آموزش ضمن خدمت رویکردی مناسب برای توانمندسازی نیروی انسانی است 
چاپ 

آموزش ضمن خدمت رویکردی مناسب برای توانمندسازی نیروی انسانی است

یک پژوهشگر کشور و استاد دانشگاه گفت: یکی از مهمترین رویکردها برای توانمندسازی و توسعه سرمایه انسانی به منظور ایجاد قابلیت‌های دانشی، مهارتی و رفتاری در کارکنان سرمایه گذاری در دوره‌های آموزشی ضمن خدمت است.

دکتر مسعود قربان حسینی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: مدیران سازمان ها، در عصر تغییر و تحولات روزافزون ناگزیرند به شرایط و موفقیت سازمان خود بیاندیشند که یکی از راه های آن، افزایش دانش و مهارت های کارکنان سازمانهاست.

وی که از متخصصان و صاحبنظران حوزه مدیریتی کشور است، با اشاره به اینکه آموزش های ضمن خدمت کارکنان با هدف ارتقای مهارتهای عملیاتی آنان انجام می پذیرد، بیان کرد: سازمان‌ها با توجه به اهمیت آموزش تلاش می‌کنند فرصت‌هایی را برای رشد و بالندگی کارکنان خود فراهم کنند تا بدین وسیله بتوانند به رسالت‌ها و اهداف خویش نائل گردند.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی ساوه گفت: جهان امروز، جهان تغییر و تحول است در چنین شرایطی بیشتر سازمان ها به دنبال راه حلی برای تطبیق با این شرایط هستند، راه حلی که توسط بیشتر صاحب نظران عنوان شده، آموزش و بهسازی منابع انسانی است.

قربان حسینی یادآور شد: توسعه نیروی انسانی در سازمان از طریق آموزش به عنوان فرآیندی تفکیک ناپذیر با شکوفایی توانایی و استعداد نیروها، افزایش آگاهی و دانش، تغییر نگرش و نهایتاً تاثیرگذاری بر رفتار و عملکرد انسانها اهمیتی اساسی یافته و نقش به سزایی در بقای پیشرفت سازمان ایفاء می کند.

این پژوهشگر کشور و استاد دانشگاه افزود: آموزش ضمن خدمت یکی از برنامه های آموزشی در زمینه پیشرفت های علمی و تکنولوژی روز است.

قربان حسینی ادامه داد: امروزه درهر سازمانی دارا بودن نیروی انسانی ماهر، توانمند و خلاق که بتواند از استعدادها و قابلیتهای خود به خوبی استفاده کند و مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشد، به عنوان یکی از مزیتهای رقابتی سازمانها به شمارمی یاید.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی ساوه با اشاره به اینکه توانمندسازی کارکنان یکی از مباحث مهم مدیریت منابع انسانی است، افزود: توانمندسازی یکی از نویدبخش ترین مفاهیم دنیای کسب و کاراست که اکنون به موضوع روز بدل شده و به مدیران امکان می دهد که از دانش، مهارت و تجربه افراد سازمان استفاده کنند.

وی گفت: تعداد مدیران و گروههایی که راه و رسم ایجاد این فرهنگ را بدانند اندک است وعلیرغم بحثهای فراوان درباره فواید توانمندسازی، تاکنون بهره برداری از آن اندک و ناچیز بوده است.

این پژوهشگر کشور و استاد دانشگاه افزود: اجرای برنامه های آموزشی در یك سازمان می تواند نیاز به نیروی انسانی متخصص را در آینده رفع كند و تضمینی برای بهره وری باشد و برای اجرای بهتر آموزش باید شرایطی در سازمان فراهم گردد تا كیفیت خدمات آموزشی ارتقا یابد.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو