آیا خوردن پای مرغ مفید است؟ 
چاپ 

آیا خوردن پای مرغ مفید است؟

 

یک ‌متخصص تغذیه در چهارمحال و بختیاری گفت: پای مرغ حاوی ویتامین‌هایی از جمله A , D و همچنین فسفر، منیزیم و کلسیم و کلاژن است به همین دلیل یک مکمل غذایی محسوب می‌شود.

تینا جعفری اظهار کرد: اگرچه تحقیقات گسترده‌ای در خصوص پای مرغ انجام نشده، ولی برای سلامتی افراد مبتلا به پوکی استخوان و آرتروز مفید است

وی افزود: پای‌ مرغ بر خلاف دارا بودن ویتامین‌ها، ارزش پروتئینی بسیار کمی دارد و به دلیل دارا بودن کلسترول بالا ممکن است برای برخی از افراد مضر باشد.

این متخصص تغذیه اظهار کرد: اگرچه پای‌ مرغ حاوی بخش‌های غضروفی و به دلیل مقدار زیاد پوست، بسیار ژلاتینی است ولی به دلیل ارزش پروتئینی کم نمی‌تواند عاملی برای ساخت غضروف‌ها به شمار آید.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای تصور می‌کنند که تنها با مصرف پنجه‌ مرغ می‌توانند ویتامین D مورد‌نیازشان را تامین و جلوی پوکی استخوان‌ را بگیرند، تصریح کرد: با توجه به حجم و اندازه کم پای مرغ، بهتر است افراد داروهای تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنند و از پای مرغ تنها به عنوان مکمل غذایی استفاده شود.

جعفری در پایان تصریح کرد: بهترین درمان برای افراد مبتلا به آرتروز و پادرد تابش نور آفتاب است؛ زیرا که ۹۵ درصد ویتامین دی از طریق خورشید تامین می‌شود. منبع: ایسنا

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو