Logo of a company

آغاز هفته قوه قضائیه

نخستین روز هفته قوه قضائیه با عنوان «قوه قضائیه، اطلاع رسانی و حمایت از محکومان جرایم مالی غیرعمد» از اول تیر آغاز می شود.

به گزارش صداوسیما، چهارشنبه دوم تیر با عنوان « قوه قضائیه، دادرسی عادلانه و تکریم ارباب رجوع»، پنجشنبه سوم تیر با عنوان « قوه قضائیه و تجلیل از شهدا، ایثارگران وخدمتگزاران دستگاه قضایی» و جمعه چهارم تیر « قوه قضائیه، امنیت اجتماعی و صیانت از ارزشهای اسلامی» نامگذاری شده است.

همچنین شنبه ۵تیر با عنوان « قوه قضائیه، ولایتمداری و تجدید میثاق با آرمانهای انقلاب اسلامی» ، یکشنبه ۶تیر « قوه قضائیه و مبارزه با مواد مخدر، پولشویی و جرایم سازمان یافته»، دوشنبه ۷تیر «قوه قضائیه و عدالت علوی» ، سه شنبه ۸تیر «قوه قضائیه و حقوق بشر اسلامی» و چهارشنبه ۹تیر «قوه قضائیه، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است.

رئیس قوه قضائیه در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی گفت: در هفته قوه قضائیه مسئولان در رده های مختلف، عملکرد قوه قضائیه را تبیین خواهند کرد که در طول سال چه خدماتی را ارائه کرده اند.

همچنین معاون اول قوه قضائیه روز گذشته در نشست خبری که به مناسبت تشریح برنامه های هفته قوه قضائیه برگزار شد گفت: هفته قوه قضائیه فرصتی برای مرور سیاست ها و عملکرد سال گذشته قوه قضائیه و برنامه های کنونی و آینده این قوه است.

محسنی اژه ای افزود: یکی از برنامه های این هفته برگزاری همایشی با حضور سران سه قوه و بسیاری از مقامات کشوری و لشکری است.

وی تصریح کرد: در این همایش وزیر دادگستری گزارش تفصیلی از عملکرد قوه قضائیه ارائه می کند و سران سه قوه هم نقطه نظرات خود را مطرح خواهند کرد.

محسنی اژه ای دیدار با مقام معظم رهبری را نیز از دیگر برنامه های هفته قوه قضائیه خواند و گفت: رئیس دستگاه قضاء در این دیدار گزارشی به محضر رهبر معظم انقلاب ارائه خواهد کرد.

وی افزود: در این دیدار که در روزهای با معنویت ماه رمضان برگزار می شود از رهنمودهای مقام معظم رهبری بهره خواهیم گرفت.

سخنگوی قوه قضائیه حضور در مرقد امام راحل و تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران را از دیگر برنامه های مسئولان قضایی در هفته قوه قضائیه خواند و گفت: در این هفته با خانواده معظم شهدا ، ایثارگران و جانبازان قوه قضائیه هم دیداری خواهیم داشت.

وی افزود: در هفته قوه قضائیه همچنین مسئولان قضایی کشور با حضور در مجامع عمومی و تریبون های نمازجمعه و در رسانه های ملی و محلی سخنرانی خواهند کرد.

محسنی اژه ای گفت: احتمالاً دیدارهای سرزده ای هم در این هفته از مراجع قضایی و دادگستری ها انجام خواهد شد.