چهارشنبه به احتمال بسیار زیاد عید فطر است 
چاپ 

چهارشنبه به احتمال بسیار زیاد عید فطر است

eydعضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: به احتمال بسیار زیاد چهارشنبه عید سعید فطر است.

نشست خبری حجت الاسلام علیرضا موحدنژاد عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در خصوص استهلال ماه شوال امروز یکشنبه ۱۳ تیرماه برگزار شد.

موحدنژاد گفت: ان شاءالله در غروب سه شنبه ۲۹ رمضان بیش از ۱۵۰ گروه استهلال از نقاط مختلف کشور برای رویت ماه شوال اعزام می شوند. پیش بینی ها این است که با شرایط جوی موجود، مشکلی در مورد رویت هلال ماه شوال نخواهد بود. اگر هلال سه شنبه دیده شود، چهارشنبه اول شوال است.

وی گفت: استهلال با دقت تمام انجام می شود و اگر نتیجه غیر از نتیجه ای باشد که در تقویم درج شده، طبیعتاً به اطلاع مردم عزیز ایران خواهد رسید. اما اطمینانی که برای مقام معظم رهبری حاصل شود، آن مهم است.

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: مجموعه این استهلال ها با اهمیت است. مثلا اگر در جایی که گزارش رویت داریم هوا مساعد بوده طبیعی است که این احتمال را می شود داد که ماه دیده شده است و اگر جایی هوا مساعد نباشد ماه رویت شده حساب می آید. اما اگر هوا مساعد باشد و ماه دیده نشود، اطمینانی برای روئیت هلال حاصل نمی شود.

موحدنژاد تصریح کرد: ما سوالاتی از گروه استهلال می کنیم. توهم در رویت را با رویت قابل قبول علمی تفاوت می دهیم. نوع و کیفیت رویت ها مهم است. تعداد زیاد آنها مهم نیست اما اگر گزارش ها در کشور زیاد باشد، خودش اطمینان بخش خواهد بود. پیش بینی ما این است چهارشنبه روز اول شوال و عید فطر است و اگر خلاف این ثابت شود به مردم عزیز ایران اطلاع رسانی خواهیم کرد. شرایط جوی هم با اهمیت است. فصل هم فصلی است که مقداری گرد و غبار در هوا است اما در این حد نیست که جلوی روئیت هلال ماه را بگیرد.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو