Logo of a company

دزدی پس از انفجار شهران!

ساعت ۵ صبح جمعه ۲۸ خرداد یک جوان بسیجی که پس از انفجار لوله گاز در منطقه شهران برای کمک به مردم وارد منطقه شده و قصد داشت تا در تخلیه خانه به اهالی محل کمک کند ناگهان با صحنه مشکوکی روبه‌رو شد.

به گزارش روزنامه ایران، پسر جوانی سوار بر موتور جلوی ساختمانی که ورودی‌اش تخریب شده بود به انتظار نشسته بود که همان موقع دو جوان درحالی که یکی از آنها یک رایانه دستی و نفر دیگر یک ساک در دست داشت از ساختمان خارج شدند.

جوان بسیجی که متوجه سرقت شده بود به خاطر اینکه توان مقابله با ۳ دزد را نداشت با فریاد از مردم کمک خواست تا مانع فرار دزدان شود. اما هر سه دزد سوار بر موتور گریختند.اما لحظاتی بعد راننده موتور تعادلش را از دست داد و داخل کوچه به زمین افتاد. بدین‌ترتیب ۳ دزد جوان در حلقه محاصره مردم و مأموران گرفتار شدند.

سپس با دستور بازپرس «عموزاد» از شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۳۴، متهمان در اختیار مأموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.حمید ۱۹ ساله که راهی جز اعتراف نداشت به مأموران گفت: شب قبل از سرقت با دوستانم در قهوه‌خانه‌ای در منطقه پاکدشت بودیم و تصمیم گرفتیم صبح برای تفریح به منطقه فرحزاد برویم.

اما صبح با مشاهده آمبولانس‌ها و خودروهای آتش‌نشانی و شعله‌های آتش در شهران پی بردیم اهالی منطقه مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند که همانجا تصمیم گرفتیم تا برای تأمین هزینه تفریح و خوشگذرانی اقدام به سرقت کنیم.

امین ۱۸ ساله نیز با تأیید حرف‌های همدستش گفت: وقتی دیدم خانواده‌ها یکی پس از دیگری خانه‌هایشان را ترک می‌کنند به انتظار نشستیم و بعد از رفتن اهالی ساختمان تحت نظر، با تخریب در وارد خانه شدیم.صاحبخانه نیز که باور نداشت در مدت زمان کوتاهی خانه‌اش هدف دستبرد قرار گرفته به مأموران گفت: پس از انفجار لوله گاز دستور دادند برای اطمینان و امنیت جانمان از خانه‌ها خارج شویم که من نیز همراه خانواده‌ام به بیرون از خانه رفتیم اما پس از ۲ ساعت وقتی به خانه بازگشتیم با در تخریب شده و خانه به هم ریخته روبه‌رو شدیم. درحالی که فکر می‌کردم پس از رفتن ما دوباره انفجاری رخ داده است اما یکی از همسایه‌ها از ماجرای دستبرد خانه‌ام به دست ۳ دزد جوان خبر داد.

متهمان پس از بازداشت برای تحقیقات بیشتر و بررسی سوابق‌شان دراختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.