Logo of a company

دمای هوای تهران به ۴۰درجه می‌رسد

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از ورود گرد و غبار به جنوب و جنوب غرب کشور خبر داد و گفت: دمای هوای استان تهران به ۴۰ درجه می‌رسد.

امین‌حسین نقشینه  در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: بارشهایی که در روزهای گذشته شمال غرب کشور را در بر گرفته بود، رفته‌رفته به سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور خواهد رسید و طی ۲۴ ساعت آینده مناطقی از استانهای گیلان، مازندران، خراسان شمالی و ارتفاعات استان تهران را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: از روز دوشنبه جوی پایدار در سراسر کشور به‌وجود می‌آید و آسمان استانها صاف و آفتابی خواهد بود که این روند تا پایان هفته موجب افزایش دما برای اکثر نقاط کشور خواهد شد؛ این گرم شدن نیمه‌شمالی کشور باعث خواهد شد تا دمای استان تهران در پایان هفته به ۴۰ درجه بالای صفر برسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور به ورود ریزگردها و توده گرد و غبار از کشور عراق اشاره کرد و گفت: این توده گرد و غبار در دو روز آینده مناطقی از جنوب غرب و جنوب کشور یعنی استان خوزستان را در بر می‌گیرد، همچنین وزش بادهای شدید موقتی استان سیستان و بلوچستان و منطقه زابل را دچار گرد و غبار خواهد کرد.