نیروی انسانی مهمترین رکن تولید محسوب می شود 
چاپ 

نیروی انسانی مهمترین رکن تولید محسوب می شود

یک استاد دانشگاه گفت: نیروی انسانی می تواند توانایی های خود را به لحاظ فیزیکی و فکری در اختیار سازمان قرار دهد، به همین دلیل است که نیروی انسانی مهمترین رکن تولید محسوب می شود.

دکتر لیلا سعیدی در گفت و گو با خبرنگار ما، با بیان اینکه اعتقاد داریم که سرمایه انسانی و مدیریت برتر، عامل و موجب توسعه است، افزود: آموزش نیروی انسانی دستگاه ها در قالب طرح های مختلف آموزشی موجب ارتقای توانمندی پرسنل می شود.

وی که از متخصصان و صاحبنظران علم مدیریت در کشور است، با اشاره به اینکه منابع انسانی با ارزش ترین عوامل تولید هستند، گفت: منابع انسانی ارزشمندترین منبع سازمان های امروزی به شمار می روند که به تصمیمات سازمانی شکل داده، مسائل و مشکلات سازمان را برطرف نموده و بهره وری را عینیت می بخشند.

سعیدی بیان کرد: نیروی انسانی پشتوانه موفقیت یک سازمان محسوب می شود و از راه های دستیابی یک نهاد اجرایی به سودآوری، استفاده بهینه از نیروی انسانی اش است.

این صاحب نظر حوزه مسایل مدیریتی اظهار کرد: سرمایه گذاری در نیروی انسانی و اعتلای کیفیت نیروی کار را یکی از زمینه ها و راه های اصلی افزایش بهره وری و تسریع رشد اقتصادی دانست.

سعیدی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که سرمایه انسانی یک مفهوم به طور کامل اقتصادی است و در واقع ویژگی های کیفی انسان، نوعی سرمایه است، زیرا که این ویژگی ها می تواند موجب افزایش بهره وری، تولید، درآمد و رفاه شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه هزینه های آموزشی به  عنوان سرمایه گذاری درازمدت در هر سیستمی تعریف می شود، افزود : افزایش آگاهی و ارتقاء سطح آموزشی پرسنل در زمره سرمایه گذاری بلندمدت قلمداد شده واز ضرورتهای یک سیستم پویا و پرنشاط می باشد.

وی اظهار کرد: با ظهور سازمان‏های دانشی در اقتصاد دانش بنیان، سهم سرمایه انسانی در ارزش آفرینی سازمان از سرمایه های فیزیکی و ساختاری سبقت گرفته است، یادآور شد: سرمایه گذاری‏های سنگین در نیروی انسانی برای تبدیل کردن آنها به عامل اصلی، مزیت رقابتی را توجیه پذیر کرده است.

سعیدی گفت: بعد از دهه ۱۹۵۰ بود كه تغييرات كيفي در نيروي كار به صورت مهارت ها و تخصص هاي ناشي از سرمايه گذاري در امر آموزش و تربيت نيروي انساني مطرح و به تدريج مفهوم سرمايه انساني ، اهتمام به آموزش و تربيت نيروي انساني متخصص و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادي جوامع در تحليل هاي اقتصادي به نحوي شايسته مورد توجه قرار گرفت .

این استاد دانشگاه افزود: نتايج تجربه و مطالعات كشورهاي پيشرفته حاكي از آن است كه آموزش ارتباط نزديكي با رشد اقتصادي دارد و عدم توجه به تحقيق و توسعه و ناديده گرفتن تاثير آموزش و تربيت نيروي انساني ماهر، از مهمترين عوامل پايين بودن سطح رشد اقتصادي در كشورهاي در حال توسعه است .

وی با اشاره به ضرورت انجام کارهای پژوهشی در دانشگاه ها، گفت: توسعه و پیشرفت کشور در تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی متخصص و ماهر است.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو