

لاریجانی تصریح کرد: کشت مواد مخدر در افغانستان بعد از حضور ناتو، ۴۰برابر شده است و به شوخی هم گفته بودم که ژنرال ها و سناتورها پس از جنگ در آن کشور اقدام به استفاده می کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به هزینه میلیون دلاری در رابطه با مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: نیمی از تولیدات افغانستان به سایر کشورها سرریز می شود و این درحالی است که ما شهیدان بسیاری هم در این رابطه داده ایم.

وی با انتقاد از رفتار غربی ها در رابطه با مجازات اعدام در جرائم مواد مخدر گفت: نگاه غربی ها بی اساس است و معتقدیم برای جریان سنگین باید مجازات اعدام وجود داشته باشد. در امر قصاص هم معتقدیم حیاتی برای بشر در آن وجود دارد و به نوعی التیام اجتماعی است.

به گفته وی، نزدیک به ۵۰درصد از موارد قصاص منجر به رضایت می شود که یک فرآیند اجتماعی سالم است و قصاص هم حق مردم است و نه حق حکومت.