کاهش 5.5 درصدی وقوع سرقت در کشور 
چاپ 

کاهش ۵.۵ درصدی وقوع سرقت در کشور

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی از کاهش ۵/۵ درصدی وقوع سرقت در سال ۹۴ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن خبر داد.

پرداخت و افزود: متاسفانه در این زمینه نتوانستیم موفق عمل کنیم و نزدیک به ۹۰ درصد خودروهای سرقتی مربوط به ۲ تا ۳ مدل خودروی تولید داخل است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: خودروی سردارسرتیپ محمدرضا مقیمی در نشست خبری به قرارگاه مبارزه با سرقت اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این قرارگاه، در سال‌های اخیر و به ویژه در سال ۹۴ کاهش ۵.۵ درصدی وقوع سرقت رقم خورد که این کاهش‌ها بسیار سخت انجام شده و کار بزرگی بود که در مجموع ناجا توانست آن را به ثمر برساند.کاهش ۵.۵ درصدی وقوع سرقت در کشور

وی به حوزه سرقت خودرو پراید ۷۰ درصد سرقت‌ها را به خود اختصاص داده است که باید در این زمینه تمهیداتی اندیشید.

سردار مقیمی افزود: بیمه کردن اقلام داخل خودرو به جای ریالی و به صورت کالایی می‌تواند مثمر ثمر باشد؛ یعنی به جای پرداخت پول به مالباخته بهتر است بیمه‌ها کالا را به مالباخته تحویل دهند که با این کار عملا بازار اجناس دست دوم کساد شده و می‌توان از دزدی اقلام داخل خودرو کاست.

وی درباره قاچاق کالا گفت:‌ قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا با محوریت سوخت سال گذشته کار خود را آغاز کرد که البته در ادامه، موارد دیگر نیز به آن اضافه شد.

سردار مقیمی افزود: در سال ۹۴ از نظر ارزش ریالی کشف کالاهای قاچاق، ۱۵ درصد افزایش نسبت به ۹۳داشته ایم و درزمینه انهدام باندها و کشف پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان ، کشفیات نسبت به سال گذشته  ۲۵ درصد افزایش یافت.

وی به آمار ۲ ماهه ابتدای امسال در زمینه قاچاق کالا پرداخت و گفت: ‌۴۶ درصد افزایش در ارزش ریالی پرونده‌ها نسبت به ۲ ماهه سال ۹۴ داشته‌ایم که نشاندهنده آن است که تعداد پرونده‌ها را کم نگه داشته و ارزش ریالی آنها افزایش پیدا کرده و تمرکز ما در مقابله با دانه درشت‌ها بوده است.

سردار مقیمی درباره پرونده‌های بالای یکصدمیلیون تومان افزود: ۲۳ درصد افزایش کشف نسبت به ۲ ماهه سال قبل داشته‌ایم و در پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان ۱۷۶ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی گفت: باندهای متلاشی شده در قاچاق کالا ۲۲ درصد افزایش داشته است.

سردار مقیمی درباره آمار وقوعات کلاهبرداری در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ اعلام کرد: ۱۴ درصد در این زمینه افزایش داشته‌ایم که در مقابل ۹.۷ درصد ، کشفیات افزایش داشته و کشف وقوع ، ۳.۵ درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا به مردم هشدار داد: مواظب کلاهبرداریهای پیامکی، اجاره و دلالی در انجام امور اداری، بانکی و قضایی، کلاهبرداری از طریق عابربانک‌ها و بازی کردن با احساسات مردم به بهانه برنده شدن سفر حج  وعتبات عالیات باشند .

۹۰ درصد سرقتهای خودرو مربوط به سرقت خودروهای تولید داخل است

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت: ۹۰ درصد سرقتها در کشور مربوط به خودروهای تولید داخل است.

سردار سرتیپ محمدرضا مقیمی افزود: برای نمونه پراید نزدیک به ۷۰ درصد سرقتها را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: اگر موارد کیفی سازی در تولید خودروهای داخلی لحاظ شود و ضریب ایمنی خودروهای ساخت داخل ارتقاء یابد بخش عمده ای از سرقت های خودرو خود به خود کاهش می یابد .

سردار مقیمی با اشاره به تشدید ماموریت های قرارگاه مقابله با سرقت به ویژه برخورد با سرقتهای خشن افزود: در سال ۹۴ وقوع سرقت در کشور ۵/۵ درصد کاهش یافته که رسیدن به این موفقیت کار بسیار دشواری است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: متاسفانه در کشف سرقت خودرو نتوانستیم موفق عمل کنیم زیرا بیش از ۹۰ درصد از سرقت های خودور مربوط به سرقت خودروهای تولید داخل است که ضریب ایمنی ندارند.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو