قالیباف در مراسم تودیع و معارفه چهار تن از معاونان شهرداری/ همسرم، مشاور من هم هست، اما صلواتی کار می کند / نصف حقوقم را برمی گردانم 
چاپ 

قالیباف در مراسم تودیع و معارفه چهار تن از معاونان شهرداری/ همسرم، مشاور من هم هست، اما صلواتی کار می کند / نصف حقوقم را برمی گردانم

قالیباف با اعتراض نسبت به اعلامحقوق دریافتی‌اش در برخی از سایت‌ها، درباره حقوق خود و همسرش توضیحاتی را ارائه داد.

محمدباقر قالیباف صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه چهار تن از معاونان خود با بیان اینکه روز گذشته در شورای شهر بحث حقوق من بیان شد اما حق مطلب ادا نشد، گفت: دریافتی من از شهرداری تهران به عنوان محمدباقر قالیباف ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است؛ چراکه در برخی سایت‌ها عنوان شده بود که دریافتی محمدباقر قالیباف بیشتر از حقوق ۱۴ میلیونی است که در سایت‌ها منعکس شده و باید بگویم که فیش حقوقی من موجود است و می‌توان رونوشت آن را به همه بدهم.

وی با بیان اینکه نمی‌دانم برچه اساس برخی گفته‌اند که حقوق شهردار یک درصد از کل بودجه شهرداری است، گفت: من حتی نصف حقوق خود را برمی‌گردانم.

به نوشته ایسنا، شهردار تهران با بیان اینکه یک روز حق ماموریت و اضافه کاری نگرفته‌ام، گفت: تا زمانی که پسرم ازدواج کرد و هزینه‌ها بالا رفت من حتی اضافه کار نیز نمی‌گرفتم.

قالیباف با بیان اینکه مشاور شهردار ۸ میلیون حقوق می‌گیرد اما ۱۰ سال است که همسر من که به عنوان مشاور شهردار فعالیت می‌کند، حتی یک ریال حقوق نگرفته است، گفت: باید بگویم که همسرم صلواتی خدمت کرده است.

وی در پاسخ به برخی شائبات مبنی بر حضور همسرش در هیات مدیره سازمان فرهنگی و هنری شهرداری گفت: سازمان فرهنگی و هنری به صورت هیات امنایی اداره می‌شود و من به عنو ن شهردار عضو این هیات امنا هستم و در سال‌های قبل پیشنهاد شد که به دلیل جنس ماموریت‌ها یک زن در هیات امنای این سازمان فعالیت کند و خانم‌ها خزعلی و نوبخت که همسرم را از دانشگاه الازهرا(س) می‌شناختند، همسرم را پیشنهاد دادند.

شهردار تهران با بیان اینکه همه اعضا حق الجلسه می‌گیرند، اما همسرم پولی در این خصوص دریافت نکرده است، گفت: من مجبور شدم در مورد حقوقم صحبت کنم چراکه واقعیت حقوقی من چیز دیگری است و من نه حق مسکن دریافت کرده و نه در خانه سازمانی زندگی کرده‌ام و این را بگویم که ۱۵ سال است که در شرکت ایران ایر پرواز می‌کنم و ساعات پروازی من مشخص است؛ اما هیچ‌وقت در وقت اداری پرواز نکرده‌ام و پروازهایم یا در تعطیلات رسمی و یا در ساعت ۱۷ است و باید بگویم که ۲۵ روز است که پروازی نداشتم چراکه فرصت پرواز ندارم.

قالیباف با بیان اینکه من طی ۱۵ سال اخیر حتی یک ریال نیز از ایران ایر حقوق نگرفته‌ام، گفت: تا این لحظه یک تومن نیز از ایران ایر حقوق نگرفتم و حتی حق بیمه را در پروازها که چیزی حدود ۳۰۰ هزار تومان است را از جیبم پرداخت می‌کنم.

وی با بیان اینکه معاونان شهرداری بیش از ۱۲ میلیون تومان حقوق نمی‌گیرند، گفت: ما پرداخت‌های چند ده میلیونی نداریم و حتی پاداش چندصد میلیونی نداریم و اگر کسی این موضوع را در شهرداری دیده باشد حتما تخلف صورت گرفته است.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این روزها بحث فیش‌های حقوقی داغ است، گفت: انصافا از ابتدا بحث پرداختی‌ها را با دقت پیگیری می‌کردیم و ۸ سال قبل بخشنامه شده است و هیچ معاونی نمی‌تواند با اینکه عضو هیات مدیره سازمان‌هایش است، از آنها حقوق بگیرد و باید تنها از یک سازمان و شرکت آن هم در سقف مشخص حقوق بگیرد.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه پورزرندی نماینده حقوقی شهرداری در بانک شهر بود و براساس مصوبات بانک مرکزی سود پایان سال را به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای آنها واریز کرد، گفت: من به او گفتم که سه میلیون تومان را به عنوان پاداش بردارد و مابقی را به حساب ماده ۱۷ واریز کند و حتی هنگامی که ما فیش‌های حقوقی را برای سازمان بازرسی فرستادیم باورشان نمی شد که این اعداد حقوق ما باشد.

 

وی افزود: من نمی‌خواستم این موضوع را مطرح کنم اما دیروز حق مطلب در مورد فیش‌های حقوقی ادا نشد.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو