رییس سازمان تعزیرات حکومتی/پورشه‌ها و ماشین‌های لوکس صاحبان قدرتمندی دارند 
چاپ 

رییس سازمان تعزیرات حکومتی/پورشه‌ها و ماشین‌های لوکس صاحبان قدرتمندی دارند

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: برخی پورشه‌ها و ماشین‌های لوکسی که وجود دارد دارای صاحبان قدرتمندی هستند و باید جلوی آن‌ها گرفته شود.

علیرضا جمشیدی در مراسم افطار سازمان تعزیرات‌حکومتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بنده سال‌ها از سازمان دور بودم و بعد از اینکه از قوه رفتم نفس راحتی کشیدم گفت: ولی باز هم علی‌رغم میل باطنی به سازمان تعزیرات حکومتی رفتم و وظیفه‌ای را بر گردن خود احساس کردم و به سازمان بازگشتم.

وی ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی یک سازمان ناشناخته است. با اینکه سال‌ها در قوه سازمان تعزیرات را می‌شناختم ولی وقتی به این سازمان آمدم انگار به هیچ عنوان این سازمان را نمی‌شناختم و دلیل آن گستردگی بسیاری در شرح و وظایف سازمان مبنی بر خدمت‌رسانی آن به جامعه است. سازمان تعزیرات حکومتی دارای ظرفیت خوبی است که هم برای من، هم برای قبل من ناشناخته بود که این ظرفیت‌ها باید احیا شود.

جمشیدی با تأکید بر اینکه گام اول را در این سازمان به کارهای زیربنایی سازمان پرداختم، گفت: این سازمان سازمانی بود که از الفبا مشکل دارد، مشکلاتی که از جمله آن نیروی انسانی، بودجه و عدم وجود طرح‌های جامع است.

وی با بیان اینکه تا به امروز در یک مورد تسلیم فشارها نبوده‌ام، تصریح کرد: امروز برای ماندن در مسئولیت تلاش نمی‌کنم بلکه برای خدمت‌رسانی به مردم تلاش می‌کنم. سازمان تعزیرات حکومتی دارای چند وظیفه است. یکی از وظایف مهم آن مبارزه با قاچاق است. مبارزه با قاچاقی که بیش از ۱۵ درصد آن را این سازمان رسیدگی می‌کند. ما باید با اصحاب رسانه تعامل دوستانه‌ای داشته باشیم. خبرها را انحصاری نکنیم. اگر رسانه پشت ما باشد می‌توانیم بر این فشارها غالب شویم. اگر رسانه کمک ما نکند با وجود تمام شفافیت‌ها و شماتت‌ها شکست خواهیم خورد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: وقتی بنده آماری از قاچاق را ارائه می‌دهم کسی به اصل موضوع توجه نمی‌کند و برای برطرف کردن آن وارد میدان نمی‌شود بلکه یکپارچه علیه من وارد میدان می‌شوند و به من می‌گویند چرا جمشیدی آماری از قاچاق را ارائه نمی‌دهد. بنده همیشه انتقاداتی را داشته‌ام حتی علیه خودمان هم قبلاً گفته‌ام که سازمان تعزیرات‌حکومتی سازمانی ناکارآمد است. یقین دارم اگر رسانه به ما کمک نکند ما شکست خواهیم خورد و نمی‌توانیم این رسالت مهم را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: پرونده‌های مهمی در این مدت توسط نیروی‌انتظامی کشف شده هنوز افشا نشده و یا شاید قرار است در موقعیت مناسب یک خبررسانی شود. بنده امروز خبری را گرفتم مبنی بر اینکه ۲۵ انبار بزرگ لوازم خانگی قاچاق به تدریج کشف شده که این‌ها باید از نزدیک خبررسانی شود و نشان داده شود. ما باید این‌ها را از بین ببریم و نگذاریم وارد چرخه اقتصاد شود.

جمشیدی با بیان اینکه برخی پورشه‌ها و ماشین‌های لوکسی که وجود دارد دارای صاحبان قدرتمندی هستند و باید جلوی آن‌ها گرفته شود، گفت: این پورشه‌ها و ماشین‌های لوکس باید از بین برود تا مردم ببیند عزم ما جدی است. خیلی‌ از این اتومبیل‌ها صاحبان قدرتمندی دارند، آیا ما توانستیم این را از بین ببریم؟ ما رأی آن را در سازمان داده‌ایم اما بخشی از آن باید توسط سازمان اموال تملیکی انجام شود و آن‌ها را از بین ببرد.

رئیس سازمان تعزیرات‌حکومتی اضافه کرد: نکته بعدی که در صلاحیت سازمان تعزیرات‌حکومتی است بحث‌های سلامت‌محور، دارو و درمان است. این بحث‌ها شوخی نیست و بحث‌های بسیار جدی‌ای است. در این مورد سازمان نقش مهمی دارد ولی متأسفانه قوانین بسیار ناکارآمدی در این موضوع داریم. وقتی وارد یک داروخانه می‌شویم و متوجه تخلفاتی می‌شویم و وقتی می‌خواهیم این داروخانه را با مبلغی بسیار ناچیز جریمه کنیم همه به سازمان تعزیرات می‌خندند. چراکه در این باره قوانین کارآمد وجود ندارد. ما باید در این زمینه قوانین بازدارنده جدی‌ای داشته باشیم. گاهی سازمان نمی‌تواند حتی یک اغذیه‌فروشی را جریمه و پلمپ کند. این‌ها پرونده‌هایی است که باید با فوریت اقدام شوند. وقتی هر کارخانه‌ آبلیمو حتی یک قطره آبلیمو ندارد باید با او برخورد شود و جریمه شود.

 

وی ادامه داد: از دیگر موارد تشدد مراجع رسیدگی است، برای مثال در بحث دارو، وزارت بهداشت، سازمان تعزیرات‌حکومتی، قوه قضاییه در دو قسمت و سازمان نظام پزشکی کشور متولی هستند. این صلاحیت‌ها باید متمرکز شود. بنده با جرئت گفته‌ام بیایند و تمام بحث قاچاق را به سازمان تعزیرات‌حکومتی بدهند و در بحث قاچاق فقط سازمان تعزیرات را مورد بازخواست قرار بدهند ولی لازم است برای این موضوع قدرت لازم را برای سازمان تعزیرات ایجاد کنند. آن موقع شاهد باشند قاچاق با این گستردگی در کشور وجود خواهد داشت یا خیر.

جمشیدی تصریح کرد: بخش دیگر بخش صنوف، احتکار و گران‌فروشی است که مقابله با آن وظیفه سازمان تعزیرات‌حکومتی است. ملاحظه کنید رسیدگی به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان در سازمان تعزیرات مضحک است. صنف را چه کسی انتخاب می‌کند؟ آیا صنف می‌تواند با آن‌ها برخورد کند؟ نمی‌گوییم نمی‌تواند ولی کار او سخت است.

رئیس سازمان تعزیرات‌حکومتی با بیان اینکه ما در بحث صنوف با دو رویکرد رو به رو هستیم، تصریح کرد: اولین آن است که هزاران صنفی که بعضی از آن‌ها افراد درمانده هستند مغازه‌هایشان را تعطیل کنیم و با آن‌ها برخورد جدی کنیم و در رویکردی دیگر طرح کنونی ما است که ابتدا کاسب را آموزش دهیم که تفاوت جنس قاچاق و جنس سالم چه است و بعد موردی و برنامه‌ریزی شده برخورد کنیم. ما باید با منشأ مبارزه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر ما تهران را در بحث قاچاق پاک کنیم کل کشور را پاک کرده‌ایم، گفت: یک راه این است که ما برای مثال یک خیابان جمهوری را ببندیم و تمام مغازه‌ها را جریمه کنیم و با آن‌ها برخورد کنیم و متخلفین را به زندان بریزیم که زندان مشکلات خود را دارد. راه دیگر این است که ما به میدان بیاییم و طرح خود را متوقف نکنیم و آموزش دهیم کالای سلامت چه کالایی است و کاسب‌ها کالای سلامت را عرضه کنند.

جمشیدی با بیان اینکه باید با قاچاقچیان بزرگ برخورد کنیم، گفت: در همین پرونده‌هایی که امروز به من گزارش داده‌اند ۱۲۰ میلیارد تومان جریمه‌ انجام شده و پرونده‌های دیگری بود که چند میلیارد جریمه شده‌اند. ما با آن‌ها مقابله می‌کنیم. تصور ما این نباشد که کل کاسب‌ها فاسد هستند.ایلنا

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو