Logo of a company

پرداخت وام ۱۰ میلیونی ازدواج از ابتدای تابستان

پورابراهیمی:‌ هنوز عملیات اجرایی وام ۱۰ میلیونی در بانک های کشور انجام نشده و به متقاضیان مانند سابق تاسقف ۳ میلیون تومان وام اختصاص داده شده است.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی در خصوص عدم تخصیص وام ۱۰ میلیونی به متقاضیان وام ازدواج بیان کرد: تاخیر پیش آمده در پرداخت وام ازدواج به دلیل تاخیر در ارائه لایحه و تصویب بوده است و طبق هماهنگی ها، پرداخت وام ۱۰ میلیونی برای هر یک از زوجین ( در مجموع ۲۰ میلیون تومان ) از ابتدای تابستان امسال کلید بخورد.

وی اضافه کرد:‌ به دلیل تاخیر باید منتظر باشیم تا بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با تسریع در ابلاغ احکام بودجه، پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی را تسریع کنند.

پورابراهیمی با بیان اینکه از ابتدای تابستان امسال بانک ها پرداخت تعهدات را در دستور کار قرار می دهند اظهار داشت: به احتمال قوی تا پایان تابستان، با دریافت گزارش اولیه میزان پرداخت ها و منابع از بانک مرکزی، موضوع را در کمیسیون اقتصادی در دستور کار قرار خواهیم داد تا رویکرد جدید بتواند حجم زیادی از متقاضیان را پوشش دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در ادامه در خصوص آخرین مصوبه مجلس در خصوص وام های قرض الحسنه افزود: امسال باید مجموع کل منابع قرض الحسنه جاری و قرض الحسنه پس انداز به عنوان منابع اختصاص یافته به متقاضیان در نظر گرفته شود و در قانون نیز تکالیفی برای حوزه های مختلفی مانند مسکن، ایثارگران و خانواده های زندانیان مشخص شده است که این موضوع حتی به صورت ویژه در بحث ازدواج نیز در نظر گرفته شد تا بخشی از مشکلات جوانان حل شود. منبع: خبرگزاری صدا و سیما