Logo of a company

سردار اشتری‌/آلبانی عامل انفجار دفتر حزب جمهوری را تحویل نمی‌دهد

فرمانده نیروی انتظامی گفت: کشور آلبانی برای استرداد عامل انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی همکاری نمی کند.

سردار حسین اشتری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیشتر کشورها در استرداد مجرمان کوتاهی می کنند، افزود:‌ کشور آلبانی نیز پس از اعلام پلیس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مجرم بودن عامل انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و دستگیر شدن این فرد در آلبانی، برای استرداد این خانم همکاری نمی کند.

وی گفت: به صورت معمول پلیس اینترپل ایران افرادی که اعلان قرمز دارند و یا جرمی مرتکب شده اند و در خارج از کشور به سر می برند بر اساس حکم قضایی به اینترپل جهانی اعلام می کنند که این روش از سال های پیش هم بوده است.

سردار اشتری افزود:‌ کسانی که در گروه های تروریستی بوده اند و یا جرمی مرتکب شده اند که مقام قضایی حکم تعقیب آنها را داده است، در این دسته قرار دارند.

وی با اشاره به خانمی که در خبرها به عنوان یکی از عاملان انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی عنوان شده است، بیان کرد:‌ این خانم هم جزء افرادی است که تحت تعقیب بوده است و به کشور آلبانی اعلام و دستگیر شده است و پیگیر استرداد وی به کشور هستیم.

فرمانده ناجا ابراز امیدواری کرد که همکاری های لازم از سوی کشور آلبانی برای استرداد این فرد صورت بگیرد.

سردار اشتری تصریح کرد: البته در سالهای قبل، کشورهای دیگر هم در استرداد مجرمان به کشور ما کوتاهی کردند و همکاری های لازم را نداشتند .

وی در پاسخ  به سئوالی که آیا فردی به نام کشمیری نیز دستگیر شده است؟ گفت: اسامی که اعلام شده است در رسانه ها درست نیست.

فرمانده ناجا همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر نسبت خانم دستگیر شده در کشور آلبانی با آقای عطریانفر این موضوع را تکذیب کرد.

وی افزود: در سال های گذشته بیش از  ۱۰۰ نفر که به جرم های مختلف امنیتی و اقتصادی تحت تقیب بوده اند به پلیس اینترپل اعلام شده اند و اکثرا هم نتوانسته ایم آنها را به کشور بازگردانیم.

سردار اشتری گفت: خاوری نیز از جمله افرادی است که با توجه به پیگیری های انجام شده برای استردادش  پلیس کشور مربوطه همکاری لازم را برای استرداد انجام نداده است.

** ادامه اجرای طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی

فرمانده نیروی انتظامی گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی که از سال های گذشته اجرا شده است، ادامه خواهد داشت.

سردار سرتیپ اشتری در حاشیه اختتامیه مسابقات قرآنی نیروهای مسلح و ارتش عمان در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره اجرای طرح امنیت اجتماعی با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان، افزود: طرح ارتقا امنیت اجتماعی و اخلاقی از سالهای گذشته بوده و ادامه دارد و امیدواریم با همکاری مردم شاهد کمتر شدن تذکرات باشیم.

 

وی در خصوص برخورد با معتادان، توزیع کنندگان، خرده فروشان ، مزاحمان نوامیس مردم و کسانی که رعب و وحشت برای خانواده ها ایجاد می کنند، گفت: برخورد جدی با این افراد در دستور کار است و امیدواریم با توجه به همکاری که با دستگاه قضایی داریم برای کاهش این معضلات گام برداریم.

فرمانده ناجا افزود: اطلاع رسانی مردم از طریق ۱۱۰ و ۱۹۷ موجب همکاری های خوبی در این زمینه شده است.

سردار اشتری همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظارت بر پوشش افراد در فصل تابستان چگونه خواهد بود، تصریح کرد: پلیس نظارت بر اماکن عمومی با اصناف جلسات مختلفی داشته است و همکاری های خوبی در این زمینه انجام می گیرد.

وی بر جلوگیری از ورود کالاهای خارجی تأکید کرد و افزود: باید از ورود کالاهایی که با فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و مردم ما مغایرت دارند جلوگیری کرد.