وزیر اقتصاد خبر داد/افزایش ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی تامین مالی در بازار سرمایه 
چاپ 

وزیر اقتصاد خبر داد/افزایش ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی تامین مالی در بازار سرمایه

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم رونمایی از اوراق رهنی مسکن از افزایش ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی تامین مالی بازار سرمایه در سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش یمین  نیوز علی طیب نیا در این مراسم که با حضور وزیر راه، مسکن و شهرسازی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس کمیته فقهی سازمان بورس، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیرعامل بانک مسکن برگزار شد طی سخنانی با اعلام این خبر، سهم بازار سرمایه در تامین مالی را در سال ۱۳۹۳ رقمی معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص ارتقاء نقش بازار سرمایه در تامین مالی، گفت: تامین مالی کوتاه مدت برعهده بانکها و تامین مالی بلند مدت، بویژه بنگاههای تولیدی، بر عهده بازار سرمایه گذاشته شده  و امروز شاهد رونمایی از اوراق رهنی مسکن بعنوان یکی از ابزارهای جدید این بازار هستیم.

وزیر اقتصاد با ابراز خرسندی از رونمایی از اوراق رهنی مسکن، از آن بعنوان یکی از برنامه های سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای برنامه عملیاتی زمانبندی شده برای ارتقاء بازار سرمایه کشور یاد کرد که در راستای تحقق اهداف سیاستهای اقتصاد مقاومتی می باشد.

طیب نیا با اشاره به نامگذاری سالجاری بعنوان “اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل” از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: تصمیم قاطع گرفته شد تا با بکارگیری از ظرفیت های داخلی کشور و استفاده از ابزارهای جدید در بازارهای بین الملی در جهت رشد اقتصادی مستمر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از چالشهایی که در مسیر دستیابی به رشد اقتصادی با آن مواجه بودیم تنگناهای اقتصادی می باشد تصریح کرد: محدودیت فعالین اقتصادی در دسترسی به منابع اقتصادی، نرخ بالای تامین مالی در کشور و انحراف نقدینگی از جمله ویژگیهای تنگناهای مالی در اقتصاد کشور است.

وزیر اقتصاد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص اصلاح نظام بانکی، راه اندازی بازار بدهی ها را بعنوان یکی دیگر از برنامه های اصلاح نظام تامین مالی برشمرد.

طیب نیا تاکید کرد: بازار بدهی ها باید زمینه را برای تامین مالی دولت، شرکتهای خصوصی و دولتی و نیز نظام بانکی کشور فراهم کند.

وی با اشاره به مجموع ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی اوراق منتشر شده توسط دولت در سال گذشته گفت: از این مقدار ۱۰ هزار ۵۰۰ میلیارد توم�ن اوراق دولتی می باشد.

طیب نیا افزود: در بودجه سالجاری نیز ۳۷ هزار میلیارد تومان انواع اوراق برای امسال پیش بینی شده است.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو