Logo of a company

انتقاد وزیر اقتصاد از عملکرد رسانه ها

وزیر اقتصاد با اشاره به انتشار فیش حقوقی مدیران بیمه مرکزی در رسانه ها: عملکرد رسانه های عمومی در این زمینه کاملا غیراخلاقی بود.

علی طیب نیا که در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید بیمه مرکزی سخن می گفت بیان کرد: انتظار از رسانه ها این است که با صداقت و رعایت اخلاق اسلامی عمل کنند و حیثیت اشخاص شریف را در معرض آسیب قرار ندهند.

وی با بیان اینکه بدون اعتبار و اعتماد، پیشبرد اهداف جزئی و کم اهمیت هم دشوار است چه برسد به اهداف بزرگ و بلند مدت گفت: متاسفانه ماجرای فیشهای حقوقی مدیران بیمه مرکزی این امر مهم را هدف قرار داد.

طیب نیا افزود: من به نوبه خودم از حساسیت نسبت به این مسئله و مسائلی از این قبیل استقبال و آنها را به نفع جامعه می دانم مشروط براینکه مورد سوء استفاده سیاسی قرار نگیرد و فراجناحی باشد و در جهت شفافیت و انضباط مالی قرار بگیرد.

وی گفت: نباید اجازه دهیم اعتماد مردم به دولت بازیچه اهداف سیاسی و جنجالهای رسانه ای شود.

وزیر اقتصاد افزود: آنچه وظیفه من بود، دستور رسیدگی قاطع و شفاف بود تا این اعتماد و اعتبار در معرض آسیب قرار نگیرد که گزارش کمیته رسیدگی کننده در حال نهایی شدن است.

وی افزود: البته برخی نابسامانی های عمومی در پرداخت تسهیلات رفاهی مدیران بنگاههای دولتی، میراث دولت قبلی است.

وزیر اقتصاد گفت: به ساماندهی پرداختهای مدیران دولتی بیش و پیش از همه اعتقاد داشته ام و در این زمینه گامهایی را به دور از هیاهو جنجال برداشته ام.

وی افزود: در پی پیشنهاد سال گذشته بنده بود که معاون اول رئیس جمهور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را مکلف کرد پرداختهای حقوق و تسهیلات رفاهی بنگاههای دولتی را ساماندهی و آن را در بودجه سال ۹۵ مدنظر قرار دهد.

طیب نیا گفت: در حال تهیه طرحهای پیشنهادی در این زمینه با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هستیم.

طیب نیا گفت: امروز شنیدم چارچوب کمکهای رفاهی مدیران هم به مرحله نهایی رسیده است.

وی افزود: اجازه نخواهیم داد با هیاهو و جنجال با آبرو و حیثیت مدیران خدوم دولت و اعتماد مردم به دولت بازی شود.

طیب نیا در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رئیس پیشین بیمه مرکزی یک مدیر لایق و یک کارشناس برجسته صنعت بیمه بود گفت: امیدواریم هرچه زودتر از توان وی در صنعت بیمه استفاده شود.

وی همچنین با تبریک به‌آقای همتی رئیس جدید بیمه مرکزی گفت: از وی انتظار دارم که انضباط بیشتر و تقویت توان نظارتی این سازمان را مدنظر قرار دهد و موفقیتهای رئیس قبلی را استمرار بخشد.

طیب نیا گفت: از بیمه مرکزی انتظار داریم توانمندی خود را صرف ایفای نقش نظارتی و تنظیم گری کند و تا حد امکان از تصدی گری دوری کند.

وی افزود: همچنین انتظار است در فضای بعد از برجام ، بیمه مرکزی در محیطهای بین المللی حضور بیشتری داشته باشد و فضای رقابتی را در صنعت بیمه ایجاد کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سوال خبرنگاران که چرا برکناری رئیس بیمه مرکزی را به گردن رسانه ها انداختید گفت: من متعهد شده ام در راهرو حرف نزنم.