زاکانی/گلایه از دستگاههای نظارتی/حضور غیرمتخصص ترین افراد در شرکت نفت 
چاپ 

زاکانی/گلایه از دستگاههای نظارتی/حضور غیرمتخصص ترین افراد در شرکت نفت

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: بدهکاران بانکی که با حسین فریدون مرتبط هستند ازجمله آقایان مالامیر و دانیال زاده چند صد میلیون درهم از بانک ملت تسهیلات با سود صفر درصد گرفته اند .

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس نهم در نشست پشت صحنه لابی فساد اقتصادی و حقوق های نجومی اظهار کرد: بدهکاران بانکی که با حسین فریدون مرتبط هستند ازجمله آقایان مالامیر و دانیال زاده چند صد میلیون درهم از بانک ملت تسهیلات با سود صفر درصد گرفته اند و سود ٢٤ درصد همان پول ها را از بانک ملت می گیرند.

وی افزود: وزیر اقتصاد باید مشخص کند که بانک ها چقدر به این دو نفر تسهیلات دادند و با چه کسانی مرتبط هستند.

زاکانی گفت: یک مصوبه تصویب کردند و یک هیات ٥ نفره ای مسئول فروش نفت شدند و آقایان هدایت زاده و سیدی که دلال نفت هستند امروز روی هربشکه ٨ دلار از زنگنه تخفیف گرفتند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: فساد چپ و راست نمی شناسد. برادر آقای جهانگیری در زمان دولت قبل یک ثروت افسانه ای جمع کرد. معاون اول باید در قبال ثروت برادرش پاسخگو باشد.

وی تاکید کرد: ما نیاز به شفافیت داریم و باید یک مطالبه عمومی از دارایی های مسئولین صورت بگیرد تا این اعتماد به مردم بازگردد. مسئولین اعلام کنند که چقدر دارایی دارند.

دبیرکل جمعیت رهپویان تصریح کرد: جریان مبارزه با فساد در جبهه انقلاب اصالت دارد بعنی کسی نمیتواند بگوید من در جبهه انقلاب هستم و چشمش را روی فساد بندد.

وی گفت: ما در مجلس در موضوع فساد با آقایان یونسی، رحیمی، مرتضوی و جاسبی برخورد کردیم و وقتی اسم فریدون را می آوریم دلیل آن نیست که با او خرده حساب داریم.

زاکانی اظهار کرد: آقای میرمعزی در شرکت نفت عضو هیات مدیره ٣٨ شرکت و چند هیات مدیره بانک هاست و از نزدیکان زنگنه است. در شرکت نفت ما غیر متخصص ترین افراد حضور دارند، برخی از اینها حسابدار بوده اند، آقای منوچهری که معاون توسعه است قبلا در آب و فاضلاب بوده است.

نماینده ادوار مجلس گفت: اخیرا یکی از نزدیکان رییس جمهور ٢٦٠ میلیون درهم تسهیلات ٨ تا ١٢ درصد از بانک ملی تسهیلات گرفته است و در همان بانک ملی سپرده گذاری کرده و سود ٢٤ درصد می گیرد. اسم این فرد را هم دارم و می توانم در اختیار رییس جمهور بگذارم.

دبیرکل جمعیت رهپویان تصریح کرد:قرادادهای نفتی هم از بعد حقوقی و هم از بعید سیاستگذاری ها و تغایر آن با اصل ٤٤ ایراداتی دارد.

وی افزود: چرا باید بعد از اینکه فیش های حقوقی پرداخت و اعلام شود دستگاه های نظارتی متوجه شوند و میدان داری کنند. این گلایه ای است که ما از دستگاه های نظارتی داریم.

زاکانی خاطر نشان کرد: ماه ها قبل در رابطه با غارتی که توسط عده ای صورت می گیرد مطالبی را گفتم و خیلی خوشحال می شدم از من شکایت می کردند تا من اسناد خود را ارائه می دادم ولی شکایتی از من صورت نگرفت.مهر

 

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو