زنگ خطر خاموشی‌های تابستانی به صدا درآمد 
چاپ 

زنگ خطر خاموشی‌های تابستانی به صدا درآمد

 

همزمان با افزایش گرمای هوا، بالاترین پیک مصرف برق کشور در سال‌جاری با ۴۵ هزار و ۶۵۳ مگاوات مصرف به ثبت رسید تا در آستانه تابستان زنگ خطر خاموشی‌ها به صدا درآید.

با افزایش دمای هوا در اکثر شهرهای کشور به محدوده ۴۰ درجه سانتیگراد و حتی بالاتر، بالاترین پیک مصرف برق از ابتدای سال‌جاری تاکنون به ثبت رسید.

براساس گزارش مدیریت شبکه برق ایران، روز گذشته سه شنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۵ در ساعت ۲۱:۰۴ شب با مصرف ۴۵ هزار و ۶۵۳ مگاوات رکورد جدیدی در پیک مصرف برق تابستانی به ثبت رسید ضمن آنکه بالاترین پیک مصرف برق روز هم در ساعت ۱۳:۵۱ بعد از ظهر با مصرف ۴۵ هزار و ۱۴۲ مگاوات حاصل شد.

از سوی دیگر پیک مصرف برق ایران روز گذشته در مقایسه با دو شنبه افزایشی بیش از ۳۰۰ مگاواتی و در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته افزایشی بالغ بر دو هزار مگاواتی داشته است.

علاوه بر این، روز گذشته کل مبادلات برق ایران حدود یک‌هزار و ۹۰۵ مگاوات بوده که سهم واردات برق به کشور ۶۳۵ مگاوات و سهم صادرات حدود یک‌هزار و ۲۷۰ مگاوات و عمدتا به کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان و پاکستان بوده است.

ذخیره برق نیروگاه‌های کشور هم روز گذشته در ساعات پیک حدود یک‌هزار و ۳۱۳ مگاوات بوده ضمن انکه سهم صنایع کشور از مصرف هم حدود سه هزار و ۹۳۲ مگاوات به ثبت رسیده است.

در همین حال محمودرضا حقی فام معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر اخیرا در گفتگو با مهر با تشریح ۳ برنامه مقابله با خاموشی‌های تابستانی، از مذاکره با استانداری‌ها برای کاهش ساعت کاری ادارات در برخی از روزهای تابستان خبر داده است.

به گزارش مهر، هم اکنون ظرفیت تولید برق ایران به بیش از ۷۴ هزار مگاوات رسیده است که پیش بینی می‌شود تا پیش از آغاز گرمای طاقت فرسای تابستانی، این ظرفیت به حدود ۵۴ هزار مگاوات افزایش یابد.

در این بین حمید چیت چیان وزیر نیرو اواسط سال جاری خط قرمز پیک مصرف برق تابستانی را تعیین کرده و یادآور شده بوده: پیک مصرف برق در تابستان در مرز ۵۴ هزار مگاوات پیش‌بینی شده و در صورتی‌ که مصرف برق از این مرز عبور کند خاموشی خواهیم داشت.

در حالی پیک مصرف برق برای تابستان امسال حدود ۵۴ هزار مگاوات تعیین شده که تابستان سال گذشته با مصرف حدود ۵۰ هزار و ۱۷۷ مگاوات، رکورد جدیدی در پیک مصرف این حامل انرژی پاک به ثبت رسیده بود.

کارشناسان معتقدند در روزهای گرم سال و در دماهای بالا به ازای هر یک درجه افزایش دما بیش از ۴۰۰ مگاوات مصرف برق شبکه افزایش می‌یابد.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو