مشوق‌هاي مالياتي در راستاي تسهيل و رفع موانع توليد است 
چاپ 

مشوق‌هاي مالياتي در راستاي تسهيل و رفع موانع توليد است

رئيس‌کل سازمان امور مالياتي کشور گفت: مشوق‌هاي مالياتي در راستاي تسهيل و رفع موانع توليد است و سازمان مالياتي براي حمايت از توليد داخلي، اين ظرفيت‌هاي قانوني را بکار خواهد گرفت.

به گزارش سامان، سيد کامل تقوي‏نژاد در همايش «تبيين برنامه‌هاي ابلاغي ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي» که با حضور وزراي صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازي، استانداران سراسر کشور و اعضاي کارگروه‌هاي تسهيل و رفع موانع توليد استان‌ها برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به ظرفيت هاي بسيار خوب در اصلاحيه قانون ماليات هاي مستقيم که از ابتداي سال جاري در حال اجراست، مشوق هاي مالياتي مناسبي براي حمايت از توليد درنظر گرفته شده است.

وي افزود: اعمال نرخ صفر مالياتي صادرات کالا از اين جمله است البته افرادي که مواد خام صادر مي‌کنند، فقط ۲۰ درصد معافيت مالياتي دارند تا تشويق شوند مواد خام را به کالا و فرآورده تبديل کنند.

تقوي‏نژاد حمايت مالياتي از سرمايه‏گذاري را از ديگر مشوق‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: درآمد ناشي از سرمايه‏گذاري در بخش‌هاي توليدي و معدني به مدت پنج سال مشمول نرخ صفر مالياتي مي‌شود و اگر اين سرمايه‏گذاري در شهرک‌هاي صنعتي انجام شود، اين مدت به هفت سال افزايش مي‌يابد. همچنين سرمايه‌گذاري در مناطق محروم ۱۰ سال و در شهرک‌هاي صنعتي مناطق محروم ۱۳ سال مشمول نرخ صفر مالياتي است.

رئيس‌کل سازمان امور مالياتي کشور افزود: همچنين افرادي که در شهرک‌هاي صنعتي مناطق محروم سرمايه‌گذاري کنند و پس از ۱۳ سال سرمايه آنان به دو برابر سرمايه ثبت و پرداخت‌شده نرسد، همچنان مشمول اعمال نرخ صفر مالياتي خواهند بود. تقوي‏نژاد اعطاي امتيازهاي مالياتي براي سرمايه‌گذاري در طرح‌هاي بهداشتي، گردشگري و معافيت مالياتي ۱۵ ساله شرکت‌هاي دانش‌بنيان را از ديگر مشوق‌هاي مالياتي برشمرد.

وي درباره بدهي مالياتي بنگاه‌هاي کوچک و متوسط گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغي سازمان مالياتي، اين واحدها مي‏توانند تا سه سال پرداخت ماليات خود را تقسيط کنند.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو