یک شب بستری در بیمارستان چند؟ جزئیات و قیمت‌ها 
چاپ 

یک شب بستری در بیمارستان چند؟ جزئیات و قیمت‌ها

bimarestanمعاون وزیر بهداشت جزئیات هزینه‌های جدید خدمات بستری و پاراکلینیک را تشریح کرد.

تعرفه‌های قطعی خدمات تشخیصی و درمانی سال ۹۵ در بخش های دولتی و خصوصی و عمومی در چارچوب مصوبه ۹ خرداد ماه ۱۳۹۵ هیات وزیران به صورت رسمی در تاریخ ۲۰ خرداد از سوی دولت اعلام شد.

در این رابطه محمد آقاجانی – معاون درمان وزارت بهداشت ضمن توضیح جزئیات تعرفه‌های سال ۱۳۹۵ در یک برنامه تلویزیونی عنوان کرد: علیرغم مشکلات و تنگناهای مالی دولت در سال‌جاری، درصد پرداختی مردم در بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت تغییر نخواهد کرد.

وی عنوان کرد: در تدوین تعرفه‌های ۹۵ راهبردهایی چون ویزیت سرپایی پزشکان برای کاهش خدمات بستری و خدمات پاراکلینیکی غیرضرور و لزوم ارتقاء طب بالینی، توجه به هزینه اقامت بیماران در بیمارستان، نظر به اهمیت کیفیت این خدمات برای مردم، افزایش پزشکان تمام وقت جهت حفاظت مالی از مردم در برابر هزینه‌ها و ارائه خدمات بهتر به آنان، عدم افزایش درصد پرداختی مردم در مراکز دولتی و حفظ فرانشیز ۶% و ۳ % برای خدمات بستری برای ساکنین شهرها و روستاها مورد توجه بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: تعرفه سالجاری منطبق با برنامه پنجم توسعه، مراکز درمانی را به سه گروه دولتی، خصوصی و عمومی غیردولتی تقسیم کرده است که رشد متوسط تعرفه در هر سه گروه ۱۰ درصد است. در این ابلاغیه حق العلاج پزشکان (ضریب k) در هر سه بخش دولتی، خصوصی و عمومی ۵ درصد رشد داشته است و به این ترتیب مبلغ ریالی ضریب k در بخش دولتی ۹۲۴۰۰ ریال و در بخش خصوصی ۴۰۰،۰۰۰ ریال خواهد بود.

وی ادامه داد: در سال ۹۵ طبق تعرفه مصوب در بخش دولتی ویزیت پزشک عمومی ۱۰۶,۰۰۰ ریال، پزشک متخصص ۱۳۲,۰۰۰ ریال و پزشک فوق تخصص ۱۶۰,۰۰۰ ریال و در بخش خصوصی ویزیت پزشک عمومی ۲۲۰,۰۰۰ ریال، پزشک متخصص ۳۴۵,۰۰۰ ریال و پزشک فوق تخصص ۴۳۰,۰۰۰ ریال است. همچنین تعرفه یک شب اقامت در بیمارستان درجه یک دولتی در اتاق‌های عمومی ۱،۳۳۲،۰۰۰ ریال، در بیمارستان عمومی غیردولتی ۱،۹۳۰،۰۰ ریال و در بیمارستان خصوصی ۳،۶۰۰،۰۰۰ ریال است. همچنین تعرفه خدمات پاراکلینیک (آزمایشگاه، رادیولوژی و …) در بخش دولتی نسبت به سال گذشته ۵ درصد و در بخش خصوصی ۱۱،۷ درصد رشد داشته است.

آقاجانی خاطرنشان کرد: اصل مهم در مورد این مصوبه رعایت دقیق قانون و تعرفه‌های ابلاغی از سوی دولت است و تمام موسسات پزشکی، بیمارستانها و مراکز تشخیصی و درمانی و کلیه صاحبان حرف پزشکی مکلفند تعرفه های ابلاغی را به دقت رعایت نمایند. ضمناً دریافت هرگونه وجهی بابت خدمات بستری خارج از صندوق بیمارستان و خارج از صورت حساب ممنوع است و سیستم‌های نظارتی حوزه سلامت بر اجرای تعرفه‌ها نظارت خواهند داشت. همچنین به منظور نظارت مردمی و جلوگیری از تخلفات احتمالی سامانه ۱۶۹۰ در سراسر کشور آماده دریافت گزارشات مردمی است.تسنیم

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو