Logo of a company

هنرمندان پیکر زرین‌پور را بدرقه کردند

مراسم تشییع پیکر بهمن زرین‌پور، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون (۱۸تیر)، در کرج برگزار شد.

زنده‌یاد بهمن زرین‌پور بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون کشور، ۱۷ تیر ماه در سن ۷۵ سالگی درگذشت.

مراسم تشییع پیکر این هنرمند صبح جمعه ۱۸ تیر ماه با حضور علاقمندان به هنر سینما، تئاتر و تلویزیون از مقابل منزلش در مهرشهر به سمت بهشت سکینه کرج برگزار شد.

در این مراسم برخی از هنرمندان چون پرویز پرستویی،مسعود جعفری جوزانی، همایون اسعدیان، یدالله صمدی، رخشان بنی اعتماد، آتیلاپسیانی، مریلا زارعی، جهانگیر کوثری و علاقه‌مندان و هنرمندان بومی چون کوروش خزاعی و علی شهبازی حضور داشتند.

پیکر این هنرمند جمعه ۱۸ تیر ماه در قبرستان بهشت سکینه کرج آرام گرفت.

بهمن زرین‌پور که به‌عنوان کارگردان، بازیگر و فیلمنامه‌نویسی در سینما، تلویزیون و همچنین تئاتر فعالیت داشت، متولد ۱۳۲۰ در کرمانشاه بود. او از سال ۱۳۴۵ با بازی در نمایش «تیارت فرنگی» فعالیت هنری‌اش را آغاز کرد و سال ۱۳۵۰ نیز سینما وارد شد.

از جمله فیلم‌های او به‌عنوان بازیگر، فیلمنامه‌نویس و کارگردان می‌توان به «ستارخان»، «جدال»، «کوسه جنوب»، «پرواز در قفس»، «تا آخرین نفس»، «سردار جنگل»، «مدرک جرم»، «تحفه‌ها»، «زرد قناری»، «دختری با کفش‌های کتانی»، «زشت و زیبا»، «هفت ترانه» و «از رییس‌جمهور پاداش نگیرید» اشاره کرد. «حکایت عاشقی» آخرین فعالیت بازیگری او بود که چندی پیش اکران شد و به‌خاطر آن موفق به دریافت دیپلم افتخار از جشنواره فیلم فجر شد.

زرین‌پور به‌عنوان کارگردان نیز ساخت سریال‌هایی را در کارنامه‌اش دارد که از میان آن‌ها می‌توان به «عطر گل یاس»، «آوای فاخته»، «جهان وارونه»، «زیر چتر خورشید»، «زیر گنبد کبود»، «خاله خانوم» و «هتل پیاده‌رو» اشاره کرد.

همسر وی «مینا جعفر زاده » بازیگر سینما و تلویزیون است.