Logo of a company

مراسم تودیع دکتر همتی و معارفه حسین زاده باسخنرانی و شعر خوانی ناصر یمین مردوخی کردستانی پیشکسوت اصحاب رسانه در بانک ملی برگزارشد

یمین نیوز-به مناسبت انتصاب دکتر عبدالناصر همتی برای بار دوم به ریاست بیمه مرکزی ایران وریاست هیات مدیره ومدیر عاملی محمد رضا حسین زاده در بانک ملی مجلس تودیعی با حضور کلیه مدیران بانکهای سراسر کشور در بانک ملی تشکیل گردید در این مجلس دکتر طیب نیا از خدمات اثر بخش دکتر عبد الناصر همتی در مدت مدیریت در بانک ملی به تفضیل سخن گفت سپس حکم انتصاب اقای حسین زاده را به ریاست هیات مدیره و مدیر عاملی بانک ملی ایران اعطا نمود.در این مراسم با شکوه دکتر همتی و حسین زاده هر یک چند دقیقه ای داد سخن دادند هنگامی که مجری صدا و سیما وزیر اقتصاد و دارایی را برای ایراد سخنرانی به جایگاه دعوت کردند ،دکتر طیب نیا خطاب به مجری گفتند:قبل از من آقای یمین مردوخی کردستانی صحبت کنند و اشعار طلیعه ی رمضان را قرائت نمایند بعدا من شروع به صحبت خواهم کرد .مردوخی کردستانی بطور اختصار پیرامون عظمت و برکت ماه مبارک رمضان سخنانی ایراد نمود و گفت  من در دور دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد که در کلیه ماهواره های دنیا پخش شد از وی خواستم که لایحه ی از کجا آورده ای را این بار به مجلس هشتم بدهد احمدی نژاد قول داد که این کار خدا پسندانه را بکند اما به وعده و قول خود وفا نکرد حال از رئیس جمهور دولت تدبیر و امید می خواهم که لایحه ی از کجا آورده ای را به مجلس دهم تسلیم نماید .اشعار مردوخی کردستانی را در منقبت رمضان ذیلا می خوانیم :

                                       رمضان است و شده ماه خداوند عیا ن

رمضان است و شده ماه خداوند عیا ن

           به از این ماه عبادت نبود مه به جهان

ز ندای ملک و دعوت ادعونی رب

             مستجاب است دعای همه ی ملتمسان

میهمانی کند از خلق خدا عارف وعام

          پهن بنموده بسی بر همگان سفره و خوان

با خبر باش که الطاف خداوند کریم

             فیض عام است در این مه به گدایان و شهان

چشمه ی رحمت حق هست ز مصحف لبریز

         جام برگیر و شتاب از پی نوشیدن آن

از پی تهنیت خلق در این ماه عزیز

           از سما سوی زمین خیل ملک گشته روان

هدیه ها داد بشر را پی تکریم صیام

           بهترین هدیه فرستاد در این مه قرآن

وندرین ماه شبی هست جگر سوز که در آن

         شد شهید ره یزدان علی آن شیر ژیان

لیله القدر بود نام که در قدر و شرف

           هست افزون ز د گر ماه ماه رمضان

ای خوش آن کس که شبی اشک ندامت ریزد

               وز گناهان خود آرد به خداوند امان

بار الهابه گنه کار چه بخشی ستم و جور گران

       چونکه قهرت به ستمکار عیان است عیان

آنکه از ظلم و طمع خورده بسی مال فقیر

           غضب ایزد و خلق شعله زند بر سر و جان

بود این فلسفه روزه در این ماه شریف

             که کنی خلق گرسنه به سر خوان مهمان

چه نیاز است کسی را که بود چون قارون

          که بخوانی به سر خوان ضیافت هر آن

صرف آسایش محروم بکن ای غافل

         گر که صاحب شده ای ثروتی از پیر و جوان

طبع (مردوخ) ز الطاف و عنایات خداست

            ای خدا جمله تبهکار فنا کن ز میان

بعد از مردوخی کردستانی وزیر دارایی به تفضیل پیرامون مسائل اقتصادی و بانکی سخنانی ایراد نمود که در اکثر رسانه ها انعکاس یافت.

وزیر اقتصاد: مدیر عامل بانک ملی ایران باید پاکدست باشد

وی افزود: مدیر عامل بانک ملی ایران باید شخصی باشد پاکدست و این پاکدستی را به اثبات رسانده باشد و امروز خوشحالم که آقای حسین‌زاده این مسیر صعود را از سطح مسئولیت‌های شعب تا رده‌های مدیریتی بانک طی کرده و به بالاترین رده این بانک که همان مدیریت عاملی است، رسیده‌اند. وی از خانواده نظام بانکی است و به مسائل بانکداری تسلط دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین اظهار داشت: شما عزیزان از شرایط فعلی و حساس اقتصادی کشور آگاه هستید. در سال گذشته تمرکز تحریم‌ها متوجه نظام اقتصادی و بانکی کشور بود. دشمن با وضع تحریم‌ها و مخصوصاً تحریم نظام بانکی تکانه شدیدی را به اقتصاد کشور وارد کرد. تکانه دوم کاهش شدید قیمت نفت بود که از قیمت ۱۰۵ دلار به ۲۰ دلار کاهش یافت و این تغییر، آثار رکودی و تورم شدیدی را در کشور به وجود آورد.

وی گفت: تصمیم‌های غلط می‌توانست اثرات تخریبی، رکودی و تورمی شدیدی را به اقتصاد کشور وارد کند اما خوشبختانه ما توانستیم این شرایط بسیار سخت را با درایت و تدبیر مسئولان کشور به خوبی پشت سر بگذاریم و امروز شاهد کاهش تدریجی نرخ تورم هستیم و می‌بینیم که تورم نقطه به نقطه ما نزدیک به تک رقمی می‌باشد.

بانک ملی ایران همچون کوه استوار و مقاوم ایستاده است

حسین‌زاده ادامه داد: همچنین ما باید از ظرفیت‌های بانک ملی ایران به طور کامل در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی استفاده کنیم. بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بانک جهان اسلام در طول زمان، فراز و نشیب‌های فراوانی داشته است و کماکان همچون کوه استوار و مقاوم ایستاده است.وی در توضیح دلیل این استواری اظهار داشت : هم اکنون ۸۹ سال از تاسیس بانک ملی ایران می گذرد. این بانک ریشه در تاریخ این مرز و بوم دارد و حاصل قیام مردمی است که برای تاسیس آن خون دادند و شهدایی را تقدیم کرده اند . همچنین در طول حیات این بانک همکارانی از جان و دل کوشیده اند تا این بانک مقاوم و استوار باقی بماند. اکنون بانک ملی ایران یک میراث ملی و گرانبهاست که به مارسیده است و ما ضمن اینکه از آنان به نیکی یاد می کنیم و برای رساندن این بانک به سر منزل مقصود از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد تا آیندگان نیز از ما به نیکی یاد کنند.

رفتن از بانک ملی ایران برای من بسیار سخت است

دکتر همتی نیز  گفت: از دیگر اقدامات انجام شده در دوران مسئولیت بنده بحث ضابطه‌مند کردن پرداخت تسهیلات با نرخ سود منطقی بود. همچنین تحول گسترده در زیرساخت‌ها و نرم‌افزارهای بانکی در بخش IT و انفورماتیک انجام شد که در آینده نزدیک نتایج ملموس آن را خواهیم دید.

دکتر همتی افزود: تلاش کردم به واسطه لطفی که مسئولان اقتصادی کشور به بنده داشتند، سخنگوی کارکنان نظام بانکی باشم و از حقوق آنان دفاع کنم.

وی در پایان گفت: برای بنده رفتن از بانک ملی ایران بسیار سخت است و انشاء‌اله همه مسئولان اقتصادی و همکاران بانکی از من راضی باشند و خوشحالم که در این مدت ضمن خدمت به همکاران بانکی توانستم تجربیات گرانبهایی را کسب کنم.