لغو روادید 90 روزه بین ایران و ارمنستان 
چاپ 

لغو روادید ۹۰ روزه بین ایران و ارمنستان

دولت ارمنستان موضوع لغو روادید بین تهران و ایروان را بررسی می‌کند.

طبق توافق انجام شده بین ایران و ارمنستان شهروندان دو کشور می‌توانند تا ۹۰ روز بدون ویزا در کشور مقصد اقامت داشته باشند.

این توافق به منظور لزوم افزایش روابط دو جانبه و تقویت روابط اقتصادی و تجاری تهران و ایروان امضا شده و قرار است فردا دوم ژوئن در جلسه‌ای در کابینه دولت ارمنستان امضا آن بررسی شود.

وزارت خارجه این کشور نیز از امضا این توافق استقبال کرده است.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در هفت ماه اخیر توسط سید کاظم سجادی، سفیر جدید جموری اسلامی ایران در ارمنستان به طور جدی پیگیری شد، موضوع لغو روادید بین دو کشور بوده است. در چند دیدار سفیر کشورمان با رئیس‌جمهور ارمنستان به صورت مستقیم موضوع طرح و پیگیری شد. در نهایت این مساله در دیدار پنج خرداد ۹۵سفیر ایران در ارمنستان با رئیس‌جمهور مطرح شد که سرژ سرکیسیان همان موقع دستور داد به طور سریع موضوع اجرایی شود.

هم‌چنین یکی از محورهای مذاکرات وزیر دادگستری ( که هم‌اکنون در ایروان به سر می‌برد) با نخست‌وزیر ارمنستان که ۱۱ خرداد در ایروان انجام شد موضوع لغو روادید بین دو کشور بود که نخست‌وزیر ارمنستان موافقت خود را با لغو روادید بین دو کشور اعلام کرد.

انتظار می‌رود در صورت فراهم شدن مقدمات لازم در سفر ادوارد نعلبندیان، وزیر امور خارجه ارمنستان به تهران که قرار است هفته آینده ۱۶ خرداد موافقت‌نامه لغو روادید بین دو کشور امضا شود. در هفت ماه گذشته روابط ایران و ارمنستان وارد مرحله جدیدی شده و گسترش هرچه بیشتر روابط در همه زمینه‌ها به شدت در حال پیگیری است.

با توجه به تحولات منطقه و گسترش درگیری‌ها و اعتراضات در برخی کشورهای توریستی منطقه از جمله ترکیه، ایرانی‌ها برای سفرهای سیاحتی تمایل بیشتری به کشورهای همسایه شمالی در یکی دو سال اخیر نشان داده‌اند. این موضوع مقامات دو کشور را ترغیب کرده است تا تسهیلات بیشتر و مناسب‌تری را برای شهروندان دو کشور ایجاد کنند.منبع: ایسنا

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو