Logo of a company

تسلیت مسئولان و اهالی سینما /پیگیری برای بازگشت پیکر عباس کیارستمی به تهران/ سینماهای کشور به احترام مرحوم کیارستمی ساعت ۲۲ امشب در اقدامی هماهنگ پخش فیلم را قطع می کنند

kiaعباس کیارستمی کارگردان سینمای ایران به دلیل بیماری در فرانسه دار فانی را وداع گفت.

سینماهای کشور نیز به احترام مرحوم کیارستمی ساعت ۲۲ امشب در اقدامی هماهنگ پخش فیلم را قطع می کنند تا تماشاگران برای این هنرمند سینمای کشور فاتحه قرائت کنند.

رضا میرکریمی مدیر خانه سینما و سیف الله صمدیان عکاس قدیمی سینما ساعتی قبل برای بازگرداندن پیکر کارگردان فقید سینمای کشور راهی پاریس شدند.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه نیز در بیانیه ای به این هنرمند ایرانی ادای احترام کرد.

عباس کیارستمی که برای درمان بیماری خود به فرانسه رفته بود بعداز ظهر دوشنبه  در سن ۷۶ سالگی در گذشت.

این کارگردان ایرانی چندی پیش برای درمان بیماری سرطان خود ایران را به مقصد فرانسه برای ادامه مداوا ترک کرد.

کیارستمی بیش از ۴۰ فیلم سینمایی، کوتاه و مستند ساخت که از مهم‌ترین آثار وی می‌توان به سه‌گانه زلزله (۱۹۸۷ تا ۹۴)، طعم گیلاس(۱۹۹۷) و باد ما را خواهد برد(۱۹۹۹) اشاره کرد.

از جمله جوایز این کارگردان نخل طلایی جشنواره کن و یوزپلنگ برنزی جشنواره لوکارنو‌ است.

کیارستمی اوایل امسال به دلیل مشکلات روده و گوارش در بیمارستان بستری شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی سپس برای ادامه درمان به فرانسه رفت و عصر دوشنبه در آنجا در گذشت.

پیام تسلیت مسئولان و اهالی سینما

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی کشور ،‌علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، عزت الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما، محمد حیدری دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، سید رضا میر کریمی مدیر عامل خانه سینما، داروغه زاده دبیر جشنواره فیلم سلامت ، مصطفی  ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری ، انجمن ها و تشکل های سینمایی و ادبی و جمعی از اهالی هنر سینما در پیام های جداگانه در گذشت عباس کیارستمی را تسلیت گفتند.

رئیس جمهور و وزیر خارجه فرانسه درگذشت کیارستمی را تسلیت گفتند

فرانسوا اولاند، درگذشت فیلمساز مشهور ایرانی را تسلیت گفت.

به گزارش انتخاب، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه با صدور بیانیه ای درگذشت عباس کیارستمی، فیلمساز مشهور ایرانی را تسلیت گفت.

«فرانسوآ اولاند» صبح امروز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن تمجید از این کارگردان سرشناس ایرانی وی را هنرمندی بزرگ و بسیار تأثیرگذار در تاریخ سینما دانست.

در بیانیه منتشره از سوی کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) آمده است: عباس کیارستمی فیلمساز، شاعر و عکاس ایرانی با هنر خود به مسائل کوچک روزمره بعد جهانی و خاصی می‌داد و روابط هنری نزدیک و دوستی عمیقی میان این فیلمساز و فرانسه وجود داشت.

 

عباس کیارستمی که از چند ماه قبل با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد، اندکی قبل برای ادامه درمان راهی فرانسه شد که سرانجام با ناکام ماندن فرآیند درمان، عصر دیروز دوشنبه در فرانسه درگذشت.

ژان مارک ارو، وزیر خارجه فرانسه نیز با صدور پیامی درگذشت کیارستمی را تسلیت گفت.

کیارستمی روز گذشته در بیمارستانی در پاریس پس از تحمل یک دوره بیمای درگذشت.

وی تنها کارگردان ایرانی است که موفق به دریافت جایزه نخل طلای کن شده بود.