Logo of a company

کریمی قدوسی: فریدون با تقلید صدای روحانی، به دیگران دستور می دهد/ تکذیب معاونت ریاست جمهوری

عضوكميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از شناسايي و پيگيري فيش‌هاي نجومي در دولت خبر داد.

محمدجواد كريمي قدوسي نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجو اظهار داشت: با پيگيري‌هايي كه از سوي مجلس پيرامون بحث حقوق‌هاي نجومي صورت گرفت به سرمنشاء اين موضوع رسيديم. يك كانون در نهاد رياست جمهوري این مسائل را مديريت مي‌کند. آقاي حسين فريدون شخص برجسته اين كانون است.

کريمي قدوسي ادامه داد: خواسته ملت و نمايندگانشان اين است كه آقاي رئيس جمهور به  موضع خود در اين زمينه كه اعلام كرده با كسي عقد اخوت نبسته عمل كرده و آن را ثابت كند.

عضو كميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس تاكيد كرد: چرا بايد عده‌اي از مسئولان مرتبط با فعاليت‌هاي غيرقانوني فريدون همچون مدير عامل بانك رفاه عزل و به دادگاه معرفي شوند، اما وي همچنان برسركار بماند؟

كريمي قدوسي با بيان اينكه دستيار رئيس جمهور تاكنون بارها به دليل پرونده‌هاي سنگينش به دادگاه احضار شده، افزود: يكي از پرونده‌هاي حسين فريدون “تقليد صداي رئيس‌جمهور” است؛ در يك مورد وي با تقليد صداي روحاني طي تماس‌هايی با مراكز اقتصادي در راستاي ترخيص كالاهاي غير مجاز اقدام كرده و از آنها خواسته تا جلوي واردات اين كالاها را نگيرند.

وي افزود: در مورد ديگر نيز فريدون با تقليد صداي رئيس‌جمهور طي تماسي با مولاوردي معاون روحاني به وي اعلام مي‌كند كه از انجام يك سفر خودداري كند. مولاوردي هم كه گمان مي‌كند اين دستور توسط رئيس‌جمهور داده شده از انجام آن سفر خودداري مي‌كند.

نماينده مردم مشهد و كلات تاكيد كرد: چندي بعد در جلسه اي رئيس‌جمهور به مولاوردي مي‌گويد كه چرا به سفر موردنظر نرفته و وي ماجرا را شرح مي‌دهد!

كريمي قدوسي بيان داشت: فريدون به منظور اين اقدام غيرقانوني به دادگاه احضار شده و روحاني نيز از اين موضوع باخبر است. حتي گزارشات آن نزد مقامات است كه با پي‌نوشت خواستار برخورد رئيس‌جمهور پيرامون اين مسئله شده اند

وي در توضيح پرونده ديگر دستيار رئيس‌جمهور يبان داشت: پرونده ديگر فريدون درباره فروش زمين‌هاي كيش است، وي با رانت ايجاد شده، اين زمين‌ها را با قيمت‌هاي پايين به فروش مي‌رسانده. البته تعدادي از مسئولان نيز در آنجا حضور داشته و حق دلالي دريافت مي‌كردند.

عضو كميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس در پايان با تأكيد براينكه اين اخبار كاملاً موثق و رسمي بوده و بسياري از نمايندگان نيز از آن مطلع هستند، خاطرنشان كرد: از روحاني می‌خواهیم طبق گفته خودش مبني براينكه با هيچ كس عقد اخوت نبسته ظرف ۴۸ ساعت حسين فريدون را عزل كند؛ ما نيز در تذكراتمان اين موضوع را مطرح كرده و خواستار موضع گيري قاطعانه رئيس‌جمهور در اين زمينه هستيم.  تکذیب

 

ایرنا نوشت: معاونت امور زنان ریاست جمهوری ضمن تکذیب اظهارات کریمی قدوسی نماینده مشهد وی را به رعایت امانت و تقوا دعوت کرد