احیاء 800 واحد صنعتی راکد در قالب 4 عنوان برنامه اقتصاد مقاومتی 
چاپ 

احیاء ۸۰۰ واحد صنعتی راکد در قالب ۴ عنوان برنامه اقتصاد مقاومتی

اولین گردهمایی تخصصی مدیران، کارشناسان فنی و ناظران پروژه‌های اجرایی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تهران برگزار شد.

به گزارش  یمین نیوز از  روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی تهران، در این گردهمایی كه صبح روز پنج‌شنبه با حضور مدیران ارشد این شرکت در شهرک صنعتی شمس آباد برگزار شد، رئيس هيأت مديره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران به تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی تهران پرداخت.

محمدرضا قاهری بدر با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی كشور در شرایط رکود تورمی گفت: متأسفانه شاهد این هستیم که صنایع کوچک ما هر روز مانند شمع می‌سوزند و باید تلاش کنیم تا در سال “اقدام و عمل” و در سایه سیاست‌های “اقتصاد مقاومتی” بر مشکلات پیروز شویم.

وی با بیان این‌که در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ۴ عنوان برنامه به همراه دو مدیر پروژه معرفی کرده‌ایم، افزود: در کنار این برنامه‌ها، از همه مدیران صنایع کوچک دعوت می‌کنیم برای تحقق این سیاست‌ها با ما همکاری کنند.

رئيس هيأت مديره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران با اشاره به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران تصريح كرد: با ارائه ۴ عنوان برنامه در سطح استان تهران قصد داریم حدود ۸۰۰ واحد صنعتی راکد را احیاء کنیم.

قاهری بدر اجرای این برنامه‌ها در شرایط فعلی را بسیار سنگین و سخت خواند و ادامه داد: برای اجرای بی‌نقص این برنامه‌ها، کمیته پایش تشکیل شده است که روزانه و به دقت وضعیت صنایع راکد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وي با بیان این‌که انسان با هر تغییری در زندگی باید در خط مشی‌های خود بازنگری کند، خاطرنشان كرد: تغییر مدیریت‌ها در هر مجموعه، این فرصت را فراهم می‌کند تا به‌طور فردی و جمعی، دکترین کار را بازنگری کنیم تا به اصول پایش خرد جمعی عمل کنیم.

رئيس هيأت مديره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران نهادسازی، کادر پروری و شبکه آرايی را به‌عنوان اصلی‌ترین وظایفی که در دوره مدیریت خود مورد توجه قرار خواهد داد، بيان کرد و گفت: یکی از عمده مشکلاتی که در شهرک‌های صنعتی مشاهده می‌شود، عدم توجه به نهادسازی است.

قاهری بدر با تأکید بر لزوم بازنگری در مکانیسم کاربردی شرکت‌ها افزود: این مکانیسم‌ها پس از بازنگری باید با شرح وظایف انطباق داده شود تا مشخص شود که تا چه اندازه به اهداف اولیه خود رسیده‌ایم.

وی اضافه كرد: یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از به هدر رفتن فرصت‌ها، تجمیع مکانیسمی است. يعني مکانیسم شرکت را بازیابی کنیم، به‌طوری كه تمام اجزاء مانند ساعت حرکت کنند.

رئيس هيأت مديره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران تأمین زیربناهای صنایع کوچک را وظیفه اصلی سازمان متبوع خود عنوان کرد و گفت: این زیربناها شامل دو بخش زیربناهای فیزیکی و زیربناهای معنوی می‌شود. زیربناهای فیزیکی شامل تأمین تأسیسات و فضای کارگاه‌ها و امکانات فنی شهرک‌هاست و مواردی همچون تسهیل روند امور و تکریم صاحبان صنعت، از زیرساخت‌های معنوی محسوب می‌شود.

قاهری بدر ادامه داد: در راستای تأمین زیربناهای معنوی برای صنعتگران، خط قرمز ما باید حرمت انسان‌ها باشد و در روند اداره امور، اصول مربوط به تکریم ارباب رجوع را رعایت کنیم.

وی با اشاره به لزوم کاهش خطا در انجام پروژه‌ها و مستندسازی آن‌ها، بر لزوم استفاده از شبیه‌ساز رايانه‌اي پيش از اجرای پروژه‌ها تأكيد كرد و افزود: به دنبال ایجاد یک کمپین برای جدی‌تر شدن استفاده از صنعت شبیه‌سازی در كشور هستیم.

رئيس هيأت مديره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران اضافه كرد: اگر به‌طور جدی‌تر از صنعت شبیه‌سازی استفاده کنیم، می‌توانیم در این زمینه اشتغالزایی هم داشته باشیم.

قاهری بدر تصريح كرد: امروز اولین چیزی که صنایع کوچک از آن رنج می‌برند، شرایط بازار است؛ چرا که این صنایع، نقدینگی پایین‌تری نسبت به صنایع بزرگ دارند و بر همین اساس، با کمک صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري صنایع کوچک سامانه‌ای تدوین کرده‌ایم تا بتوانیم مشکلات اعتباری واحدهای صنعتی را با یک درصد کارمزد رفع کنیم.

وی اضافه كرد: هدف از ایجاد این سامانه، تنها تأمین اعتبار برای صنعتگران نیست، بلکه شرایط فروش محصولات فروخته نشده آن‌ها در بازار را نیز تسهیل می‌کند.

در جريان این گردهمایی، هريك از معاونت‌ها و مديريت‌هاي شركت شهرك‌هاي صنعتي تهران به تبيين سياست‌ها و راهبردهاي حوزه تخصصي خود پرداختند و پس از پرسش و پاسخ و تبادل نظر حاضران، جمع‌بندی مباحث در قالب بيانيه پاياني قرائت شد.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو