7 نوع سرطان در مصرف الکل 
چاپ 

۷ نوع سرطان در مصرف الکل

یک مطالعه پژوهشی نشان می‌دهد که نزدیک به ۶ درصد از تمام مرگ‌و ‌میرها در سراسر جهان ناشی از مصرف الکل بوده است.

یافته‌های یک پژوهش علمی نشان می‌دهد که مصرف الکل با سرطان دهان،گلو، حنجره، مری، کبد، روده بزرگ، روده و سینه ارتباط مستقیم دارد.

نوشیدن الکل منجر به هفت نوع سرطان و احتمالا انواع دیگر سرطان‌ می‌شود.

بر اساس گزارش آبزرور، یک مطالعه پژوهشی نشان می‌دهد که نزدیک به ۶ درصد از تمام مرگ‌و ‌میرها در سراسر جهان ناشی از مصرف الکل بوده است.

حدود نیم‌میلیون مورد مرگ و میر ناشی از سرطان طی سال ۲۰۱۲ به دلیل مصرف الکل رخ داده است.

طبق یافته‌های این مطالعه، شواهد قوی مبنی بر اینکه نوشیدن الکل به طور مستقیم با ابتلا به ۷ گونه از سرطان در ارتباط است و احتمالا در اشکال دیگری از سرطان نیز به طور غیر مستقیم یا مستقیم دخیل است.

«جنی کانر»،از دانشگاه اوتاگو در نیوزیلند، در مجله اعتیاد می‌نویسد:”برآوردها نشان می‌دهد که نوشیدن الکل به تنهایی موجب سرطانی شده است که در حدود یک و نیم میلیون نفر را به کام مرگ کشانده و این یعنی در ۵.۸ درصد از مرگ‌و میر در سراسر جهان ردپای الکل به چشم می‌خورد.

افرادی که در مصرف الکل افراط می‌کنند در خطر بیشتری هستند اما حتی افراد با میزان مصرف در سطوح پایین‌تر نیز در معرض خطر هستند.

طبق این گزارش، مصرف الکل با سرطان دهان،گلو، حنجره، مری، کبد، روده بزرگ، روده و سینه ارتباط مستقیم دارد.

مصرف الکل موجب رخ دادن برخی مکانیسم های بیولوژیکی خاص در بدن انسان و بروز سرطان می‌شود.

به گفته «کارنر» بر اساس شواهد فعلی، هیچ سطح مصرف امنی از نوشیدن الکل وجود ندارد هرچند در برخی از سرطان‌ها قطع مصرف موجب کاهش احتمال ابتلا به سرطان می‌شود.

وی با اشاره به یک گفتمان رایج در میان برخی از مصرف‌کنندگان مبنی بر مفید بودن مصرف شراب قرمز برای قلب گفت: “این سخنان هیچ پایه و مبنای علمی ندارد و به شدت ریاکارانه و بی‌ربط هستند”.

بر اساس این گزارش، زنانی که به طور منظم در روز دو واحد الکل مصرف می‌کنند ۱۶ درصد ابتلا به سرطان سینه و مرگ ناشی از آن را در خود افزایش می‌دهند و کسانی که به طور منظم پنج واحد در روز الکل مصرف می‌کنند این میزان تا ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.تسنیم

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو