حسین‌زاده اعلام کرد: تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی و حمایت از صنایع متوسط و کوچک در بانک ملی ایران 
چاپ 

حسین‌زاده اعلام کرد: تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی و حمایت از صنایع متوسط و کوچک در بانک ملی ایران

 

مدیرعامل بانک ملی ایران اعلام کرد: به منظور پیگیری و اجرای سریع‌تر برنامه‌های دولت در زمینه‌ اقتصاد مقاومتی و حمایت از صنایع کوچک و متوسط، ستاد اقتصاد مقاومتی در بانک ملی ایران تشکیل شده است.

به گزارش یمین نیوز از  روابط عمومی بانک ملی ایران، محمدرضا حسین زاده در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد این بانک که صبح امروز در باشگاه آجودانیه برگزار شد، با تشریح برنامه‌های این بانک برای حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط گفت: حمایت از این صنایع برنامه مهم دولت برای توسعه اشتغال و رفع رکود در کشور است و لذا سیستم بانکی با اعتباری به ارزش ۱۶۰ هزار میلیارد ریال از صنایع کوچک و متوسط کشور که دچار مشکلات مالی هستند، حمایت خواهد کرد.

وی افزود: دستورالعمل‌های حمایتی در این زمینه توسط بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ شده و واحدهای تولیدی به شرط داشتن توجیه لازم و منطقی، مورد حمایت مالی بانک‌ها قرار خواهند گرفت. حسین زاده به اقدامات انجام شده در بانک ملی ایران برای توسعه فعالیت‌های ارزی پس از برجام اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ارتباطات مالی بانک ملی ایران با کشورهای مختلف آغاز شده است و در آینده نیز این ارتباطات با بانک‌های مهم اروپایی و همچنین کشورهای همسایه توسعه خواهد یافت.

به گفته وی مردم انتظارات به حقی از بانک‌ها در زمینه بانکداری الکترونیک دارند که بانک ملی ایران در دور جدید فعالیت خود، با سرعت بالا، انتظارات مردم را در این خصوص تامین خواهد کرد.

مدیرعامل بانک ملی ایران از آموزش بانکداری الکترونیک و توسعه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به عنوان مهمترین برنامه‌های بانک ملی ایران در این حوزه یاد کرد.

رصد و کنترل روزانه مطالبات معوق و افزایش منابع سپرده‌ای بانک ملی ایران دو مطلب مهم دیگری بود که حسین‌زاده به عنوان یک امر مهم و جدی در برنامه‌های این بانک مورد تاکید قرار داد و افزود: مسئولان ادارات امور شعب بانک ملی ایران نماینده مدیرعامل بانک در مناطق خود هستند و باید برای تسریع در تصمیم‌گیری‌ها و ایجاد رضایت در مشتریان، به نحو احسن از اختیارات خود استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت گسترش تعامل و ارتباطات مطلوب میان روسای ادارات امور شعب با مسئولان محلی تاکید کرد.

مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین در این نشست، فضای منفی ایجاد شده علیه بانک‌ها و موسسات مالی طی یکی دو ماه اخیر در کشور را دارای اثرات سوء در زمینه فعالیت‌های بین‌المللی بانک‌ها و تسریع در روند توسعه اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: در نشست های مشترکی که با بانک‌های خارجی برای توسعه ارتباطات مالی برگزار می‌شود، جو منفی علیه بانک‌های ایران طی یکی دو ماه اخیر و علل و مسائل آن مورد سوال و تامل قرار می‌گیرد که در تصمیم‌گیری ‌آنها برای ایجاد ارتباطات مالی تاثیرگذار است.

وی رسیدگی به دریافت حقوق‌های نامتعارف را خواست عموم مردم دانست و نتیجه آن را شفافیت بیشتر عنوان و تاکید کرد: البته این توجه و رسیدگی باید به صورت منطقی و از مجراهای قانونی مربوطه دنبال گردد و خوشبختانه رفتار بانک‌های دولتی عموما قانونمند و منضبط بوده است.

در ادامه این همایش دکتر ولی‌اله سیف رئیس کل بانک مرکزی با ایراد سخنانی به تشریح موقعیت نظام بانکی در سطح ملی و بین‌المللی پرداخت.

مدیرعامل بانک ملی ایران نیز ضمن خوش‌آمدگویی به دکتر سیف و هیأت همراه، گزارشی از فعالیت‌های بانک ملی ایران را با استناد با آمار و ارقام ارائه کرد.

در ادامه این همایش برات کریمی و غلامرضا پناهی دو عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران مهمترین مسائل این بانک در حوزه‌های مختلف را مورد ارزیابی قرار دادند.

کریمی عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران در سخنان خود با اشاره به اهمیت دستگاه‌های POS بر ضرورت بهینه سازی این دستگاه‌ها و ترغیب و تشویق کارکنان برای فعالسازی بیشتر این بخش تاکید کرد.

وی در ادامه بر اهمیت موضوع جذب منابع، تخصیص منابع و سودآوری تاکید کرده و خواستار توجه کافی همکاران به این موضوعات شد.

به گفته وی این سه مقوله تاثیر بسزایی در موفقیت بانک داشته و منابع انسانی بیشترین تاثیر را در این مقوله برجای می‌گذارند که باید به صورت سیستمی و ریشه‌ای در مورد افزایش انگیزه و دلگرمی همکاران برنامه‌ریزی و اقدام شود.

پناهی عضو دیگر هیأت مدیره در سخنان خود اظهار داشت: بانک باید در تعاملات و پروژه‌های تامین مالی بین‌المللی حضور موثر و قابل قبولی داشته باشد لذا باید به مسأله کفایت سرمایه توجه ویژه داشته و در این خصوص اهتمام به خرج دهیم. امیدوارم با برنامه‌ها و عملکرد مثبتی که در راه رسیدن به این هدف در حال پیگیری است آن گونه که شایسته بانک ملی ایران است عمل کرده و به توفیق لازم دست پیدا کنیم.

وی افزود: باید در تمدید قراردادها به موضوع پیش‌پرداخت‌ها توجه خاص داشته باشیم و با توجه به اهمیت گسترش روابط کارگزاری موضوعاتی مثل قوانین پولشویی و تامین مالی تروریسم را دقیقا مراعات کرده و از این فرصت بوجود آمده به نحو مطلوب بهره‌برداری کنیم.

پانل پرسش و پاسخ مسئولان بانک با مدیران حاضر در جلسه، از بخش‌های دیگر این نشست بود. در این پانل شایان معاون امور پشتیبانی، شفیعی مدیر امور اعتباری، پشوتن رئیس اداره کل سرمایه‌ انسانی، طیبی رئیس اداره کل مدیریت عملیات بانکی، ایرج‌پور رئیس اداره کل پیگیری و وصول مطالبات و امین زارع رئیس اداره کل خارجه به پرسش‌های همکاران در حوزه‌های مربوطه پاسخ دادند.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو