خودکفایی بیش از دو هزار خانوار کردستانی 
چاپ 

خودکفایی بیش از دو هزار خانوار کردستانی

جشن توانمندی و خودکفایی دوهزار و ۱۶ خانوار تحت پوشش کمیته امداد دراستان کردستان با حضور مهندس سید پرویز فتاح برگزار شد.

به گزارش طوفان نیوز از سنندج  مهندس سید پرویز فتاح درجشن توانمندی و خودکفایی دوهزار و ۱۶ خانوار تحت پوشش کمیته امداد دراستان کردستان گفت: سال گذشته این نهاد ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار جذب کرد که این میزان اعتبار منجر به ایجاد اشتغال برای ۱۲۰هزار خانوار تحت حمایت این نهاد شده است وامسال زمینه اشتغال دوبرابرشدن این تعداد خانوار را داریم.

وی با بیان اینکه مددجویان تحت حمایت این نهاد ظرفیت‌ واستعدادهای بیشماری درزمینه های مختلف دارند که هنوز شکوفا نشده‌اند، بیان کرد: باید با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده ظرفیت و استعدادهای مددجویان تحت حمایت را شناسایی و آنان را در جهت پیشبرد منافع ملی هدایت کنیم. ایجاد اشتغال ما باید با شرایط، موقعیت، میزان سواد و میزان توانایی هر فرد مطابقت داشته باشد.

فتاح با اشاره به اینکه فعالیت های کمیته امداد کاملا در مسیر اقتصاد مقاومتی است گفت: کمیته امداد الگویی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است چرا که با توانمند سازی خانوادهای نیازمند و فعالیت در عرصه های ملی بزررگترین نقش را در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا می کند.

رئیس کمیته امداد با تاکید برترویج فرهنگ قرض الحسنه در جهت رفع مشکلات نیازمندان ومحرومان گفت: تقویت و گسترش فرهنگ قرض الحسنه بسیار ضروری است و برای احیا و ترویج هرچه بیشتر و بهتر این فرهنگ سازنده، تلاش بیشتر و همت مضاعف لازم است. این نهاد تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان تحت پوشش ارائه می دهد که انجام این سنت حسنه تاثیر بسزایی درزندگی آنان دارد.

قنبر موسی‌نژاد،مدیرکل کمیته کردستان نیز با بیان اینکه سال گذشته سه هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد ایجاد شده است گفت: ۱۷ درصد مشاغل ایجاد شده مشاغل خانگی ،۲۶ درصد آن برای زنان سرپرست خانوار و مابقی مشاغل خرد و کارآفرینی بوده که در مناطق مختلف استان کردستان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ۲۶ هزار زن سرپرست خانوار دراین استان تحت پوشش این نهاد است افزود: این نهاد سعی کرده است با ایجاد اشتغال و حرف مختلف در حوزه مشاغل خانگی زمینه توانمندسازی آنان فراهم شده است.برای این تعداد شغل بیش از ۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است که اکنون سرمایه این خانوارها به ۳۷ میلیارد تومان با ۱۳۸ درصد ارزش افزوده رسیده است.

ایجاد ۳۸۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کردستانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان  نیز گفت: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: سال گذشته ۳ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد ایجاد شد که توسط سیستم نظارتی کمیته امداد مدیریت می‌شوند تا انحرافی در شغل‌ها به‌وجود نیاید.

قنبر موسی‌نژاد در جشن توانمندی و خودکفایی ۲ هزار و ۱۶ خانوار مددجوی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)  و گرامیداشت هفتمین سالگرد سفر رهبری به کردستان که با حضور رئیس کمیته امداد کشور در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره)  در استان کردستان بر اساس سیاست‌های رهبری و در راستای دیدگاه‌های ریاست این نهاد، در حوزه اشتغال و توانمندسازی مددجویان تلاش می‌کند تا بستر خدمت به محرومان را بهتر از گذشته فراهم کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در جامعه‌ای عدالت اجتماعی داشته باشیم باید توسعه را گسترش دهیم و برای توسعه نجات فقیر از تله فقر است و این مستلزم توانمندی و در نهایت برخورداری از مهارت است تا زمینه اشتغال و تولید در جامعه فراهم شود.

وی گفت: خواسته رهبر معظم انقلاب از امنای خود در کمیته امداد تحقق توانمندسازی محرومان است که رویکرد این نهاد در کردستان هم همین است اما برای ادامه این مسیر نیاز به همراهی و همکاری مدیران و افراد نقش‌آفرین و نیز همراهی ولی‌نعمتان امداد هستیم.

موسی‌نژاد در ادامه با تشریح اقدامات کمیته امداد کردستان در سال گذشته، از ایجاد ۳ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: این ادعا را داریم که همه این شغل‌ها راستی‌آزمایی شوند و خطایی در اجرای طرح‌ها نداشته‌ایم چون توسط سیستم نظارتی امداد رصد و مدیریت می‌شوند تا طرح‌ها در مسیر خود و مقاوم‌سازی و توانمندی خانوارها قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۷ درصد مشاغل ایجادشده را مشاغل خانگی و مابقی مشاغل خرد و کارآفرینی بوده است که در مناطق مختلف استان کردستان ایجاد شده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)  کردستان، بر اساس سیاست‌های رئیس این نهاد، نصف اشتغال ایجاد شده در روستاهای استان بوده است و ۲۶ درصد آن اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانوار بوده است.

وی گفت: در کردستان ۲۶ هزار زن سرپرست خانوار وجود دارد و به دلیل اینکه شرایط کار برای بیشتر آنها در بیرون فراهم نیست، بنابراین بیشتر در حوزه مشاغل خانگی در زمینه توانمندسازی آنان اقدام شده است.

موسی‌نژاد تصریح کرد: سیاست‌های آموزشی این نهاد هم در استان کردستان به سمت آموزش‌های بازارمحور است به نحوی که سال گذشته ۲۶ هزار نفر از آموزش‌های بلندمدت برخوردار شدند.

وی همچنین گفت: سال گذشته به ۹ هزار نفر هم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شد و این مهم برای تغییر نگرش به تغییر رفتار و در نهایت ورود به بازار کار بود.

موسی‌نژاد در ادامه با یادآوری جشن توانمندی و اشتغال ۲ هزار و ۱۶ خانوار مددجویی، گفت: برای این تعداد شغل بیش از ۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است که اکنون سرمایه این خانوارها به ۳۷ میلیارد تومان با ۱۳۸ درصد ارزش افزوده رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)  کردستان خاطرنشان کرد: ۲۴ درصد این آمار را زنان خانوار تشکیل می‌دهند و ۵۱ درصد آن از مددجویان روستایی هستند.

وی میانگین پرداختی برای هر طرح را ۱۳ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: که اکنون هر خانوار به طور متوسط یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان درآمد ماهانه دارد.

موسی‌نژاد گفت: نتیجه اجرای این ۲ هزار طرح در کردستان، تولید ۷.۵ درصد شیر استان، نگهداری ۱۷۰ هزار رأس دام سبک و ۵ هزار رأس دام سنگین، تولید ۳ هزار و ۸۰۰ تن محصولات باغی ۱۱ هزار تن گوشت قرمز و تبدیل ۲ هزار هکتار زمین بلااستفاده به زمین زراعی پرثمر است.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو